Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-13, 09:45
  #13
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Men redogör för dessa bevis då!

Om du känner att du redan har gjort det så förklarar så förklarar det i alla fall varför de inte har blivit fällda.

Ta det lugnt med oersonangreppen, folk tror ju du är mongolid när du skriver så där.
Läs tidigare redigering och jag kommer inte att ta det lugnt. Det är i Dumstol och inte här som jag redogör om fakta.

Är du en gris? Din avatar tyder på det!
__________________
Senast redigerad av girlsinmydream 2017-09-13 kl. 09:50.
2017-09-13, 09:55
  #14
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Läs tidigare redigering och jag kommer inte att ta det lugnt. Det är i Dumstol och inte här som jag redogör om fakta.

Är du en gris? Din avatar tyder på det!

Du har inte skrivit om några bevis någonstans . Kanske i din lilla våldtäktsvärld har du skrivit låfot sånt men inte för oss vanliga medborgare.

Är du en våldtäktsman? Mycket tyder på det.
2017-09-13, 10:00
  #15
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Omständigheterna! Eftersom dem som stulit och kostat mig mer än 1 miljon kr var dem som anklagade mig för brott (hämnd för att jag anmält dem).

Min advokat tror på prövningstillstånd till HD.

Det är inte jag som ska bevisa att jag är oskyldig. Det är rätten (dumstolen) som ska bevisa att jag är skyldig, men det kan dem inte.).

Så enkelt är det.


Citat:
Skäl för prövningstillstånd
Huvudregeln är att Högsta domstolen bara ger prövningstillstånd om Högsta domstolens dom eller beslut kan få betydelse som prejudikat, dvs. ge vägledning för hur tingsrätter och hovrätter ska bedöma liknande fall (prejudikatskäl).
...
Kravet att det ska föreligga synnerliga skäl innebär att Högsta domstolens utrymme för att meddela prövningstillstånd av annat skäl än att det behövs ett prejudikat är ytterst litet.

http://www.hogstadomstolen.se/Om-han...ingstillstand/

Vad är det för juridiska omständigheter i ditt fall som gör att det behövs någon form av predjudicerande som från HD?
2017-09-13, 10:08
  #16
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Vad är det för juridiska omständigheter i ditt fall som gör att det behövs någon form av predjudicerande som från HD?
Bevisföring om uppsåt saknas. Finns 0, nada, inget och går enbart på hörsägen.

Dumstolen förstår inte fakta eller kan förklara ett uppsåt.
__________________
Senast redigerad av girlsinmydream 2017-09-13 kl. 10:10.
2017-09-13, 12:15
  #17
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Vad är det för juridiska omständigheter i ditt fall som gör att det behövs någon form av prejudicerande som från HD?
Tack för länken som jag kan citera och min advokat kan och kommer att påvisa och överklaga innan oktober:
"Prövningstillstånd kan ibland lämnas om det finns synnerliga skäl för det. Exempel på vad som kan anses utgöra synnerliga skäl är att det har förekommit ett grovt rättegångsfel vid målets handläggning i hovrätten som har påverkat utgången i målet. Ett annat exempel är att hovrätten har tillämpat fel lag eller hovrättens rättstillämpning på annat sätt är uppenbart felaktig. Kravet att det ska föreligga synnerliga skäl innebär att Högsta domstolens utrymme för att meddela prövningstillstånd av annat skäl än att det behövs ett prejudikat är ytterst litet. Bestämmelserna om när Högsta domstolen får meddela prövningstillstånd finns i 54 kapitel 10 § rättegångsbalken."
__________________
Senast redigerad av girlsinmydream 2017-09-13 kl. 12:19.
2017-09-13, 12:19
  #18
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Tack för länken som jag kan citera och min advokat kan och kommer att påvisa:
"Prövningstillstånd kan ibland lämnas om det finns synnerliga skäl för det. Exempel på vad som kan anses utgöra synnerliga skäl är att det har förekommit ett grovt rättegångsfel vid målets handläggning i hovrätten som har påverkat utgången i målet. Ett annat exempel är att hovrätten har tillämpat fel lag eller hovrättens rättstillämpning på annat sätt är uppenbart felaktig. Kravet att det ska föreligga synnerliga skäl innebär att Högsta domstolens utrymme för att meddela prövningstillstånd av annat skäl än att det behövs ett prejudikat är ytterst litet. Bestämmelserna om när Högsta domstolen får meddela prövningstillstånd finns i 54 kapitel 10 § rättegångsbalken."

Som alla som blivit dömda för något så anser du dig naturligtvis helt oskyldig och att ett grovt rättegångsfel måste ha begåtts eftersom du blivit dömd ändå.

Ingen av oss kan värdera det hela eftersom vi inte har fakta i just ditt mål men din starka personliga övertygelse är kankse inte något som övertygar oss.
2017-09-13, 12:22
  #19
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Som alla som blivit dömda för något så anser du dig naturligtvis helt oskyldig och att ett grovt rättegångsfel måste ha begåtts eftersom du blivit dömd ändå.

Ingen av oss kan värdera det hela eftersom vi inte har fakta i just ditt mål men din starka personliga övertygelse är kankse inte något som övertygar oss.
Skit desamma. Jag behöver skriva en tjock bok för att beskriva hela bakgrunden.

Det passar sig inte här för att beskriva allt.
2017-09-16, 03:33
  #20
Medlem
girlsinmydreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Men redogör för dessa bevis då!

Om du känner att du redan har gjort det så förklarar så förklarar det i alla fall varför de inte har blivit fällda.

Ta det lugnt med oersonangreppen, folk tror ju du är mongolid när du skriver så där.
Det är min närmaste advokat som kommer visa grova rättsgångsfel i HV för att överklaga till HD. Uppenbara rättsfel då alla mina 25 polisanmälningar lagts ned för att dumsnuten ska kunna hitta inplanerad barnporr som dem anmält för att skifta anklagelserna från mig.

Jag har förlorat mer en miljon kr till kriminella gäng. Smart av dem att anklaga mig och installera borttagen barnporr så att jag får böter och att polisen "glömmer" att jag förlorat mer än en miljon kr!

DUMSTOLEN MÅSTE BLI RÄTT!

PS! RÖSTA PÅ SD!
__________________
Senast redigerad av girlsinmydream 2017-09-16 kl. 03:39.
2017-09-16, 05:38
  #21
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Det är min närmaste advokat som kommer visa grova rättsgångsfel i HV för att överklaga till HD. Uppenbara rättsfel då alla mina 25 polisanmälningar lagts ned för att dumsnuten ska kunna hitta inplanerad barnporr som dem anmält för att skifta anklagelserna från mig.

Jag har förlorat mer en miljon kr till kriminella gäng. Smart av dem att anklaga mig och installera borttagen barnporr så att jag får böter och att polisen "glömmer" att jag förlorat mer än en miljon kr!

DUMSTOLEN MÅSTE BLI RÄTT!

PS! RÖSTA PÅ SD!


Plantad barnporr... Tror jag inte på ett dugg om det nu inte är så att de redan visste att du begått någon typ av pedofilbrott men att de kunde bevisa det.
2017-09-16, 21:59
  #22
Moderator
Pentyls avatar
Skaffa en blogg.

Tråd låst.

/Moderator
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback