Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-27, 16:51
  #5053
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och dessa stora framgångar man haft redan, och inte ens kommit till det man utreder i grunden, det tyder på ett ovanligt kriminellt Republikanskt parti idag.(kanske det finns) någon statistik på vem som har mest kriminella


Mueller låter de kriminella snara in sig i sina egna lögner, och sen blir de ledsna när Mueller vet de ljuger och tvingar in dom i att sjunga ut.
Men Manafort verkade inte ha fattat detta, så han får väl ta en låååång semester i fängelse och tänka över hur smart han varit.
För snart kommer Mueller och sätter åtal på han igen.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lustigt att Manafort verkade så glad över dealen, men det tog inte lång stund innan Mueller fortsatte ljuga.
Ja, det bör väl sluta i fängelse då.

Förstår du att andra människor har en annan uppfattning om vad framgång innebär? Vad anser du om det?

Du har starka åsikter om Michael Flynn. Berätta om din syn på vad han gjort! Bedömer du honom som enorm eller bara stor? Är han ett steg på vägen till grunden, eller en bland de andra?
2018-11-27, 17:42
  #5054
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
The Guardian skriver att Manafort motte Assange:

According to two sources, Manafort returned to the embassy in 2015. He paid another visit in spring 2016, turning up alone, around the time Trump named him as his convention manager. The visit is tentatively dated to March."[/i]

Hela den ruttna kabalen av ryssälskande förrädare är så rädda att de skakar just nu; Mueller har dem vid ballarna och de har ingen chans att komma undan. Om nu the Guardian tar upp detta så kan man vara SÄKER på att de har tillstånd att ta upp detta.

Citerar kära Louise:

Citat:
I think you guys need to brace yourselves that

1. Conspiracy is not a theory
2. Hundreds, at least, of people in the US alone are involved in it
3. The Mueller prosecutions will last a minimum of three years

When mainstream outlets downplayed Trump Russia, they failed you.
https://twitter.com/LouiseMensch/sta...45651942899714
2018-11-27, 17:59
  #5055
Medlem
zergrushs avatar
Då Donald skrek om att han aldrig skulle begå 'collusion' så visste man att collusion var precis vad det handlade om!
https://www.theguardian.com/us-news/...P=share_btn_tw
Citat:
Manafort held secret talks with Assange in Ecuadorian embassy
Trump ally met WikiLeaks founder months before emails hacked by Russia were published.

Sources have said Manafort went to see Assange in 2013, 2015 and in spring 2016 – during the period when he was made a key figure in Trump’s push for the White House.
Wikileaks har länge varit ett villigt och användbart verktyg för rysk underrättelsetjänst att publicera stulen och destabiliserande information, samt givetvis ren ryktesspridning. Så att Donalds kampanj samarbetade med dessa kollaboratörer förvånar... ja, inte någon alls egentligen.
2018-11-27, 18:19
  #5056
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Då Donald skrek om att han aldrig skulle begå 'collusion' så visste man att collusion var precis vad det handlade om!
https://www.theguardian.com/us-news/...P=share_btn_tw

Wikileaks har länge varit ett villigt och användbart verktyg för rysk underrättelsetjänst att publicera stulen och destabiliserande information, samt givetvis ren ryktesspridning. Så att Donalds kampanj samarbetade med dessa kollaboratörer förvånar... ja, inte någon alls egentligen.
Wikileaks REFUTES Fake News from Guardian
https://www.thegatewaypundit.com/201...plete-rubbish/
Ni tror fortfarande att Wikileaks fick info.dok från Russia ang DNC?Assange har ju själv antytt att infon inte kom från Russia utan från Seth Rich. En Demokratiskt Patriot"som blev mördad eliminerad"
2018-11-27, 18:42
  #5057
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Då Donald skrek om att han aldrig skulle begå 'collusion' så visste man att collusion var precis vad det handlade om!
https://www.theguardian.com/us-news/...P=share_btn_tw

Wikileaks har länge varit ett villigt och användbart verktyg för rysk underrättelsetjänst att publicera stulen och destabiliserande information, samt givetvis ren ryktesspridning. Så att Donalds kampanj samarbetade med dessa kollaboratörer förvånar... ja, inte någon alls egentligen.

En sak som är viktig att komma ihåg här är att måndagens besked om att Manafort inte samarbetar som han bör och därmed bör dömas till ett strängare straff borde ha kunnat postats tidigare, men det var först i måndags man hade fått in svaren från Trump. Jag misstänker att man inte ville varna clownen om att man redan visste att Manafort ljög.
2018-11-27, 19:07
  #5058
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
En sak som är viktig att komma ihåg här är att måndagens besked om att Manafort inte samarbetar som han bör och därmed bör dömas till ett strängare straff borde ha kunnat postats tidigare, men det var först i måndags man hade fått in svaren från Trump. Jag misstänker att man inte ville varna clownen om att man redan visste att Manafort ljög.

Ah så är det förstås. Förmodar att inte ens Manafort visste tidigare heller.

Och som du säger, Mueller. Vet. Allt. Och nu står nog utredningen i startgroparna för att börja på riktigt. Spelet kan börja!
2018-11-27, 19:11
  #5059
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
En sak som är viktig att komma ihåg här är att måndagens besked om att Manafort inte samarbetar som han bör och därmed bör dömas till ett strängare straff borde ha kunnat postats tidigare, men det var först i måndags man hade fått in svaren från Trump. Jag misstänker att man inte ville varna clownen om att man redan visste att Manafort ljög.
Och det blev till en trevlig överraskning istället.

Det ska bli skoj och höra Manafort efter detta, och jag bara antar man kommer återbesöka tidigare punkter som man inte kunde komma överens om innan.

Finns det ens nått som kan ge strafflindring efter detta?
För det finns väl ingen comeback för Manafort efter detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Ah så är det förstås. Förmodar att inte ens Manafort visste tidigare heller.

Och som du säger, Mueller. Vet. Allt. Och nu står nog utredningen i startgroparna för att börja på riktigt. Spelet kan börja!
Med tanke på hur enkelt han tar lögnare, så är det svårt och tro annat än han vet det mesta.
Och med tanke på hur enkelt han tar dom i lögner.
2018-11-27, 19:27
  #5060
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och det blev till en trevlig överraskning istället.

Det ska bli skoj och höra Manafort efter detta, och jag bara antar man kommer återbesöka tidigare punkter som man inte kunde komma överens om innan.

Finns det ens nått som kan ge strafflindring efter detta?
För det finns väl ingen comeback för Manafort efter detta.

Med tanke på hur enkelt han tar lögnare, så är det svårt och tro annat än han vet det mesta.
Och med tanke på hur enkelt han tar dom i lögner.


Tänk om Trump har svarat på samma sätt som Manafort ljugit om. I så fall så har Trumpen ljugit också. Inte säkert så, men han kan ha gjort det. Jag menar ljuga har han ju inga problem med annars.
2018-11-27, 20:37
  #5061
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
På bilden i denna artikel ser det inte ut som Manafort kommer med transport från häkte. Är bilden gammal? Befinner han sig i häkte? (Det stod att han skulle dömas för något i februari, tror jag.)
https://www.nytimes.com/2018/11/26/u...operation.html
Jag tycker mig minnas att jag sett den bilden när han var på väg till domstolen när första fallet startade och han fick fotboja efter och hemarrest(med bra vilkor). Manafort sitter nu i häkte isolerad fast med rätt bra villkor jmf med vanliga människor i samma situation (om jag inte missat något).
Han är som en modern al capone

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mueller pastar att Manafort ljugit for FBI och SC. Manafort sager att han inte gjort det. Jag maste saga att jag ar lite besviken pa Mueller, men det kanske kommer mer? Det skulle ju komma stora avslojande nu efter den langa tystnaden innan mellanarsvalet.

Rapporten finns har:

http://www.documentcloud.org/documen...us-Report.html

Det är ingen som sagt detta från en offentlig källa (eller anonym källa) vad jag sett om att något stort kommer efter lill valet.

Det jag sett om detta har kommit från konspirationsinfluerade inlägg (båda sidor) på olika sociala medier.
En evig icke sinande ström tyvärr..
2018-11-27, 21:46
  #5062
Medlem
Donald J. Trump

Verifierat konto

@realDonaldTrump
26 nov.
Mer
....hundreds of people closely involved with my campaign who never met, saw or spoke to a Russian during this period? So many campaign workers, people inside from the beginning, ask me why they have not been called (they want to be). There was NO Collusion & Mueller knows it!

29 413 svar 21 762 retweets 87 242 gillanden
Svara 29 tn Retweeta 22 tn Gilla 87 tn

Donald J. Trump

Verifierat konto

@realDonaldTrump
26 nov.
Mer
When Mueller does his final report, will he be covering all of his conflicts of interest in a preamble, will he be recommending action on all of the crimes of many kinds from those “on the other side”(whatever happened to Podesta?), and will he be putting in statements from.....

23 824 svar 25 038 retweets 92 430 gillanden
Svara 24 tn Retweeta 25 tn Gilla 92 tn

Under presskonferensen om det här så säger SS att presidenten är oskyldig till brott på alla sätt och vis typ. Men varför blev han så rädd och upprörd när det kom fram att Manaforts ljugit för FBI. Manafort kanske har ljugit om Trump, då förstår jag att han är upprörd och ledsen.

Eller om hans barn?
2018-11-27, 22:22
  #5063
Medlem
taucetis avatar
Enligt Paul Manafort så är Guardians story om att han skulle ha träffat Wikileaks falsk.

Finns det bevis på att han skulle ha träffat folk ur Wikileaks eller vad handlar detta om?

Citat:
“We are considering all legal options against the Guardian, who proceeded with this story even after being notified by my representatives that it was false.”
*

https://www.reuters.com/article/usa-...Y21QC?rpc=401&
2018-11-27, 22:30
  #5064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Enligt Paul Manafort så är Guardians story om att han skulle ha träffat Wikileaks falsk.

Finns det bevis på att han skulle ha träffat folk ur Wikileaks eller vad handlar detta om?

*

https://www.reuters.com/article/usa-...Y21QC?rpc=401&

Det vet då åtminstone inte jag. Men Trump är upprörd och det är han ju knappast för Manaforts skull. Kanske det finns någon slags beviskedja om det nu var så att Manafort träffade Assange och uppgifter lämnades ut eller något annat känsligt.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback