Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 22:18
  #1
Medlem
Hotchics avatar
Hej!
Hade just en man som verkade försöka ta sig in i mitt hus när min hyresgäst kom tillbaks... hon undrade vad han gjorde och han uppgav på engelska med Irländsk accent (?) att han sålde byggtjänster?? När hon påtalade att han inte fick gå in hur som helst.. vi har staket och hundar ... så fick han frispel och blev hotfull o började prata om "Lick my balls" o whatever han haspla ur sig.. hon e dock inte lättskrämd ( ridlärare ; ) ) men till slut gav han sig o en fin BMW hade parkerat hos grannen... med två män till.. o tydligen en falsk reg plåt... för mig stinker detta lång väg... tre snubbar raggar inte jobb genom att knacka dörr?? de får som sagt använda brevlådan som alla andra... men IRLAND??? hade de snackat ryska alabanska el nåt.. men Irland??

Finns d nån Irländsk maffia i STHLM?? Det e oxå möjligt att jag retat gallafeber på en hel del snubbar.. men Irland hade jag inte gissat? Home of the Catholics and all that..
__________________
Senast redigerad av Hotchic 2017-09-13 kl. 22:20.
Citera
2017-09-13, 22:22
  #2
Medlem
Det är de ökända irländska zigenarna. Har du bott under en sten de senaste decennierna?
Citera
2017-09-13, 22:33
  #3
Medlem
Hotchics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blankdank
Det är de ökända irländska zigenarna. Har du bott under en sten de senaste decennierna?
Tydligen?? Har aldrig hört talas om ?? Ska man googla eller?
Citera
2017-09-13, 22:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hotchic
Tydligen?? Har aldrig hört talas om ?? Ska man googla eller?

Finns trådar här på FB.

(FB) Travellers/Tinkers/Irländska gipsys, asfaltsarbetare

Jag skulle råda dig att ta besöket på allvar, håller tummarna för er.
Citera
2017-09-13, 22:43
  #5
Medlem
Är du husägare och aldrig haft dessa avskum hängande på dörren förr får man väl säga grattis. Ska du ge dig på en googling kan du ju börja med "pavees".
Citera
2017-09-13, 23:29
  #6
Medlem
Drozds avatar
Det finns en monstertråd om de irländska asfaltstattarnas framfart i Sverige:
(FB) Irländska asfaltsläggare

Numera gör de mycket annat än asfaltsjobb (bl.a. stenjobb) eftersom ingen vill sälja dem asfalt. Grundregeln är att avvisa patrasket vänligt men bestämt och att aldrig förhandla med dem eller anlita dem.
Citera
2017-09-14, 09:40
  #7
Medlem
Vanligaste är att dessa resande bedragare, asfaltläggare mm - som gör nästan vad som helst i byggsvängen - opererar på västkusten med omnejd.
Nu meddelat TS i #1 att hans erfarenheter är från STOCKHOLM.
Detta är oroande.

Fast dessa bedrägerier med sk asfaltläggare har pågått i så många år finns det människor som fortfarande inte har en aning om problemet.

Vi har ju historien om änkan i pensionsåldern som fick påhälsning av asfaltläggare - ungefär som TS berättar i #1. Hon blev smickrad av att en okänd man kom och pratade engelska med henne och hon började köpslå och diskutera med asfaltläggaren. Hon fick uppfarten och en stentrappa förstörd - men när "asfaltläggarna" började resa stegar mot taket på huset ingrep grannarna och handgripligen jagade bort asfaltlägarna - men då hade redan kvinnan betalt för uppfarten och den förstörda trappan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback