Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-13, 13:49
  #1
Medlem
Lilongwes avatar
TAP har den senaste tiden använt sig av EuroAtlantic Airways på sträckan Lissabon - Stockholm.

Dagens flight från Stockholm som körs av just EuroAtlantic kommer vara försenad minst 4 timmar, och det handlar inte om force majeure eller något sånt. Alltså kommer jag vara berättigad 400 euro enligt EU:s rättigheter för flygresenärer.

Frågan är vilket flygbolag som kommer vara skyldigt mig pengar? TAP eller EuroAtlantic?
Citera
2017-09-13, 15:01
  #2
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilongwe
TAP har den senaste tiden använt sig av EuroAtlantic Airways på sträckan Lissabon - Stockholm.

Dagens flight från Stockholm som körs av just EuroAtlantic kommer vara försenad minst 4 timmar, och det handlar inte om force majeure eller något sånt. Alltså kommer jag vara berättigad 400 euro enligt EU:s rättigheter för flygresenärer.

Frågan är vilket flygbolag som kommer vara skyldigt mig pengar? TAP eller EuroAtlantic?

TAP.

/Provokatör
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2872699

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback