Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-12, 22:26
  #49
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej det gör de inte alls.
Apple har designat och utvecklat en massa saker i sina lurar själva eller i samverkan med andra, så det är inget de bara köper i lösvikt och sen designar ett skal och bökar ner grejorna i.

Nu var det främst Samsung jag syftade på. Apple gör mycket själv, men det är också därför det blir så dyrt. 1 150 euro hörde jag att det landar på.
Citera
2017-09-12, 22:27
  #50
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Ja, man måste ju ersätta det man plockar bort med något likvärdigt eller bättre.

Frågan är, är det bättre? Varför uppfinna hjulet igen? Eller ta bort sådant som är bra och pålitligt?
Citera
2017-09-12, 22:28
  #51
Medlem
-Mystics avatar
Roligt att man också börjar highlighta funktioner som diverse androidmobiler har haft flera år tillbaka, t ex trådlös laddning och "tap to wake".

Priset är helt galet, hela 1500 kr dyrare än den nya Noten också...
Citera
2017-09-12, 22:31
  #52
Medlem
visegrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haldin
Det stora steget framåt är i min mening att de fått in en så stor skärm i en betydligt mindre telefon. Frågan är om inte folk ändå komma välja Iphone 8 Plus istället för Iphone X.

Håller med. Helt klart steg framåt. Priset är avskräckande men det är många som kommer att göra mycket för att få flasha runt med en x.
Citera
2017-09-12, 22:39
  #53
Medlem
thegoodshepherds avatar
Verkar super fet. Säkert ännu snyggare i verkligheten...

Jag tyckte den är en uppdatering värd 10 års jubileum
Citera
2017-09-12, 22:45
  #54
Medlem
fittslems avatar
Man plockar bort saker som redan fungerar bra för att kunna sätta dit nya "häftiga", banbrytande och revolutionerande saker som ansiktsigenkänning och swipa upp. Classic Apple.
Citera
2017-09-12, 22:49
  #55
Medlem
1Partys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
$999 är utan sales tax min vän. Öppna inte käften så stort utan att veta något.

Sant men, några platser i USA har inte så stora "sales tax" t ex
Montana.
New Hampshire.
Delaware.
Oregon.
Citera
2017-09-12, 22:52
  #56
Medlem
CXQHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Frågan är, är det bättre? Varför uppfinna hjulet igen? Eller ta bort sådant som är bra och pålitligt?

finger var inte alls pålitligt eller vidare säkert, förstår inte ens varför man impleterade det över huvud taget.
Citera
2017-09-12, 22:52
  #57
Medlem
Haldins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Man plockar bort saker som redan fungerar bra för att kunna sätta dit nya "häftiga", banbrytande och revolutionerande saker som ansiktsigenkänning och swipa upp. Classic Apple.

Det är väl ändå tvärtom? Detta är långt ifrån vad Apple stått för hittills. De har inte introducerat nya funktioner teknologier innan de funkar helt perfekt från ett användarperspektiv. Nu helt plötsligt ska de ha heltäckande skärm, ansiktsigenkänning och trådlös laddning.
Citera
2017-09-12, 22:55
  #58
Medlem
Ser jäkligt snygg ut, dock inte snyggare än samsungs S8.
Pris kommer nog va över 10k då s8 ligger på typ 9k om jag inte är fel på de?
Citera
2017-09-12, 23:01
  #59
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Man plockar bort saker som redan fungerar bra för att kunna sätta dit nya "häftiga", banbrytande och revolutionerande saker som ansiktsigenkänning och swipa upp. Classic Apple.

Hur många hemknappar är det inte som går sönder?

Att svepa är framtiden och redan idag finns det många smarta funktioner för den som kan de olika kommandon.

Bakåtsträvare och pensionärer som sitter här och recenserar? Eller rent av fattiglappar som grinar för att de inte har råd att ta del av högstandard teknologi?

Bu. Hu
Citera
2017-09-12, 23:02
  #60
Medlem
Manskensknullarns avatar
Nope. Det här var klent, bye bye Apple.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback