Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-15, 23:53
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Kag antar att det är folk som har automatlåda som gör så. Det är ju lätt gjort att släppa lite på bromsen.

så är det
Citera
2017-09-16, 09:43
  #62
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Nej, du har fel är jag rädd. Det är när man ser att det håller på att slå om till rött så gör man en ordentlig kickdown och vräker sig förbi ljuset för att inte i onödan stå och dra bensin på tomgång

Korsningen i botkyrka i höjd med alby/ica maxi/biltema osv.
Rött just betyder "2 bilar till får köra, alternativt en lastbil".
Ser rödljuskörning där nästan varje gång jag passerar korsninge.
Citera
2017-09-18, 09:45
  #63
Medlem
Majasmokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuriousRage
Korsningen i botkyrka i höjd med alby/ica maxi/biltema osv.
Rött just betyder "2 bilar till får köra, alternativt en lastbil".
Ser rödljuskörning där nästan varje gång jag passerar korsninge.
Ja! Bra miljöhantering där. Då står inte lika många på tomgång och puttrar

Förresten, när jag tänker efter.....hmmm Botkyrka...hmmm Javisst ja! Extremt blattefierat. Kan det kanske kanske lite granna ha ett samband
Citera
2017-09-19, 11:50
  #64
Medlem
Prodelins avatar
Ganska lätt svar, det är folk som inte kan köra bil som gör så plus att dem är dumma i skallen och röstar förmodligen på något vänsterparti.
Citera
2017-09-21, 11:21
  #65
Medlem
FuriousRages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Ja! Bra miljöhantering där. Då står inte lika många på tomgång och puttrar

Förresten, när jag tänker efter.....hmmm Botkyrka...hmmm Javisst ja! Extremt blattefierat. Kan det kanske kanske lite granna ha ett samband

Speciellt i alby som ligger brevid korsningen, är bara invandrare, typ.
Men folk from Tullinge/Tumba kan/måste passera denna korsning för att ta sig till E4:an.
Citera
2023-05-30, 01:48
  #66
Avstängd
Oelss avatar
Det är ett idiotiskt beteende. Man gasar på tills bromssträckan är precis vad skivorna mäktar med, sedan full kläm i alla fyra hylsorna. På så sätt spar man både tid och har alltid fräscha bromsar vilket är bra för miljön.
Citera
2023-05-30, 01:53
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Varför gör ni så?

Veckovis så stöter jag på er. Jag hamnar bakom er och ser hur ni är först i kön. Det kan vara korsningar, övergångsställen, ja överallt där ett stopljus finns.

Det är rött och ni börjar bakom den vita linjen. Men cm för cm så smyger ni fram. Bromsar, glider fram lite, bromsar, glider fram lite, bromsar, glider fram lite osv... tills ni passerat med hela fordonet över linjen mer eller mindre och DÅ när lyset slår om, DÅ jävlar piper ni iväg med hela 3 meters försprång före oss alla andra som stått bakom er och undrat vad som slagit slint hos er.

Tråden riktar sig nu till er som gör såhär.

Varför? Varför är ni sånna nötter?

Kan det bero på automatväxel? (Efterhandsredigering: Ser nu att fler påpekat det ovan.) T.ex. har elbilar och hybridbilar det.
Citera
2023-06-06, 02:47
  #68
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Varför gör ni så?

Veckovis så stöter jag på er. Jag hamnar bakom er och ser hur ni är först i kön. Det kan vara korsningar, övergångsställen, ja överallt där ett stopljus finns.

Det är rött och ni börjar bakom den vita linjen. Men cm för cm så smyger ni fram. Bromsar, glider fram lite, bromsar, glider fram lite, bromsar, glider fram lite osv... tills ni passerat med hela fordonet över linjen mer eller mindre och DÅ när lyset slår om, DÅ jävlar piper ni iväg med hela 3 meters försprång före oss alla andra som stått bakom er och undrat vad som slagit slint hos er.

Tråden riktar sig nu till er som gör såhär.

Varför? Varför är ni sånna nötter?
Helt riktigt! Jag ser detta också varje dag och det retar gallfeber på mig, hur kan folk vara så otroligt spåniga.
Citera
2023-06-06, 02:54
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Varför gör ni så?

Veckovis så stöter jag på er. Jag hamnar bakom er och ser hur ni är först i kön. Det kan vara korsningar, övergångsställen, ja överallt där ett stopljus finns.

Det är rött och ni börjar bakom den vita linjen. Men cm för cm så smyger ni fram. Bromsar, glider fram lite, bromsar, glider fram lite, bromsar, glider fram lite osv... tills ni passerat med hela fordonet över linjen mer eller mindre och DÅ när lyset slår om, DÅ jävlar piper ni iväg med hela 3 meters försprång före oss alla andra som stått bakom er och undrat vad som slagit slint hos er.

Tråden riktar sig nu till er som gör såhär.

Varför? Varför är ni sånna nötter?

Så som samhället är återspeglas i trafiken.
Citera
2023-06-06, 03:23
  #70
Avstängd
llundberg57s avatar
Ser detta i två olika scenarion;
Idiot No 1 är längst framme vid rödljuset. Han börjar bli otålig, släpper lite på bromsen och rullar framåt, när det inte blir grönt så stannar han, rullar framåt lite mera, stannar. etc.
Denna typ av människa straffar jag genom att se till att lägga mig framför och sakta ner honom avsiktligt.

Idiot No 2 är inte längst fram, när det är rött och idioten är bakom några andra bilar så stannar han kanske 10 - 15 meter bakom nästa bil.
Denna typ brukar jag straffa genom att försöka tränga mig in i 10-15 meters luckan innan idioten får chansen att börja krypa framåt.

Själv så kör jag hela vägen fram och kryper ALDRIG. Inte en centimeter.
Citera
2023-06-06, 08:08
  #71
Medlem
elbels avatar
Det är ecodriving att alltid rulla

Inför väjningsplikt överallt, åtminstone vid stoppskyltar i barnfria områden och fräs ett fartgupp
Citera
2023-06-06, 08:19
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
LOL det är ganska vanligt, och nej jag ser inte att det finns något speciellt utmärkande. Det är lite samma sak som idiot X som kör om mig, jävlar vad X har bråttom men 400 meter längre fram tvingas stanna av olika anledningar och försprånget försvann och X är en idiot.

X har fortfarande "tjänat" mer tid? Det var antagligen inte ett race mot dig X försökte vinna.
Ärligt, tänk.

Citat:
X ställer också till det för oss som ibland inte bara åker bil, exempelvis cykel då X helt självsäkert ställer sin idiotbil på övergångstället och jag kan inte längre korsa vägen

Finns flera anledningar till varför folk får stopp mitt i övergångstället, du kan allt leda runt bilen och sluta vara sån diva.

Citat:
Det är förmodligen de samma idioterna som tränger sig i rulltrappor, som försöker kränga sig i kön på flygplatsen, helt enkelt folk som tror dom är viktiga men dom är idioter och loosers.

Ställ dig till höger i en rulltrappa som du ska din jävla apa. Du har aldrig varit utanför Sverige va?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback