Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-11-07, 02:17
  #37
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Därför att vi sojaförespråkare och hampafanatiker är mer upplysta än anti-intellektuella, iGnoranta iDioter av din sort.

Nu ska du inte klumpa in den fina hampan tillsammans med dina kvinnoprodukter. Två vitt skillda saker. Att du blivit indoktrinerad av soyboys och annat veganskräp betyder inte att du är intellektuell, faktiskt så är det tvärtom, men du är förstås för dum för att förstå det.



Citat:
For your information, böghora, så är fytoöstrogenerna i soja, inte riktigt östrogen (saknar en steroidring; det måste finnas en steroidring för att det skall vara östrogen, testosteron och andra könshormoner), utan snarare SERMs-liknande molekyler som kan binda sig till vissa östrogena receptorer. SERMs betyder på ett ungefär, "östrogen utan bieffekter"; med andra ord är fytoöstrogener mycket nyttiga, antioxidant-liknande molekyler (varför tror du att japanerna i Okinawa lever så länge?). Dock är SERMs inte steroider överhuvudtaget, och det är inte fytoöstrogener heller. Hur som helst får man inte bitchtits/gynekomasti av soja, och soja sänker inte testosteronet osv. Påstår du något annat så beror det på att du inte kan tänka själv och att du uttalar dig om ett ämne du inte förstår dig på (broscience).

Sedan är jag knappast hen-vänster, tvärtom. Och jag har nog betydligt mer testosteron än vad du någonsin kommer ha.

Vegan bodybuilding is the shit, nigga!

Du har delvist rätt din manskvinna. Visserligen så utvecklar man inte bitchtits vid en normal sojakonsumtion. Men vid ett överdrivet intag (Ser man till hur såld du är på soja så kan jag lungt anta att du tillhör denna kategori) och framförallt under en längre tid så börjar estrogenet flöda. Har gjorts studier med män som intagit stor mängder soja under en tid och utvecklat bitchtits och kraftigt försämrad libido. Orkar inte söka efter studien men är du intresserad så hittar du den.

Finns en anledning till varför man rekommenderar soja till kvinnor i klimakteriet, manskvinna!

Sen så kör du exakt samma argument som övriga hjärntvättade soyboys/hens/manskvinnor. Era förebilder, de ubermanliga asiaterna. Är det de du eftersträvar i livet? Att vara en transa? För jag hoppas du inser att koncentrationen av transor är ganska hög i sydostasien och andra sojakonsumerande länder. Men jag ska berätta en sak för dig, att asiater skulle äta mycket soja i den formen du är van vid är en medveten myt påhittad av asiater själva för att kränga på deras mansförintande soja till dumma manskvinnor som dig. Asiater äter mestadels soja i fermenterad form (Bönor etc)vilket försämrar de estrogena effekterna och den övriga sojan äts främst tillsammans med fiskbuljonger/soppor som är näringsrika på mineraler vilket även det har en anti-effekt mot estrogenet. Men uppenbarligen är deras konsumtion tillräckligt hög för att estrogen ska sippra igenom därav deras transor. Engelska studier har visat att äldre som käkar mycket soja löper större risk för att drabbas av demens. Kul att vara gammal när hjärnan varit kortsluten under en längre tid.

Eftersom du är en sojakonsument så kan du omöjligen ha högre testosteron är mig, manskvinna!

OnT:

Om du vill köra en naturlig gainer knäcker du ett par ägg(Kör vitorna), lite mjölk, banan, havregryn, krossade nötter och någon skopa vassleprotein. Vill du lyxa till det lägger du i lite fin honung (Förhöjer smaken 100%). Du ska upp i vikt så lyssna inte på betahannar som bryr sig om insulinpeakar som lekman. Autism på hög nivå
__________________
Senast redigerad av pizzaslajsen 2017-11-07 kl. 02:24.
Citera
2017-11-07, 23:24
  #38
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Nu ska du inte klumpa in den fina hampan tillsammans med dina kvinnoprodukter.
Både soja och hampa är riktigt jävla bra grejer, och jag rekommenderar 30 g hampaprotein för varje 70 g sojaprotein, för maximal proteinperfektion.

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Två vitt skillda saker.
Båda är skitbra växter.

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Att du blivit indoktrinerad av soyboys och annat veganskräp betyder inte att du är intellektuell, faktiskt så är det tvärtom, men du är förstås för dum för att förstå det.
Du, det är snarare jag som indoktrinerar mainstreamtänkare med veganism, inte tvärtom

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Du har delvist rätt din manskvinna. Visserligen så utvecklar man inte bitchtits vid en normal sojakonsumtion.
Definiera "normal sojakonsumption" i fytoöstrogenmängd?

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Men vid ett överdrivet intag (Ser man till hur såld du är på soja så kan jag lungt anta att du tillhör denna kategori) och framförallt under en längre tid så börjar estrogenet flöda.
Ja, som hardcore dietist och upplyst biohacker, ligger jag mellan 400-500 mg soja-fytoöstrogener om dagen; det är ett jävla högt intag av fytoöstrogener (jag äter antingen 250 g sojamjöl om dagen, eller 240-300 g rostade edamame/sojabönor), plus att mina multivitaminpiller innehåller 40 mg soja-fytoöstrogener också.

"Östrogenet" kan inte "flöda", eftersom fytoöstrogener inte är östrogen överhuvudtaget. Hade du inte varit anti-intellektuell, då hade du förstått detta.

Vidare, så innehåller komjölk betydligt mer äkta östrogen, än vad soja någonsin kommer innehålla, så det är ju bara desinformation att försöka få det till att de östrogen-liknande molekylerna i soja, som inte är steroidhormoner eftersom de saknar en steroidring, skulle kunna ge bitchtits, medan man totalt ignorerar östrogenet i mjölk. Det mer korrekta namnet för soja-fytoöstrogener, är isoflavoner. Isoflavoner är inte under några som helst omständigheter, östrogen. Varför de kallas "fytoöstrogener" beror på att vissa isoflavoner (särskilt daidzein-metaboliten (S)-Equol, vilken inte alla människor producerar eftersom equolproduktion kräver rätt bakterier i tarmfloran), kan binda sig till 'estrogen receptor beta' (ER-β), och tack vare detta, har isoflavoner SERMs-liknande fördelar, som t.ex. avsevärd minskning av risken för prostata- och bröstcancer, minska rynkor (inte en slump att kvinnor får en massa rynkor efter menopausen).

Eftersom du inte vet vad SERMs är, har du lite hemläxa här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Select...ptor_modulator

^^ Precis som soja-fytoöstrogener, är SERMs-droger, inte heller östrogen, och precis som soja-fytoöstrogener, får man inte tuttar av SERMs (om de nu inte är designade för att förstora brösten).

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Har gjorts studier med män som intagit stor mängder soja under en tid och utvecklat bitchtits och kraftigt försämrad libido. Orkar inte söka efter studien men är du intresserad så hittar du den.
Dessa studier som du tydligen inte kan länka till, är bara trams. Det finns endast ett enda känt fall av gynekomasti från soja; en 60-årig man drack ungefär 3 liter sojamjölk om dagen under en längre tid:

An unusual case of gynecomastia associated with soy product consumption:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18558591

^^ Notera titeln, "unusual case". Han måste varit oerhört känslig mot soja, förmodligen pga hans lägre naturliga testosteronhalter i och med hans ålder (man har ju liksom inget testosteron kvar i den åldern).

Hur som helst, soja konsumeras i stora mängder dagligen av flera miljarder människor, och ingen verkar få gynekomasti av soja. Så ett enda fall, av flera miljarder människor, säger ganska mycket om hur säkert fytoöstrogener är.

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Finns en anledning till varför man rekommenderar soja till kvinnor i klimakteriet, manskvinna!
Ja, soja är bra skit för kvinnor i menopausen, och detta inte för att sänka kvinnors testosteron eller förstora deras tuttar, utan för att soja-fytoöstrogenerna binder sig till vissa östrogena receptorer och lindrar "hot flashes" och liknande menopaus-relaterade problem (soja-fytoöstrogener är även bra för att motverka rynkor precis som riktigt östrogen motverkar rynkor, som sagt).

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Sen så kör du exakt samma argument som övriga hjärntvättade soyboys/hens/manskvinnor. Era förebilder, de ubermanliga asiaterna. Är det de du eftersträvar i livet? Att vara en transa? För jag hoppas du inser att koncentrationen av transor är ganska hög i sydostasien och andra sojakonsumerande länder.
Jag ser upp till japaner samt andra gulingar tack vare deras hög-IQ diet (brukar faktiskt käka en jävla massa thaibuffé när jag inte deffar, kör mycket sjögräs och edamame där för att stimulera min equolproduktion), och japanska TV-spel är absolut bäst (hardcore TV-spel av nördar, för nördar).

Att gulingarna är korta, småkukade osv, har ingenting med soja att göra, snarare deras genetik.

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Men jag ska berätta en sak för dig, att asiater skulle äta mycket soja i den formen du är van vid är en medveten myt påhittad av asiater själva för att kränga på deras mansförintande soja till dumma manskvinnor som dig.
Ja såklart, vetenskap är ju en kinesisk hoax, som Donald Trump brukar säga

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Asiater äter mestadels soja i fermenterad form (Bönor etc)vilket försämrar de estrogena effekterna och den övriga sojan äts främst tillsammans med fiskbuljonger/soppor som är näringsrika på mineraler vilket även det har en anti-effekt mot estrogenet. Men uppenbarligen är deras konsumtion tillräckligt hög för att estrogen ska sippra igenom därav deras transor. Engelska studier har visat att äldre som käkar mycket soja löper större risk för att drabbas av demens. Kul att vara gammal när hjärnan varit kortsluten under en längre tid.
Cool broscience, dawg.

Soja-fytoöstrogenerna (som för övrigt är skitnyttiga) finns kvar i fermenterad soja (som t.ex. natto), det är bara trams det där, att fermentering tar bort fytoöstrogenerna . Vad fermentering tar bort är fytinsyra och lektiner, inte fytoöstrogenerna. Det som gör fermenterad soja nyttigt, är t.ex. att probiotikan som används i natto-tillverkning, ökar halten av vitamin K2 MK-7 (kickass vitamin!), och MK-7 i kombination med D3 och veganskt retinylpalmitat, det är mycket fina veganska grejer det. För övrigt sägs fytinsyra motverka cancer, och jag ser inte problemet i att den hämmar upptaget en aning av en del mineraler; soja och hampa är proppfulla med just de mineraler som fytinsyra hämmar, så det gör ingen direkt skillnad (man uppnår RDI hur som helst).

En annan sak med just fytoöstrogener, är att de kan ge anti-östrogena effekter, just eftersom de binder sig till östrogena receptorer, och därmed blockerar östrogen från att binda sig till just de östrogena receptorerna.

Sist men inte minst, så är den här östrogenfobin, anti-intellektuell och bara något ni n00bs är paranoida över. Även män producerar östrogen helt naturligt och vi behöver verkligen östrogen, precis som kvinnor behöver testosteron. Det är absolut inte optimalt att totalt strypa ens östrogenhalter.

Påståendet att soja gör en dement, är bara nonsens:

Straight talk about soy:
https://www.hsph.harvard.edu/nutriti...alk-about-soy/

^^ Det är nog snarare brist på vitamin B12 (och K2; källa) bland de japanska Hawaiikvinnorna som deltog i den studien. Det är inte så enkelt som att skylla allt på fytoöstrogener. Notera det här stycket:
Phytoestrogens don’t always mimic estrogens. In some tissues, they actually block the action of estrogen. If soy’s estrogen-blocking action occurs in the breast, then eating soy could, in theory, reduce the risk of breast cancer because estrogen stimulates the growth and multiplication of breast and breast cancer cells.
^^ "Mimick" är allt isoflavoner gör; de varken höjer eller sänker testosteron/östrogen, utan snarare svagt härmar östrogen genom att binda sig till östrogena receptorer. Den starkaste soja-fytoströgenen, (S)-Equol, har endast 20% av östradiol's östrogenicitet, så att utveckla tjejtuttar från soja är liksom jääävligt långsökt och enormt svårt. Att soja blockerar östrogen i tuttarna och förhindrar bröstcancer, innebär också att det är rätt lugnt när det kommer till soja och gynekomasti.

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Eftersom du är en sojakonsument så kan du omöjligen ha högre testosteron är mig, manskvinna!
Jag tränar ena tutten med hela din bäbisvikt, så nog fan har jag mer testosteron än vad du har

Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
OnT:

Om du vill köra en naturlig gainer knäcker du ett par ägg(Kör vitorna), lite mjölk, banan, havregryn, krossade nötter och någon skopa vassleprotein. Vill du lyxa till det lägger du i lite fin honung (Förhöjer smaken 100%). Du ska upp i vikt så lyssna inte på betahannar som bryr sig om insulinpeakar som lekman. Autism på hög nivå
lol, vad är det här för Rich Piana trams? Sämsta jävla gainern någonsin, vet du hur lång tid det tar att stå där och knäcka ägg, och försiktigt separera äggvitan från gulan och hålla på?

Sedan är det betahannar som har brainpower; alfahannar är iGnoranta iDioter, och jag är för övrigt en hybrid (både alfahanne och betahanne).

För övrigt har TS redan köpt den veganska gainern jag rekommenderade honom, och han är nog tillräckligt öppensinnad för att pröva på mitt sojaprotienisolat/palatinos recept, som är hundra gånger enklare och bättre för miljön att köra med än det nästan veganska receptet du precis rekommenderade.

Lakto-ovo veganism är half-assed veganism.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-11-08 kl. 00:11.
Citera
2017-11-09, 19:14
  #39
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Raw food veganism är det nyttigaste man kan äta, krossar allt annat i kostväg och dieter.

Att vassle stimulerar MPS något bättre än soja, det är ganska irrelevant och må vara den absolut enda fördelen vassle har över veganskt protein; en enda bonus point till vassle, överväger liksom inte alla andra nackdelar som det innebär att köra med animaliskt protein (och då ska vi inte ens snacka om kasein, som är rena cancerbomben). Protein är liksom inte anabola steroider; du kommer inte att få en märkbar muskelskillnad mellan vassle och soja.
Jag har aldrig hävdat att vassleprotein generellt är bättre än allt annat på allting, men du kanske inte riktade det [WoT] till mig? Vassleprotein stimulerar MPS bäst (helmjölk lär vinna på total proteinbalans) och är dessutom skapligt lipolytiskt/fettförbrännande, vilket nog passar det här forumets klientel lite bättre.
Citera
2017-11-09, 20:29
  #40
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Jag har aldrig hävdat att vassleprotein generellt är bättre än allt annat på allting, men du kanske inte riktade det [WoT] till mig? Vassleprotein stimulerar MPS bäst (helmjölk lär vinna på total proteinbalans) och är dessutom skapligt lipolytiskt/fettförbrännande, vilket nog passar det här forumets klientel lite bättre.
Det är fortfarande mycket ansvarslöst att rekommendera folk att köpa vassleprotein (och kasein, eller mejeriprodukter tillverkade av komjölk rent generellt). Att man väljer att förinta allt liv på hela den här planeten, över en marginell boost i muskelproteinsyntesen (och det är verkligen bara en liten förbättring; vassle är inte anabola steroider; skillnaden mellan vassle och soja är inte som dag och natt), det är extremt korkat, kortsiktigt och anti-intellektuellt. Sojaprotein är miljövänligt att framställa, sojaprotein är inte heller karcinogent, sojaprotein bidrar inte till utsläpp av metangas, medan vassleprotein gör det (kossor är en av de värsta organismerna när det kommer till utsläpp av metangas). Om du rekommenderar gym rats att köpa vassle över sojaproteinpulver, då förstår du inte allvaret i utsläpp av metangas. Jag rekommenderar starkt att du kollar in nya Cosmos (den med Neil deGrasse Tyson), avsnitt 12 ("The World Set Free"), där han förklarar problematiken med metangas mycket utförligt.

Det spelar ingen roll att vassle stimulerar MPS bättre än soja, man bör bojkotta vassle, kasein, komjölk och ost hur som helst av ren princip, eftersom miljön och liv rent allmänt på den här planeten, är miljoner gånger viktigare än lite 'gains'.

Hur som helst, det som framförallt stimulerar MPS är leucin (eftersom den aktiverar mTOR). Om du eller någon annan är orolig över muskelproteinsyntesen, så rekommenderar jag följande miljövänliga proteinlösning:

1) 70 g sojaprotein (från isolat eller bönor, mjölk osv, spelar ingen roll roll, se bara till att det är 70 gram protein)

2) 30 g hampaprotein (helst från skalade hampafrön, alltså 100 g skalade hampafrön, eller Kung Markatta hampaproteinpulver, alltså det vita hampaproteinpulvret; undvik grönt hampaproteinpulver; det innehåller mycket klorofyll vilket är nyttigt, men det smakar grus och blandas inte bra i vatten)

3) BCAA pulver som är minst 4:1:1 leucin (dosera efter behov/tycke, spelar ingen roll).

^^ 70% soja och 30% hampa, och du har ett fullvärdigt veganskt protein som uppnår 1.0 i PDCAAS (vilket är top notch proteinkvalitet). Vassle, kasein och ägg uppnår alla 1.0 i PDCAAS, medan sojabönor endast uppnår 0.91 (sojabönor är något bristande på metionin). Sojaproteinisolat däremot uppnår generellt 1.0 i PDCAAS (kan hända att SPI ligger på typ, 0.98 eller liknande), men hampaprotein innehåller mycket metionin, och hampaprotein är något bristande på lysin, vilket soja har mycket av, så en 70/30 fördelning är perfekt (du har nu med andra ord det bästa veganska proteinet man kan köpa för pengar), och kompletterar du med lite BCAA pulver, så har du muskelproteinsyntesen täckt också.

Varför vassle stimulerar MPS bättre än soja, beror på att vassleprotein innehåller cirka 10% leucin, medan soja, cirka 7%, och hampa, cirka 6%, men för att ett protein måste vara fullvärdigt/komplett, krävs det 5.5% leucin, så både soja och hampa har mer än tillräckligt med leucin (de aktiverar/stimulerar med andra ord allihop mTOR/MPS). Ha i åtanke, 5.5% leucin (alltså per 100 g protein) är minimumkravet för växande barn i åldern 1-3 år; för vuxna är leucinbehovet betydligt mer avslappnat. Dessutom är det inte nödvändigtvis en nackdel att soja och hampa är lugnare med mTOR-aktivering eftersom mTOR kan vara orsaken till att animaliskt protein är så mycket mer karcinogent än veganskt protein:

The mTOR Signalling Pathway in Human Cancer:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3291999/

Med andra ord: muskelproteinsyntes, är inte ett giltigt argument

http://i1006.photobucket.com/albums/...k.jpg~original

^^ Det här är vad jag åt idag efter gymmet: 1 liter osötad ekologisk sojamjölk (40 g sojaprotein), 88 g skalade hampafrön (27.3 g hampaprotein) och 30 g chiafrön (4.8 g chiaprotein). Totalt 72.1 g fullvärdigt veganskt protein. Väl hemma, fixade jag lite havregrynsgröt med en skopa lysinpulver; bättre naturlig gainer än så blir det inte. Kan jag, så kan du, och även berlinlondon.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-11-09 kl. 20:45.
Citera
2017-11-10, 12:48
  #41
Medlem
Gerbaniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Med andra ord: muskelproteinsyntes, är inte ett giltigt argument


.
Är du psykotisk, eller varför tror du annars att folk här inne bryr sig mer om allt-du-babblar-om än om MPS, eller överhuvudtaget bryr sig om de halmgubbar du spammar fram?
Citera
2017-11-11, 23:36
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
bla bla bla massa smörja

Orkar inte ens bemöta den här muppen bara peka ut att han är en dåre av rang och inte bör tas seriöst av någon.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback