Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-06-06, 16:34
  #13
Medlem
hn19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Först och främst skall väl personen äta blodtrycks medicin.. Finns många bra moderna ex Procoralan som är väldigt effektivt. Sedan så kan ju cannabis sänka blodtrycket och ge en avslappnad njutning men det är väldigt individuellt. Vissa smärtstillande medel sänker blodtrycket också Finns opiatplåster som kan dra ned trycket rejält och samtidigt ge smärtlindring.

Varför röka? gör te eller ät drogen.
Medicin mot blodtrycket är insatt och testat flera olika. Har inte full koll på vad/vilka.
Tänkte mer att man kanske inte vill ta risken att stressa upp blodtrycket mer med CB.
Citera
2018-06-07, 20:42
  #14
Medlem
emptydependas avatar
Har som 19 åring känt att hjärtat slår på ordentligt ibland. Så vet inte om det är nån bra ide ELLER inte. Men prova CBD olja
Citera
2018-06-07, 22:59
  #15
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Kan en äldre människa (säg någonstans mellan 65-75) röka cannabis för att lindra diverse smärtor. Personen i fråga kan inte använda opiater/opioder pga obehag och tvingas leva med smärta. Mycket högt blodtryck. Indica eller Sativa, om det kan vara en lösning?

Baka kaka på indica, 0,25g per kaka. Börja med en, får personen farligt högt blodtryck ta blodtrycksmedicin och ge upp cannabis. Om inte, ta mer.
Citera
2018-06-09, 12:22
  #16
Medlem
lzroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Det blev ingenting av det hela efter vad jag har läst om blodtrycket. Personen i fråga har uttryckligen frågat mig (och sjukvården) halvt om halvt på skämt om cannabis, men jag tror inte att det är bra idé tyvärr. Opiumvallmo som någon föreslog är nog inte heller ett alternativ då denne inte klarar av bieffekterna av Tramadol ens. Tyngre opiater/opioder är än värre... Och CBD-olja är olagligt nu eller?
Varken eller om CBD oljan är laglig tvekar jag starkt på smärtstillande effekt.

Kratom? Tror det är lagligt i Sverige. Kan jämföras med svagare opiater.
Citera
2018-06-09, 12:59
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Medicin mot blodtrycket är insatt och testat flera olika. Har inte full koll på vad/vilka.
Tänkte mer att man kanske inte vill ta risken att stressa upp blodtrycket mer med CB.
Det är sannolikt rökningen som står för ökningen av blodtrycket.

Vape är mycket hälsosammare och mitt blodtryck påverkas inte i närheten av vad det gör vid rökning.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback