Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 22:56
  #1
Medlem
Hej. Jag skulle precis göra en betalning på ca 1500 kronor på Wish. Först så stod det att betalningen inte gick igenom rätt. Så jag genomförde betalningen igen. Nu har de dragit 3000 kronor från mitt konto. Det luraktiga i denna situationen är att bara ett exemplar av detta finns i orderhistoriken på 1500 som jag har betalat. Så vad hände helt plötsligt med de andra 1500? Jag blev rent ut sagt lack så jag gjorde en återbetalning direkt. Men jag har inte fått mina pengar tillbaka när det står i orderhistoriken att det är återbetalat. Visst, det stod att de kunde ta upp till 14 dagar. Men kommer jag att få tillbaka alla 3000 då? Jag hänger inte riktigt med just nu och det känns som att jag har blivit lurad. 3000 kronor kanske inte är mycket för endel men för mig är det värt att kriga tillbaka för. Speciellt när det bara går i miste. Jag är i stort behov av hjälp just nu!

Mvh Harry C
Citera
2017-09-13, 23:01
  #2
Medlem
MacheteAnderss avatar
Liknande hände mig när jag beställde för första och sista gången därifrån.. men men kontaktade kundtjänst och fick iaf tillbaka pengarna. Skulle dock avråda att beställa prylar från wish
Citera
2017-09-13, 23:13
  #3
Medlem
_killahs avatar
Wish lär betala tillbaka de. Dom är oftast lätta att ha att göra med. Mer ofta än sällan ger dom dig full refund om du är missnöjd med varan till och med.
Citera
2017-09-14, 00:23
  #4
Medlem
Extremeflys avatar
Hahaha alltså det är 2017 nu. Betalar du med wish så legitimerar du dig väl med bank id? Har dragning gjorts två gånger så står de förmodligen under reserverat belopp och dessa kommer inte dras. Utan betalas åter tillbaka till dej. Har hänt mig några gånger och jag blev lika förbannad som du när de hände mig första gången men jag kontaktade banken. Som såg i systemet att de hade blivit fel o att ena betalningen inte skulle dras. Detta var redan inlagt i systemet så hade inte ens behövt ringa banken. Men ring din bank o dubbelkolla o förklara läget så kommer dom lösa de åt dej
Citera
2017-09-15, 20:15
  #5
Medlem
8bitrages avatar
Är väl klarna som står för Wish betallösning? Alla gånger jag handlar därifrån och något blivit fel har dom fixat det jävligt snabbt efter att jag påtalat det
Citera
2017-09-16, 15:53
  #6
Medlem
det är wish kan köpt från alltså inte betalningslösningen SWISH ALLTSÅ get a grip
Citera
2017-10-06, 09:22
  #7
Medlem
Det blev något fel i Klarnas servrar under betalningen. Men pengarna har kommit tillbaka.

Tack // Harry C
Citera
2017-10-06, 18:29
  #8
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophie.Nordh
det är wish kan köpt från alltså inte betalningslösningen SWISH ALLTSÅ get a grip


Klarna har hand om Wish betallösning, och sköter vad jag vet också delar av kontakten mot kund.


Edit: ah, du kanske pratade med nissen ovanför mitt inlägg som verkar ha blandat ihop
Citera
2017-10-06, 20:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harryc
Hej. Jag skulle precis göra en betalning på ca 1500 kronor på Wish. Först så stod det att betalningen inte gick igenom rätt. Så jag genomförde betalningen igen. Nu har de dragit 3000 kronor från mitt konto. Det luraktiga i denna situationen är att bara ett exemplar av detta finns i orderhistoriken på 1500 som jag har betalat. Så vad hände helt plötsligt med de andra 1500? Jag blev rent ut sagt lack så jag gjorde en återbetalning direkt. Men jag har inte fått mina pengar tillbaka när det står i orderhistoriken att det är återbetalat. Visst, det stod att de kunde ta upp till 14 dagar. Men kommer jag att få tillbaka alla 3000 då? Jag hänger inte riktigt med just nu och det känns som att jag har blivit lurad. 3000 kronor kanske inte är mycket för endel men för mig är det värt att kriga tillbaka för. Speciellt när det bara går i miste. Jag är i stort behov av hjälp just nu!

Mvh Harry C
Om du inte får tillbaka din inbetalning vänd dig till Kronofogden och lämna in en ansökan om betlaningsföreläggande mot företaget.
Citera
2017-10-06, 20:40
  #10
Medlem
afrodisiaks avatar
Använd dig utav paypal i framtiden när du handlar från utländska skräpsidor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback