Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-23, 15:33
  #6613
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vigilate
Det handlar inte om vad man upplever att han sa, det handlar om vad han sa. Och nej, du översatte definitivt inte ordagrant. Att du inte inser det säger rätt mycket.
Vad upplever du att han sade? För jag översatte ordagrant och det vet du. Men du är en av många verklighetsförnekare.

Orkar inte med dig längre. Du är för tråkig, ointelligent och konspiratorisk.
2019-03-23, 15:36
  #6614
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, jag såg talet när det sändes. Men han uppmanar inte till hackning, som nyreggad fårskalle påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Detta inlägg summerar all idioti runt Muellers utredning de senaste två åren.

Nej, naturligtvis gjorde Trump inte det och naturligtvis är det en absurd propagandalögn.
Det nyreggade trollet blandar avsiktligt ihop 2 olika e-post: DNC-servern och Hillary's privata server. Han ljuger att Hillary's mejl har återfunnits, det har de inte.

Terge som är en idiot tror att e-post måste "hackas" för att läcka. Sanningen är att det inte finns några tekniska bevis för att DNC-servern hackades från Ryssland. Tvärtom.
2019-03-23, 15:37
  #6615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du syftar på en kommande Muellerutredningsutredning?

Tänker på utredningar där Mueller har samlat in uppgifter och lämnat det vidare. Det ingick i Mueller uppdrag att göra så. För de som har pratat i hundratals timmar måste ha pratat om något som haft någon slags substans i sig. Det måste finnas uppgifter som är rättsligt tveksamma. Dessa får undersökas vidare av annan myndighet. Det har ju visat sig att de som är i Trumps orbit är brottslingar i mångt och mycket. Så varför skulle det ta slut brottslingar nu och brott nu?

Det kan finnas andra brottsliga aktörer som vi knappt har hört talas om eller inte ens har hört talas om som har begått brott i samband med valet 2016.

Jag har alltid tänkt mig att Trump är duktig på att hålla sig undan vad gäller brottslighet. Han kan få andra att utföra brott för hans räkning medan han själv håller sig så ren så ren det bara går. Michael Cohen beskrev ju det så också. Det innebär dock inte att någon som blir åtalad på andra ställen kan komma fram med bevis mot presidenten. Det återstår att se. Men att han är en spindel i ett brottsligt nät skulle inte överraska mig alls.
2019-03-23, 15:40
  #6616
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Tänker på utredningar där Mueller har samlat in uppgifter och lämnat det vidare. Det ingick i Mueller uppdrag att göra så. För de som har pratat i hundratals timmar måste ha pratat om något som haft någon slags substans i sig. Det måste finnas uppgifter som är rättsligt tveksamma. Dessa får undersökas vidare av annan myndighet. Det har ju visat sig att de som är i Trumps orbit är brottslingar i mångt och mycket. Så varför skulle det ta slut brottslingar nu och brott nu?

Det kan finnas andra brottsliga aktörer som vi knappt har hört talas om eller inte ens har hört talas om som har begått brott i samband med valet 2016.

Jag har alltid tänkt mig att Trump är duktig på att hålla sig undan vad gäller brottslighet. Han kan få andra att utföra brott för hans räkning medan han själv håller sig så ren så ren det bara går. Michael Cohen beskrev ju det så också. Det innebär dock inte att någon som blir åtalad på andra ställen kan komma fram med bevis mot presidenten. Det återstår att se. Men att han är en spindel i ett brottsligt nät skulle inte överraska mig alls.
Feberdrömmar och fria fantasier. Härligt att se sekteristerna blomma upp i all sin prakt. Stor humor. Snuttefilten borde bli utsliten, men låt inte det stoppa dig, Terge!
2019-03-23, 15:41
  #6617
Avstängd
wwrs avatar
Wikileaks har erbjudit $1 miljon för utredningen. Ingen förstår riktigt varför:
https://www.rt.com/news/454535-wikil...t-million/amp/
2019-03-23, 15:43
  #6618
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, Terge. Den var bara ett slöseri med tid och pengar. Den visade med tydlighet att ni foliehattar är lågpannade nollor utan analys. Ingen collusion fanns. Det är verkligen dags att gå vidare med ditt liv, trots att du inget förstår.

Länka gärna till källor, för du har väl knappast privat information direkt från Mueller .
Jag gissar att du vet lika lite om innehållet som alla andra. Men du verkar ha ett maniskt behov att rabbla besvärjelser. Orolig?
2019-03-23, 15:45
  #6619
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Länka gärna till källor, för du har väl knappast privat information direkt från Mueller .
Jag gissar att du vet lika lite om innehållet som alla andra. Men du verkar ha ett maniskt behov att rabbla besvärjelser. Orolig?
Ja, jag är mycket orolig för att Mueller är en rysk spion som valt att avsluta utredningen kring collusion utan att åtala någon för collusion. Det är talande. Republiken har fallit.
2019-03-23, 15:51
  #6620
Medlem
Jobbigt för alla konspirationsteoretiker här (Terge, 0rganet, klyban, Lucas49, Slottsherre m.fl.) som gått all in på Ryssland. De måste befinna sig i existentiell kris nu.

Trump har säkrat segern 2020 redan nu.
2019-03-23, 16:04
  #6621
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det börjar bli övertydligt att de ingår i en underlig kult. Sektmedlemmar hela bunten. Terge, Zergrush, Bernard_Law, KLyban. De biter sig fast i en dröm som gått i kras. Det är tragiskt att bevittna. Men samtidigt säger man ju att hoppet är det sista som överger en.

Mueller.Vet.Allt.

Notera även hur flertalet nyreggade konton dykt upp i diskussionen. När hoppet är ute tar trollandet över. Vad ska de ta sig till härnäst? Jag förväntar mig att de snart vänder Mueller ryggen. Han är ju republikan! Förmodligen rysk spion. Egentligen helt inkompetent.
Tja vad skall man säga mer än att vi som gjort research har ju haft rätt och inte bara det nu kommer OIG rapporten snart och förmodligen också declassification av en del dokument,kommer bli många höjdstunder här Japhy
2019-03-23, 16:08
  #6622
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Tja vad skall man säga mer än att vi som gjort research har ju haft rätt och inte bara det nu kommer OIG rapporten snart och förmodligen också declassification av en del dokument,kommer bli många höjdstunder här Japhy
Jo, det är ju lite sorligt med dessa fake news dyrkare som inte haft ett enda rätt de senaste tre åren. Det kan inte vara lätt för dem idag. Men hoppet är ju det sista som överger en och de kan ju alltid hoppa till konspirationsforumet och fortsätta sina feberdrömmar.

LOCK HER UP kommer närmare för var dag. Verklighetsförnekarna lär väl inte fatta vad som händer. Trump har i princip fria tyglar nu. Hittills har han varit återhållsam. Vi kan knappt förstå vad som kommer ske nu när han är lössläppt på allvar. Satan I Gatan!
2019-03-23, 16:16
  #6623
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, det är ju lite sorligt med dessa fake news dyrkare som inte haft ett enda rätt de senaste tre åren. Det kan inte vara lätt för dem idag. Men hoppet är ju det sista som överger en och de kan ju alltid hoppa till konspirationsforumet och fortsätta sina feberdrömmar.

LOCK HER UP kommer närmare för var dag. Verklighetsförnekarna lär väl inte fatta vad som händer. Trump har i princip fria tyglar nu. Hittills har han varit återhållsam. Vi kan knappt förstå vad som kommer ske nu när han är lössläppt på allvar. Satan I Gatan!

Knappt förstå något, det märks. Vad är det för Satan i Gatan lössläppthet som du förväntar dig av Trump nu?

Det jag förväntar mig är snarast att han blir övermodig nu och kommer att kläcka ur sig ännu större dumheter än han brukar. Det är så det blir när man blir för glad, tappar sans och vett och gör bort sig big time. Han är redan så stor på sig så det här kan bli kul.

Att man lätt glömmer, om man är för glad, är att alla Muellers uppgifter är överlämnade till andra utredare. Så fler åtal är absolut möjligt. Muellers uppdrag var att ta itu med all kriminalitet, alla brott som uppkom i samband med undersökningarna. Så denna glädje är snabbt övergående ska du se, men gläd dig du i din ungdom lilla tös!


Och LOCK HER UP, vad ska det föreställa vara för något?
2019-03-23, 16:17
  #6624
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, det är ju lite sorligt med dessa fake news dyrkare som inte haft ett enda rätt de senaste tre åren. Det kan inte vara lätt för dem idag. Men hoppet är ju det sista som överger en och de kan ju alltid hoppa till konspirationsforumet och fortsätta sina feberdrömmar.

LOCK HER UP kommer närmare för var dag. Verklighetsförnekarna lär väl inte fatta vad som händer. Trump har i princip fria tyglar nu. Hittills har han varit återhållsam. Vi kan knappt förstå vad som kommer ske nu när han är lössläppt på allvar. Satan I Gatan!
Jag satte precis på Kaffe och kunde inte sluta skratta åt detta i över två års tid har USA:s media kört lögner om Trump.Man bara undrar hur skall media i Sverige reagera när sanningen kommer fram om kuppen

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback