Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-28, 14:49
  #133
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ibland kör jag lite fram, kanske 6 decimeter och stannar precis vid linjen. Det gör jag om det är fullt med bilar bakom så man kan packa bilarna tätare, så det inte står bilar i korsningar. Ett Stockholmsproblem i rusningstrafiken.

Fast det är ju inte det som beskrivs.
Citera
2023-06-28, 19:14
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det går så mjukt och fint när jag kör, kan hantera koppling och gas på ett mjukt o fint sätt.

Kommer jag i en tom högerfil mot ett rödljus så börjar jag rulla för att sedan i farten peta i 2an och fullgas och swisha förbi dom som stannat i vänstern.

Inte jag som betalar bränslet har tjänstebil.
Det kan omöjligen bli mjukt och fint när man rivstartar och kör för kung och fosterland till nästa rödljus eller stopp. Jag ser dagligen den här typen av körning som inte leder till några större tidsbesparingar.
Citera
2023-06-28, 19:47
  #135
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det kan omöjligen bli mjukt och fint när man rivstartar och kör för kung och fosterland till nästa rödljus eller stopp. Jag ser dagligen den här typen av körning som inte leder till några större tidsbesparingar.
Då kan du inte köra bil gosse
Citera
2023-06-28, 21:08
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Då kan du inte köra bil gosse
Jag ser vad jag ser. Ryckmongon får vackert stå och vänta vid nästa rödljus eller stopp samtidigt som jag med min mjuka körning ansluter tätt bakom.
Citera
2023-06-28, 22:25
  #137
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag ser vad jag ser. Ryckmongon får vackert stå och vänta vid nästa rödljus eller stopp samtidigt som jag med min mjuka körning ansluter tätt bakom.

Jäkligt irriterande om det är grön våg efter vägen och några bilar står stilla vid trafikljuset när det blir grönt.

Grön våg (trafik)
Citera
2023-06-29, 20:11
  #138
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Det går så mjukt och fint när jag kör, kan hantera koppling och gas på ett mjukt o fint sätt.

Kommer jag i en tom högerfil mot ett rödljus så börjar jag rulla för att sedan i farten peta i 2an och fullgas och swisha förbi dom som stannat i vänstern.

Inte jag som betalar bränslet har tjänstebil.
Låter helt osannolikt att du har en manuellt växlad tjänstebil, var hittade du den?
Citera
2023-06-29, 21:11
  #139
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Låter helt osannolikt att du har en manuellt växlad tjänstebil, var hittade du den?
En caddy som en jävla massa andra knegare?
Betalar förmåndsvärde och parkerar hemma.
Citera
2023-06-29, 21:13
  #140
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
En caddy som en jävla massa andra knegare?
Betalar förmåndsvärde och parkerar hemma.
Ok, tack för svar.
Citera
2023-07-14, 10:14
  #141
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Varför gör ni så?

Veckovis så stöter jag på er. Jag hamnar bakom er och ser hur ni är först i kön. Det kan vara korsningar, övergångsställen, ja överallt där ett stopljus finns.

Det är rött och ni börjar bakom den vita linjen. Men cm för cm så smyger ni fram. Bromsar, glider fram lite, bromsar, glider fram lite, bromsar, glider fram lite osv... tills ni passerat med hela fordonet över linjen mer eller mindre och DÅ när lyset slår om, DÅ jävlar piper ni iväg med hela 3 meters försprång före oss alla andra som stått bakom er och undrat vad som slagit slint hos er.

Tråden riktar sig nu till er som gör såhär.

Varför? Varför är ni sånna nötter?

Låter som en typisk BMV-turk som druckit för många red bull och har svårt att sitta still.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback