Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-02, 10:55
  #313
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Menar du med hög sexdrift att vilja ha sex med en viss partner för förhållandets skull eller menar du sexualitet som ett behov som helt enkelt måste tillfredsställas?
Att vilja/behöva ha sex(/onanera) mycket/ofta.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Och när skedde diskussionen?
Det var ett destillat av många för-/efterfestsdiskussioner, och dessa skedde mellan, säg; -95 och 2000.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
På senare år har det blivit allt vanligare att koppla ihop frekvent onani med promiskuitet.
Promiskuitet har väl med antalet partners att göra? Man kan väl ha en stark sexdrift (och ha mycket och ofta sex med sig själv eller sin partner) utan att vara promiskuös? Eller har promiskuös blivit synonymt med nymfomani/sexberoende/sexmissbruk på sistone?
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Inte när det handlar om idioter.
"...forgive them for they know not what they do..."
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Det påstås officiellt att mäns sexbehov skulle vara flr starkt för att inte tillfredsställas, och genom något knäppt felslut att han inte skulle kunna ta hand om det med sin egen hand. Det påstås dock även officiellt att "friska" män skulle ha särskilda kategorier som de tänder på, medan kvinnor påstås tända på nästan vad som helst och bygga sin "friskhet" på en svagare sexlust som inte måste tillfredsställas.
Vilka är dessa officiella personer, och vad grundar de sina påståenden på?
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Denna mytologi leder till hat mot kåta kvinnor.
Som sagt; den enda dubbelmoralen/hat jag personligen har bevittnat är den mot kvinnor som ofta byter sexpartner.
Citera
2017-10-02, 11:17
  #314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fast män anser alla fall att de har ett sexbehov riktat mot kvinnor eftersom de är beredda att betala för det du kan läsa på andra sidor på Flashback att det finns män som anser det är värt 1000-tals kronor att ha sex med prostituerade. Vilket inte är kvinnors fel snarare gener hos dessa män.

Kvinnor sexbehov är alla fall inte lika starkt inriktat mot män.

Detta kommer sig av skulle män inte starkt dras till kvinnor skulle de överge dessa och kvinnan och avkomman drabbas.
På vilket sätt skulle en kvinna som inte har sex med män ha större chanser att föra sina gener vidare än en man som inte har sex med kvinnor?

Och om vi nu tar din premiss att en man behövdes för att ta hand om familjen som vore den sanning (vilket bland annat är oförenligt med att kvinnor skulle ha evolverat att tycka om risktagande män, då en man som dör av vårdslöshet givetvis inte vore bättre för familjen än en man som överger familjen) för sanning, vad får dig att tro att just ett sexuellt begär skulle vara nödvändigt för att få honom att försörja/försvara barnen? Jag ser ingen anledning att det skulle finnas en sådan koppling.
Citera
2017-10-02, 11:18
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
På mitt jobb har vi aldrig diskuterat onani på lunchrasten.

Däremot så var det en gång en kvinna som sa att ”om han går med på notebook marathon, då borde han fan få ligga asså”.

Kändes lite slampigt med tanke på att hon vid tillfället var gravid med sin andra son.

Tänk om en gift man hade sagt att ”om en brud vill spela csgo med mig så borde hon fan få ligga asså”, på lunchrasten.

Tänk om din farsa hade sagt så till sina kollegor efter att han satt på din morsa för att skapa dig?

En annan sak som hänt är ju att en kvinna ritade en kuk på en mans arm, villken han stolt visade upp.

Vad hade hänt om någon man ritat motsvarande, någon annan stans?

Om om någon ritat en kuk på t.ex damtoaletten skulle ju det ha bilvit föremål för utredning där alla chefer blivit tvugna att fråga sina underställda om ”vem det var”.
Fördomarna mot kåta kvinnor gäller frekvensen i kåtheten. De fördomar mot mäns kåthet du räknar upp gäller omständigheter och inte frekvens.
Citera
2017-10-02, 11:23
  #316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Att vilja/behöva ha sex(/onanera) mycket/ofta.
Se, du kopplar själv ihop det.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Det var ett destillat av många för-/efterfestsdiskussioner, och dessa skedde mellan, säg; -95 och 2000.
I gränszonen där åsikterna hade börjat sprida sig men inte var lika utbredda som idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Promiskuitet har väl med antalet partners att göra? Man kan väl ha en stark sexdrift (och ha mycket och ofta sex med sig själv eller sin partner) utan att vara promiskuös? Eller har promiskuös blivit synonymt med nymfomani/sexberoende/sexmissbruk på sistone?
Ja, det har börjat kopplas ihop allt mer på senare år.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
"...forgive them for they know not what they do..."
Idioti måste kritiseras.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Vilka är dessa officiella personer, och vad grundar de sina påståenden på?
Läs artiklar som "sexual desire" och "sexual arousal" på wikipedia så ser du bullshiten en masse.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Som sagt; den enda dubbelmoralen/hat jag personligen har bevittnat är den mot kvinnor som ofta byter sexpartner.
Vilket idag allt oftare anses vara direkt länkat till att onanera ofta.
Citera
2017-10-02, 13:13
  #317
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Se, du kopplar själv ihop det.
Det känns som jag har missat något här? Utveckla.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
I gränszonen där åsikterna hade börjat sprida sig men inte var lika utbredda som idag.
I mina kretsar (privat och på arbetet) diskuteras sällan eller aldrig sex, så jag har inget att jämföra med. Du kan mycket väl ha rätt mao.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Ja, det har börjat kopplas ihop allt mer på senare år.
Då vill jag hävda att de har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Idioti måste kritiseras.
Absolut.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Läs artiklar som "sexual desire" och "sexual arousal" på wikipedia så ser du bullshiten en masse.
Bookmarkat.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Vilket idag allt oftare anses vara direkt länkat till att onanera ofta.
Jag vill även här hävda att de har fel.
Citera
2017-10-02, 13:28
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Det känns som jag har missat något här? Utveckla.
Du räknade onani och sex med en partner tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
I mina kretsar (privat och på arbetet) diskuteras sällan eller aldrig sex, så jag har inget att jämföra med. Du kan mycket väl ha rätt mao.
Tänk på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Då vill jag hävda att de har fel.
Det är likväl en vanlig åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Jag vill även här hävda att de har fel.
Det är likväl en vanlig åsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Absolut.
Det var det jag gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Bookmarkat.
När du har läst det kommer du att se var folk får skitsnacket från.
Citera
2017-10-02, 16:43
  #319
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Du räknade onani och sex med en partner tillsammans.
Ja, precis, eftersom det bara var promiskuitet som ansågs dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Tänk på det.
Jag ska hålla ögon och öron öppna.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Det är likväl en vanlig åsikt.
Det är likväl en vanlig åsikt.
Det kan du mycket väl ha rätt i. Jag har bara, som sagt, inte alls märkt av det.
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Det var det jag gjorde.
Man ska inte skjuta mygg med en bazooka. Eller, jo förresten. Jag har ändrat mig. Nuke 'em!
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
När du har läst det kommer du att se var folk får skitsnacket från.
Japp. Jag ska läsa när jag får tid. Om det du skriver stämmer, så är det illa.
Citera
2017-10-02, 18:01
  #320
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Grabesmond
Japp. Jag ska läsa när jag får tid. Om det du skriver stämmer, så är det illa.
Tänk då på att folk som läser kan tänka och dra slutsatser, medan slutsatser som inte står uttryckligen i källorna inte får skrivas på wikipedia. Även om en slutsats inte står skriven på wikipedia följer den ofta från påståenden som står där, dessa påståenden i kombination leder till slutsatser. Exempel: när folk läser både påståendet "friska män blir bara upphetsade i könsorganen av bestämda typer av erotik men de flesta kvinnor blir det av all möjlig erotik" och påståendet "kvinnors lägre sexdrift gör kvinnor mindre benägna att begå sexbrott än män", då är det oundvikligt att folk som tror på båda påståendena (alltså inte tänker kritiskt) kommer att dra slutsatsen att kvinnor med stark sexlust och dessutom åtminstone någon av "riktningarna" av transsexuella (mest troligt FtM) är mycket farliga.
Citera
2017-10-02, 19:47
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
På vilket sätt skulle en kvinna som inte har sex med män ha större chanser att föra sina gener vidare än en man som inte har sex med kvinnor?

Och om vi nu tar din premiss att en man behövdes för att ta hand om familjen som vore den sanning (vilket bland annat är oförenligt med att kvinnor skulle ha evolverat att tycka om risktagande män, då en man som dör av vårdslöshet givetvis inte vore bättre för familjen än en man som överger familjen) för sanning, vad får dig att tro att just ett sexuellt begär skulle vara nödvändigt för att få honom att försörja/försvara barnen? Jag ser ingen anledning att det skulle finnas en sådan koppling.

Det finns flera saker som håller ihop kvinnor och män.

Det ena är sexdriften och den andra är
Kärleken , känslan mellan dem , sen kanske det finns gruppens förväntningar
också och även vad de lovat varandra.

Så det behöver inte vara sexdriften men en man som har hög sexdrift får sannolikt fler barn.

En kvinna idag som har låg sexdrift mot män får logiskt sett färre barn.Så vi går mot att kvinnor får högre sexdrift.
Citera
2017-11-01, 01:42
  #322
Medlem
BennyBandanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hornygirlwithneeds
Det var ett exempel bara för att visa att påståenden om någons "dolda motiv" kan användas för att "bevisa" vilket nonsens som helst.

Strong borderline.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback