Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-14, 11:52
  #1
Medlem
Kafka_Gods avatar
Trump och demokraterna med Schumer och Pelosi i spetsen har nått en överenskommelse när det gäller DACA. Ingen mur ingår i avtalet utan det handlar endast om pengar till gränsbevakning och dylikt.

Det har talats mycket om Trumps oerhörda övertalningsförmåga när det kommer till avtal men det förefaller som att det är Schumer som gick vinnande ut från kontoret. Trumps mer inbitna fans är inte glada och Bannon kallar honom "Amnesty Don".

https://www.cnbc.com/2017/09/13/trum...rder-wall.html
Citera
2017-09-14, 12:36
  #2
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Trump och demokraterna med Schumer och Pelosi i spetsen har nått en överenskommelse när det gäller DACA. Ingen mur ingår i avtalet utan det handlar endast om pengar till gränsbevakning och dylikt.

Det har talats mycket om Trumps oerhörda övertalningsförmåga när det kommer till avtal men det förefaller som att det är Schumer som gick vinnande ut från kontoret. Trumps mer inbitna fans är inte glada och Bannon kallar honom "Amnesty Don".

https://www.cnbc.com/2017/09/13/trum...rder-wall.html

Lite sympatiskt, i alla fall. Om han lite oftare sökte stöd hos demokraterna i stället för den extrema högerfalangen i partiet, skulle han kanske kunna göra lite nytta.
Men frågan är vad väljarbasen tycker om det.
Smeknamnet "Amnesty Don" lär inte gå hem där
Citera
2017-09-14, 12:44
  #3
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Lite sympatiskt, i alla fall. Om han lite oftare sökte stöd hos demokraterna i stället för den extrema högerfalangen i partiet, skulle han kanske kunna göra lite nytta.
Men frågan är vad väljarbasen tycker om det.
Smeknamnet "Amnesty Don" lär inte gå hem där

Skitsnack. DACA är populär även bland Trumps väljare.


Det stora frågan är vad Trump får i utbytte mot DACA
Citera
2017-09-14, 12:54
  #4
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Skitsnack. DACA är populär även bland Trumps väljare.


Det stora frågan är vad Trump får i utbytte mot DACA

Kul att äntligen få bekräftat av dig att Bannon pratar skit.
Det har jag tyckt hela tiden. Bra att han är fockad och att hans dåliga inflytande kanske minskar.
Citera
2017-09-14, 13:11
  #5
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Kul att äntligen få bekräftat av dig att Bannon pratar skit.
Det har jag tyckt hela tiden. Bra att han är fockad och att hans dåliga inflytande kanske minskar.
Vad yrar du om? Jag säger att du pratar skit

Din nivå är att Trump är dum och Bannons inflytande är dåligt. Du har förbättrat dig dock. Förut skulle du i bästa fall länka till någon CNN- "The last night with X"-video
Citera
2017-09-14, 13:19
  #6
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Vad yrar du om? Jag säger att du pratar skit

Din nivå är att Trump är dum och Bannons inflytande är dåligt. Du har förbättrat dig dock. Förut skulle du i bästa fall länka till någon CNN- "The last night with X"-video

Så du trodde att Bannons öknamn Amnesty Don var en komplimang.
Eller var det skitprat? Hur ska du ha det?
Citera
2017-09-14, 13:30
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Skitsnack. DACA är populär även bland Trumps väljare.


Det stora frågan är vad Trump får i utbytte mot DACA


Exakt frågan är vad Trump får i utbyte som han kan visa upp som en vinst.


Tror Trump skiter fullständigt om DACA människorna får medborgarskap, Trump är nog den första som skulle ta billig arbetskraft.
Citera
2017-09-14, 13:35
  #8
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exakt frågan är vad Trump får i utbyte som han kan visa upp som en vinst.


Tror Trump skiter fullständigt om DACA människorna får medborgarskap, Trump är nog den första som skulle ta billig arbetskraft.

Han skriver ju på Twitter om DACA. Dels har han ändrat sig och det blev ingen överenskommelse med demokraterna. Även om det är uppenbart att det i princip var klart igår.

Citat:
Does anybody really want to throw out good, educated and accomplished young people who have jobs, some serving in the military? Really!.....

...They have been in our country for many years through no fault of their own - brought in by parents at young age. Plus BIG border security

Angående dina förhoppningar om en mur.

Citat:
The WALL, which is already under construction in the form of new renovation of old and existing fences and walls, will continue to be built.

Hans nya version att muren byggs för fullt. Det handlar givetvis om upprustning av gamla staket och stängsel.
Citera
2017-09-14, 13:36
  #9
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Så du trodde att Bannons öknamn Amnesty Don var en komplimang.
Eller var det skitprat? Hur ska du ha det?
Sluta med dina halmgubbar

Din s.k. analys var skitsnack. Jag trodde att det var uppenbart vad jag menade.


Men om du vill nu prata om Bannon/Trump så finns det många saker jag inte håller med dem (och det har jag sagt många gånger), bland annat ObamaCare, Iran och Kina.


DACA bryr jag mig mindre om. Politiken handlar om prioriteter, så jag har inget emot DACA om man ökar takten på deporteringar. Det enda som är dåligt med Dreamers är deras "anhöriga". Men om de inte tillåts att få sina anhöriga till USA är det lugnt
Citera
2017-09-14, 13:40
  #10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Han skriver ju på Twitter om DACA. Dels har han ändrat sig och det blev ingen överenskommelse med demokraterna. Även om det är uppenbart att det i princip var klart igår.
Vad har Trump ändrat sig om?

Och vad som var klart redan igår? Tror du att man fixar något så komplicerad som DACA under en kväll?

Sedan måste man övertyga R-kongressen att rösta på det. De vill också ha något i utbyte.


Det är fortfarande så att det mest sannolika att DACA upphör, iaf temporärt. I så fall fixar man kanske fixar en "ny" "DACA" nästa år. Eller inte.
Citera
2017-09-14, 13:43
  #11
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exakt frågan är vad Trump får i utbyte som han kan visa upp som en vinst.


Tror Trump skiter fullständigt om DACA människorna får medborgarskap, Trump är nog den första som skulle ta billig arbetskraft.

Japp. Det som var bästa med Trump under valrörelsen är att han skiter lika mycket i GOP som i D.
Men när han vann valet och behövde att fylla sin stab började han spela för mycket GOP.


Men alla förstår ju att han inte är ideologiskt bunden. Förutom att 'get along with Putin' kanske
Citera
2017-09-14, 14:52
  #12
Medlem
baggebo1s avatar
Hahaha. Vilka trumpeter orkar fortsätta shilla nu? Experten och Merckx har väl nästan gjort sitt? Ta sista betalningen och sen en välbehövlig semester. 2018 är det nya GOP-kandidater som är "äkta patrioter" och som ska i mål.

Den avgörande tweet-serien:

Citat:
The WALL, which is already under construction in the form of new renovation of old and existing fences and walls, will continue to be built.
Ingen mur. För det var ju att renovera några stängsel han menade hela tiden med "the wall".

Citat:
Does anybody really want to throw out good, educated and accomplished young people who have jobs, some serving in the military? Really!....
...They have been in our country for many years through no fault of their own - brought in by parents at young age. Plus BIG border security
Och så amnesti på det. Utan mur.


Jag skrev nån gång under primärvalen att om det visar sig att Trump bara är på låtsas så kommer det inte att bli en ny "patriot" nästa gång. Det kommer att bli en ny Hitler. Det är det som återstår nu.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback