Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-07-10, 15:58
  #25
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
När når det maximala nivåer då?
Det står i artikeln jag länkade.

Citat:
Vid en tillräckligt hög dos, mellan 5 och 6 mg per kilo kroppsvikt, når koffeinet maximala nivåer i plasma redan efter 30 minuter. Efter intag av en mindre mängd koffein tar det upp till en timme innan det når maximala nivåer. Upptaget kan bli fördröjt med två timmar eller längre, om man tar koffeinet i samband med en måltid.
Citera
2021-07-11, 06:34
  #26
Medlem
Skalman19xxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
3-6mg per kilo låter mycket! Skulle ja ta 6 mg per kilo innan gymmet skulle det bli 540mg, vilket är mer än i de flesta pwo

Det beror även på hur van man är av koffein. Kan ta upp till 600mg innan ett styrkepass, men jag är en regelbunden kaffedrickare också. Dock om jag har hållt mig undan kaffe en period och bestämmer mig för koffein tablett innan gymmet så räcker 200mg gott och väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejs124
Ja svettades mer än vanligt idag, det brukar ja inte göra, har det med koffeinintag å göra?

Det är normalt efter koffeinintag.
Citera
2021-07-11, 20:50
  #27
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
kombinerar du treo , koffein och koffazon , så får du en ännu mer kännbar boost , dessutom blir du mer smärttålig för mjölksyra och annan värk , treo öppnar blodkärlen än mer och syresättningen går lättare .
många tror inte på denna kombo , men är välkänt inom vissa sporter sedan länge , och har kört själv med detta när man ska prestera sitt yttersta

Treo och Bamyl har koffein i sig, även om dosen är ganska låg. Att ta dessa är som du säger faktiskt bra på flera sätt. Jag har precis börjat ta en brusis innan träning och det ger en märkbar effekt. Särskilt om man har lite småkänningar sedan föregående pass.

Acetylsalicylsyra har även viss evidens för att motverka levercancer, kolonncancer, prostatacancer och bröstcancer. Dessutom hjälper det mot halsbränna och sura uppstötningar. Har märkt att jag numera på fastande mage får halsbränna om jag dricker kaffe innan passen.

Så för oss som lever på en högproteinkost kan det nog vara gynnsamt.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback