Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-14, 19:54
  #25
Medlem
SweRulers avatar
Dum fråga, men är det en integrerad förstärkare eller bara en förstärkare ?
Vilken förförstärkare används om det inte är en integrerad förstärkare ?
Ohm på högtalarna, max load på förstärkaren ?
Citera
2017-09-14, 20:05
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweRuler
Dum fråga, men är det en integrerad förstärkare eller bara en förstärkare ?
Vilken förförstärkare används om det inte är en integrerad förstärkare ?
Ohm på högtalarna, max load på förstärkaren ?
Det är en reciever, en integrerad förstärkare. http://www.se.onkyo.com/downloads/3/...tasheet_EN.pdf
Citera
2017-11-12, 08:48
  #27
Medlem
Hej. Ledsen för sent svar, och Jag hoppas det har löst sig för dig.
Jag tycker problemet påminner om det jag hade med min nyinköpta onkyoreciever för några år sedan.
Oavsett inställningar så lät det som om högtalarna stod inuti ett tjockt glasrum typ. Lite som att ljudet inte tog sig hela vägen fram. Väldigt dämpat med andra ord. Det slutade med att jag åkte och lämnade tillbaka den och bestämde mig för att aldrig mera köpa onkyo. 😊
Jag köpte ny då jag trodde min gamla yamahareciever gått i graven. Men det visade sig i slutändan att halva högtalargänget gett upp samtidigt med aktiva subben. Den gamla räven fick nya högtalare och har nog aldrig spelat bättre. 😊
Citera
2017-11-19, 22:38
  #28
Medlem
Har själv nyligen köpt TX-8270, men inte hunnit installera den ännu. Väntar på TV:n som den ska kopplas till. Receivern är ju en klassisk 2+1 stereoreceiver, men med nätverkskoppling (tråd eller trådlöst), tillgång till streamingtjänster, inbyggd ChromeCast, 4 HDMI in, 1 HDMI ut. Etc.

Blir lite nervös när jag läser detta. Men vi får se. Den ska driva ett par XTZ 99.36. Den har separat sub-utgång, kanske kopplar jag in den (B/W) också, beror på hur det låter.

Återkommer med räsensjon i slutet på veckan som kommer, eller nästa helg.
__________________
Senast redigerad av MannishBoy 2017-11-19 kl. 22:41.
Citera
2017-12-27, 17:46
  #29
Medlem
"slutet på veckan"....ja, tjena.

Men nu är den igång och låter hur bra som helst. Dock lite problem med DAB-radion där den inte hittar nån kanal. Fel på inomhusantennen? Kanske krävs en utomhus?
Har annars full täckning för DAB i bilen.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback