Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-14, 12:06
  #1
Medlem
Topmales avatar
Carola Kastman på Södermalm är en person som har det uppenbart alldeles för bra.
Citat:
Att honhundar inte får vara på rastgårdarna medan de löper, är inget annat än ren könsdiskriminering. Det menar Södermalmsbon Carola Kastman, som nu kräver att staden agerar – genom könsseparatistiska rastgårdar för tikar.

Hans Rosenberg på Svenska Kennelklubben:
Citat:
Du ser det inte som könsdiskriminering?

​– Nej. Det handlar om djur, inte människor.

Carola, som ser ut som en typisk vänsterfigur som borde få skäll, ger sig inte:
Citat:
– Att ingen ens kommit på tanken att man kan porta hanhundarna istället som inte kan tygla sina drifter speglar verkligen könsdiskrimineringen i vårt samhälle. Att patriarkatet följer med ända in på hundgårdarna hade jag aldrig kunnat tro.
Citat:
Men det här är en större politisk fråga, jag nöjer mig inte förrän det finns minst en könsseparatistisk hundrastgård för tikar i varje stadsdel.
Södermalmsnytt

Är hon rätt ute? Hjälper man feminister genom att hävda att patriarkatet tagit plats på Stockholms hundrastgårdar?
Citera
2017-09-14, 12:09
  #2
Medlem
Griogarachs avatar
Dessa vänstermuppar måste vara psykiskt störda. Det är något fysisk problem med deras hjärnor.

Men sedan ska man inte lyssna på vad kvinnor säger ändå, brukar bara komma ut en massa korkade påståenden ändå.
Citera
2017-09-14, 12:52
  #3
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Vilket uruselt resonemang hon för. Det är inte könsdiskriminering att en löpande tik inte får vara i allmän rastgård. En löpande tik har under en begränsad period en egenskap som påverkar en stor skara andra hundar negativt. Det är långt mer logiskt att avlägsna den enda hunden som stör, dvs den löpande tiken, istället för att ta bort alla okastrerade hanhundar från rastgården. Hade hanhundar haft något tillstånd som motsvarar löpperioder så hade säkert samma gällt för dem.
Citera
2017-09-14, 12:58
  #4
Medlem
En ren icke fråga och ett i-landsproblem från en överklasskärring som har det alldeles för bra och inget vettigare att ta strid för. Alla med tikar har alltid hållit dem borta från hanhundar den tiden som deras tik löper, men här har vi en som helt går mot strömmen och lägger problemet på dem med hanhundar.
Citera
2017-09-14, 13:14
  #5
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Hon har ju inte heller tänkt på att tikar som löper inte alltid är så snälla mot andra tikar som löper heller....kan vara rätt dåligt systerskap där...
Citera
2017-09-14, 13:14
  #6
Medlem
Bra att de skyltar ordentligt med sina världsfrånvända tankegångar... kan väl inte finnas många tjejer som vill liera sig med dessa stolpskott?
Citera
2017-09-14, 14:26
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topmale
Carola Kastman på Södermalm är en person som har det uppenbart alldeles för bra.


Hans Rosenberg på Svenska Kennelklubben:


Carola, som ser ut som en typisk vänsterfigur som borde få skäll, ger sig inte:


Södermalmsnytt

Är hon rätt ute? Hjälper man feminister genom att hävda att patriarkatet tagit plats på Stockholms hundrastgårdar?
Det positiva med hennes förslag är att det ger oss liiite mer kunniga hundägare ett gott skratt.
Citera
2017-09-14, 14:27
  #8
Medlem
Absolut, den vite mannen har inplanterat patriarkala strukturer bland hundarna, inte nog med oss människor….och jag är säker på att det även gället katter när jag tänker efter….och kanske hästar, möjligen även får,….. för att inte tala om de patriarkala strukturerna i hönsgårdarna, där några få tuppar har harem av höns som de dagligen med våld sätter på bakifrån!!!, stackars höns Ofta med ett kraftigt tag om den stackars hönans nacke så fjädrarna ryker….och inte nog med det, han springer runt ibland och jagar dem för sig egen tillfredställelse, det är banne mig våldtäkt i organiserad form när jag tänker efter och ingen gör något åt det, vem tänker på de stackars hönorna som kanske inte har lust.
I vilket fall som helst låt oss hoppas detta blir en valfråga i nästkommande val så vi får en rätsida på allt detta och svenska folket får via valsedeln ha en åsikt gällandes dessa patriarkala strukturer i vår djurhållning
Citera
2017-09-14, 14:52
  #9
Medlem
BigIvars avatar
Vad gör man inte för sina femton minuter i rampljuset. Kommer man inte man inte på någonting annat så är det bara att hojta "könsförtryck", "patriarkat" och "diskriminering".
Citera
2017-09-14, 15:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Vilket uruselt resonemang hon för. Det är inte könsdiskriminering att en löpande tik inte får vara i allmän rastgård. En löpande tik har under en begränsad period en egenskap som påverkar en stor skara andra hundar negativt. Det är långt mer logiskt att avlägsna den enda hunden som stör, dvs den löpande tiken, istället för att ta bort alla okastrerade hanhundar från rastgården. Hade hanhundar haft något tillstånd som motsvarar löpperioder så hade säkert samma gällt för dem.

Att den löpande tiken tar en paus från rastgården är ju det mest rimliga. Hon skulle tydligen släppa in den ändå för att jävlas. Så hon tänker låta sin hund ha galet mycket parning bara för att göra en poäng. Somliga borde inte få ha djur.

I en framtid när allt balanseras och återgår till det normala ska vi öppna upp alla dessa vårdinrättningar för psykiskt sjuka och tvångsvårda dem som inte kan hantera en normal vardag. Spännband, kalla duschar och lite isolering kanske får henne lite lugnare och i annat fall kan man ju lobotomera härket.



Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
Bra att de skyltar ordentligt med sina världsfrånvända tankegångar... kan väl inte finnas många tjejer som vill liera sig med dessa stolpskott?

Precis. Det förenklar det hela.



Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Absolut, den vite mannen har inplanterat patriarkala strukturer bland hundarna, inte nog med oss människor….och jag är säker på att det även gället katter när jag tänker efter….och kanske hästar, möjligen även får,….. för att inte tala om de patriarkala strukturerna i hönsgårdarna, där några få tuppar har harem av höns som de dagligen med våld sätter på bakifrån!!!, stackars höns Ofta med ett kraftigt tag om den stackars hönans nacke så fjädrarna ryker….och inte nog med det, han springer runt ibland och jagar dem för sig egen tillfredställelse, det är banne mig våldtäkt i organiserad form när jag tänker efter och ingen gör något åt det, vem tänker på de stackars hönorna som kanske inte har lust.
I vilket fall som helst låt oss hoppas detta blir en valfråga i nästkommande val så vi får en rätsida på allt detta och svenska folket får via valsedeln ha en åsikt gällandes dessa patriarkala strukturer i vår djurhållning

Ja tänk vad vita kristna män i väst hunnit med medan resten av världen ägnat sig åt kärlek, utveckling, uppfinningar, vetenskap, utbildning samt byggt och bevarat civilisationer och fungerande samhällen.
Citera
2017-09-14, 15:06
  #11
Medlem
dacks avatar
Vilken jävla diskriminering när inte hanhundar ens får lukta på lite tikfitta.
Men i människorvälden går det bra att visa kukarna för publik och barn i bögparaderna.
Citera
2017-09-14, 15:09
  #12
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topmale
Carola Kastman på Södermalm är en person som har det uppenbart alldeles för bra.
[...]
Den där filuren känner jag, inte jätteväl, men tämligen hyfsat.

Hennes mamma är inlåst på något dårhus. Hennes pappa är fd pundare som tagit livet av sig. Hon hade inte ens fyllt 2 år innan hon blev placerad i fosterhem. När hon gick i sjunde klass i grundskolan tackade hon för sig och kom inte tillbaka dit mer. Hon titulerar sig "konstnär" men försörjer sig huvudsakligen på de bidrag som hon får för sina två barn. Äldstan är väl en bit över 20 vid det här laget så för henne får hon nog inget längre, yngstan borde vara runt 7. Hon är separerad sedan något år. Hon har ett sjuhelsikes humör, skriker, vevar och är som ett mindre världskrig när hon är arg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback