Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-09-20, 17:26
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad är det för skillnad ?

"Utsvävning" är att antingen njuta av livets goda, eller att syssla med något utöver det normala. Det betyder inte automatiskt att man är otrogen. Ett gift par som brukar kedja fast varandra i kökslampan och smiskas med en niosvansad katt är utsvävande.
Citera
2017-09-20, 17:30
  #62
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Helt klart en fluga / trend speciellt alla märkliga sorter som tex gender fluid , dejta yngre kvinnor idag så får man räkna med att bi är standard , gender fluid och asexuell är också vanligt .

I sänghalmen har dom dock varit extremt undergivna heteros så ja en trend .
Citera
2017-09-20, 20:41
  #63
Avstängd
LysandeUtsikts avatar
Skulle vilja påstå att det är fruktansvärt UTE att vara bög. Bögar är att se som gårdagens populära. Idag ska man vara en genusfluid transa med ett anti-antropocentriskt åsiktspaket för att vara inne.

Dessutom skulle man kunnat göra att case av att alla som identifierar sig eller blir kär i män är ondska. Men det är bara en egen teori.
Och ja lesbiskt blir då mer accepterat då man skär bort det förtryckande könet.
Citera
2017-09-21, 04:20
  #64
Medlem
Mikibus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BennyBandana
Folk i Sverige är beroende av bekräftelse då vi lär oss sen tidig ålder att vi ska leva ensamma. Så blir ju att en del vill bli rumpnissar för att känna sig levande.


Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Va?

Vem har sagt åt dig att du ska leva ensam?


Det BennyBandana försöker säga till dig är ungefär såhär:


Det handlar mycket om att vi inte växer upp med starka familjevärderingar, vilket gör människor mer mottagliga för diverse "trender" och "moden". Detta tror jag du (Benny) har alldeles rätt i. Sverige (speciellt i huvudstaden) är bland de singeltätaste i världen. Är det möjligen mer än ett sammanträffande att vi även beskrivs som extremt trendkänsliga?



Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
På vilket sätt skulle min familj skadas om min bror var bög?

Nej, det är inte konstaterat att sexuella utsvävningar skadar äktenskapet.

Om din bror är bög kommer han inte kunna sätta några barn till världen. På så sätt skadas familjen.

Sexuella utsvävningar så som:

Extremt våldsamt sex, swingerklubbar, partnerbyte, sex utanför äktenskap, pedofili och HOMOSEXUALITET (som här står för den huvudsakliga utsvävningen i fråga) är ett hot mot de äktenskapliga värderingarna. Och att du sedan börjar mumla om niosvansade katter blir bara genant och skadar diskussionslusten för övriga forumanvändare.

Givetvis menar jag inte att döma homosexuella då det inte är mitt jobb att göra det. Men att HYLLA homosexuella öppet i media är inget annat än beklagansvärt! Vad folk håller på med hemma i sängkammaren är inget vi vill eller bör veta om! Det är inte bara genant för oss som behöver ta del av spektaklet, det är rent av integritetskränkande för utövarna själva som inte verkar förstå bättre än att gå ut med rumpan bar på gatan och kalla det för "Pride". Vari ligger stoltheten i att leva ett dekadent liv med gayklubbar, sex på toaletter, bastuklubbar och HIV? Varför ska du vara så stolt över din sexualitet? Det är ingen annan som är det, så varför ska du vara det? Det finns ingenting här att vara stolt över, och detta inser de flesta människor. Och ändå ska det viftas med regnbågsflaggor som att någon skulle bry sig om vem du har sex med. Vad får dig som homosexuell att tro att någon skulle bry sig? "Jag ligger minsann med Olof istället för Hilda och jag vill att hela världen ska veta det för att jag är stolt!" Tillåt mig le.


Hela homotrenden är sannerligen mycket osmaklig. I synnerhet självbedrägeriet de sysslar med. Ska vi på riktigt tro att du är stolt? Du som homo kanske kan lura dig själv, men du kan tyvärr inte lura mig. Sen tar jag gärna en öl med dig i baren, men då gäller det också att du INTE pratar om hur du satte på två svettiga okända män på en toalett i Berlin förra helgen. Det hör liksom inte till din person och visar bara att du har bristande moral och dålig impulsförmåga. När resten av mänskligheten sliter med en gnällig fru och tre skrikande barn, samt jobb och villa. Kontrasten blir så pinsamt tydlig att homosexuella måste gå runt med en massa distraherande regnbågsflaggor för att kunna lura sig själva att de gör något gott.
Citera
2017-09-21, 08:50
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Det BennyBandana försöker säga till dig är ungefär såhär:

Många bögar har biologiska barn. Jonas Gardell och Mark Levengood har varsitt biologiskt barn, till exempel.
Citera
2017-09-21, 12:22
  #66
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Det BennyBandana försöker säga till dig är ungefär såhär:


Det handlar mycket om att vi inte växer upp med starka familjevärderingar, vilket gör människor mer mottagliga för diverse "trender" och "moden". Detta tror jag du (Benny) har alldeles rätt i. Sverige (speciellt i huvudstaden) är bland de singeltätaste i världen. Är det möjligen mer än ett sammanträffande att vi även beskrivs som extremt trendkänsliga?


Helt rätt min gode herre.
Citera
2018-07-15, 14:20
  #67
Medlem
Jag tror def. att lesbianism är en trend. Tjejer tycker att killar är lite "läskiga" och så "upptäcker" de att de är lesbiska. De kan vara rätt öppna med det också. Inte så att några killar kommer och slår ner dem.

Bögar är lite annorlunda och det slår mig att bög blir man väl egentligen först när man är tillräckligt äcklad av sig själv? Jag menar att så länge man har minsta lilla kärlek till den kvinnliga delen av befolkningen så blir man inte bög. Det är svårt att undvika känna äckel när man ser två bögar hålla på. Man inser rätt snabbt att det inte finns något "normalt" med dem.

Jag läste statistik som visade att antalet tjejer som haft lesbisk sex och definierar sig som lesbiska ökat, medan antalet homosexuella män legat stadigt de senaste 30 åren.
Citera
2018-07-16, 11:07
  #68
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikibu
Det BennyBandana försöker säga till dig är ungefär såhär:


Det handlar mycket om att vi inte växer upp med starka familjevärderingar, vilket gör människor mer mottagliga för diverse "trender" och "moden". Detta tror jag du (Benny) har alldeles rätt i. Sverige (speciellt i huvudstaden) är bland de singeltätaste i världen. Är det möjligen mer än ett sammanträffande att vi även beskrivs som extremt trendkänsliga
Sverige har ju dock varit trendkänsligt långt innan man övergav familjevärden och kristen enhetskultur, att vi ansågs som ledande inom rasbiologisk forskning och allt som hörde till är det mest lysande exemplet på detta. Tror din förklaringsmodeller är fel.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback