Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-13, 01:04
  #1
Medlem
bestwizs avatar
Jag medicinerar runt 500 mg tramadol varje dag, och till helgen ska jag ta 140 st toppisar. Någon som vet om trippen kommer försvagas p.g.a tramadolen? Har hört att detta kan ske, dock bara av folk som tagit en liten dos svamp, typ 40 st. Eftersom jag ska ta en så stor dos svamp så hoppas jag att effekten märks rejält även om jag har intagit tramadol. Men är ju inte riktigt säker... Någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2017-09-13, 01:27
  #2
Medlem
Allwayz0ntops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Jag medicinerar runt 500 mg tramadol varje dag, och till helgen ska jag ta 140 st toppisar. Någon som vet om trippen kommer försvagas p.g.a tramadolen? Har hört att detta kan ske, dock bara av folk som tagit en liten dos svamp, typ 40 st. Eftersom jag ska ta en så stor dos svamp så hoppas jag att effekten märks rejält även om jag har intagit tramadol. Men är ju inte riktigt säker... Någon som har erfarenhet av detta?
Tramadol går på serotoninet, vilket även svamp (+dom flesta andra hallucinogener gör), om du nu prompt måste ha en opioid i dig så rekommenderar jag dig till att byta till subutex/heroin/kodein(listan kan göras lång, men i princip alla opioider utom just tramadol och även fentanyl då dessa går på serotonin systemet) dagarna innan du intar svampen!.
Dock rent spontant tänk!, men spontaniteten kommer inte upp ur inget om man säger så!
Citera
2017-09-13, 01:41
  #3
Medlem
Overklighetss avatar
Inte bra.
Citera
2017-09-13, 03:20
  #4
Medlem
bestwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allwayz0ntop
Tramadol går på serotoninet, vilket även svamp (+dom flesta andra hallucinogener gör), om du nu prompt måste ha en opioid i dig så rekommenderar jag dig till att byta till subutex/heroin/kodein(listan kan göras lång, men i princip alla opioider utom just tramadol och även fentanyl då dessa går på serotonin systemet) dagarna innan du intar svampen!.
Dock rent spontant tänk!, men spontaniteten kommer inte upp ur inget om man säger så!

Okej. Men vad är själva effekten av att både svampen och tramadolen "går på serotoninet"? Känner jag av svamptrippen mindre? Känner jag av tramadoleffekten mindre? Händer det något annat?
Citera
2017-09-13, 04:00
  #5
Medlem
Bertil85s avatar
Jag tycker 140 toppisar är lite mycket.
Sedan om de är en bra kombination med Tramadol+svamp är en fråga jag allt för inte är insatt i.

Om du är en psykonaut så lär du ju få en resa som säkert ger en stark tripp och kanske lite lugn.
Minska mängden toppisar och ta en normal dos Tramadol och du lär få en fin tripp.

Prövade Toppisar+Tramadol en gång och det blev rätt bra.

Lycka till!
Citera
2017-09-13, 11:09
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestwiz
Okej. Men vad är själva effekten av att både svampen och tramadolen "går på serotoninet"? Känner jag av svamptrippen mindre? Känner jag av tramadoleffekten mindre? Händer det något annat?

Typiskt pundar svar...

"Vadå finns det risk att ruset blir mindre?" Isället för "Oj, jag kan skada mig själv då kanske jag bör åtminstone fundera på att inte blanda dessa preparat!"

Blandar du olika droger, mediciner eller vad du väljer att kalla det, som går på samma receptorer, så kan det orsaka serotonergt syndrom.

Googla.
Citera
2017-09-13, 11:17
  #7
Medlem
Robotboyoos avatar
väldigt dåligt, elakt mot hjärnan.
Citera
2017-09-13, 14:35
  #8
Medlem
GuldBuddahs avatar
Håll dig ren minst en månad innan. Har du trippat förut? Om inte så får du nog en inte så rolig tripp.
Citera
2017-09-14, 03:25
  #9
Medlem
bestwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Typiskt pundar svar...

"Vadå finns det risk att ruset blir mindre?" Isället för "Oj, jag kan skada mig själv då kanske jag bör åtminstone fundera på att inte blanda dessa preparat!"

Blandar du olika droger, mediciner eller vad du väljer att kalla det, som går på samma receptorer, så kan det orsaka serotonergt syndrom.

Googla.

Om du kan läsa ser du att hela min tråd går ut på att jag har ställt frågan ifall det är just skadligt eller inte, och om man kan blanda drogerna. Eftersom jag inte visste det innan vill jag ju ta reda på så mycket information som möjligt. Tackar för den information jag fick iallafall.
Citera
2017-09-15, 02:53
  #10
Medlem
bestwizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Jag tycker 140 toppisar är lite mycket.
Sedan om de är en bra kombination med Tramadol+svamp är en fråga jag allt för inte är insatt i.

Om du är en psykonaut så lär du ju få en resa som säkert ger en stark tripp och kanske lite lugn.
Minska mängden toppisar och ta en normal dos Tramadol och du lär få en fin tripp.

Prövade Toppisar+Tramadol en gång och det blev rätt bra.

Lycka till!

Hur många toppisar och hur mycket tram tog du?
Citera
2018-03-15, 17:43
  #11
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Håll dig ren minst en månad innan. Har du trippat förut? Om inte så får du nog en inte så rolig tripp.

Varför skulle han behöva hålla sig från alla andra droger om han ska ta svamp? Svamp kombineras ju väl med en del andra substanser.
Citera
2018-03-16, 13:51
  #12
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Varför skulle han behöva hålla sig från alla andra droger om han ska ta svamp? Svamp kombineras ju väl med en del andra substanser.

Du ska inte blanda Tram o psykadeliska på grund av kramprisken. Det är ingen bra kombo helt enkelt. Kan vara rent av livsfarligt beroende på dos.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback