Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-08, 16:29
  #1885
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPN007


Detta är fakta:

Männen har erkänt att vissa av dem haft samlag *1

med målsäganden och vissa av dem blivit avsugna av målsäganden *2

[/b]

Det här är det enda vi kommer att enas om, oavsett hur kass fantasi du än har och vilka spöken du än ser.

* Inte MGM, men ett par andra, yngre.
** Det är inte samma sak, det är nämligen inte olagligt. Sexköp är olagligt men Åklagaren väckte ej åtal för detta.
__________________
Senast redigerad av Remloff 2018-01-08 kl. 16:32.
Citera
2018-01-08, 17:14
  #1886
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPN007
Det är anmärkningsvärt hur många det är som är blinda i detta fallet!

Till och med GW Persson! Ja vi har en lag att förhålla oss till GW! Vi tittar vad som står i den då!

6 kap. Om sexualbrott

1
§ Den som genom misshandel eller annars med våld eller genom hot om brottslig gärning tvingar en person till samlag eller till att företa eller tåla en annan sexuell handling som med hänsyn till kränkningens allvar är jämförlig med samlag, döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år.

Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.

3 § Den som förmår en person att företa eller tåla en sexuell handling genom att allvarligt missbruka att personen befinner sig i beroendeställning till gärningsmannen döms för sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning till fängelse i högst två år.

Är brottet grovt, döms för grovt sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen annars visat särskild hänsynslöshet. Lag (2005:90).


Vad ni måste förstå är alltså att det är ointressant om det begåtts "våld" vilka "ställningar" som använts. "anal eller inte anal"
"om kvinnan ljugit om vissa saker"

Detta är fakta:

Männen har erkänt att vissa av dem haft samlag med målsäganden och vissa av dem blivit avsugna av målsäganden.

Hon har BEVISLIGEN varit drogpåverkat och männen har ERKÄNT att de utnyttjat hennes BEROENDE och bytt sex mot droger!
Allt detta är VÅLDTÄKT enligt brottsbalken vad är det ni inte förstår? Läs brottsbalken själva och inse att kvinnan varit med om våldtäkt oavsett vad hon lämnat för version så kan vi inte bortse från den fakta vi har och den lag som fortfarande gäller!!

Nej. Dags att du börjar försöka lära dig att förstå vad texten innebär.

Männen, åtminstone ett par av dem, har erkänt sexköp. Våldtäkt har samtliga förnekat.

Lär dig att se skillnad mellan drogpåverkan/ missbruk och rekvisitet " hjälplöst tillstånd".

Att endast byta droger emot sex är inte våldtäkt. Det är sexköp.
Citera
2018-01-08, 17:15
  #1887
Medlem
VPN007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Det här är det enda vi kommer att enas om, oavsett hur kass fantasi du än har och vilka spöken du än ser.

* Inte MGM, men ett par andra, yngre.
** Det är inte samma sak, det är nämligen inte olagligt. Sexköp är olagligt men Åklagaren väckte ej åtal för detta.

Enda spöket jag ser just nu ska väl vara dig då!

Nej men vi kan enas om att vi är oense

Resten av det du skriver är obegripligt. Vad menar du med: "inte MGM men ett par andra yngre" ?

Jag pratar inte om sexköpslagen här, jag pratar om att det är olagligt att utnyttja nån sexuellt i beroendeställning och då är det våldtäkt enligt lagen. Avsugning är också en sexuell handling. Skilj på det!
__________________
Senast redigerad av VPN007 2018-01-08 kl. 17:34.
Citera
2018-01-08, 17:20
  #1888
Medlem
VPN007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej. Dags att du börjar försöka lära dig att förstå vad texten innebär.

Männen, åtminstone ett par av dem, har erkänt sexköp. Våldtäkt har samtliga förnekat.

Lär dig att se skillnad mellan drogpåverkan/ missbruk och rekvisitet " hjälplöst tillstånd".

Att endast byta droger emot sex är inte våldtäkt. Det är sexköp.

Hjälplöst tillstånd? Gå och lägg dig, var står det i lagen att man måste vara det? Drogpåverkad står det i brottsbalken. Skilj på det!

Sen hoppade du bekvämt över att dom utnyttjat henne i beroendeställning vilket också räknas som våldtäkt. Eller har du en egen lag du går efter? Jag har refererat till lagtexten. Vad har du?

Sexköp med betalning av droger är inte samma som betalning med cash!. Utnyttjande av beroendeställning är det. Skilj på det!
__________________
Senast redigerad av VPN007 2018-01-08 kl. 17:22.
Citera
2018-01-08, 17:23
  #1889
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPN007
Enda spöket jag ser just nu ska väl vara dig då!

Resten av det du skriver är obegripligt. Vad menar du med: "inte MGM men ett par andra yngre" ?

Jag pratar inte om sexköpslagen här, jag pratar om att det är olagligt att utnyttja nån sexuellt i beroendeställning och då är det våldtäkt enligt lagen. Avsugning är också en sexuell handling. Skilj på det!
Sexuell Beroendeställning?!

Om du avser "Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning" så blir det nog lite fel?
Citera
2018-01-08, 17:37
  #1890
Medlem
VPN007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Sexuell Beroendeställning?!

Om du avser "Sexuellt utnyttjande av person i beroendeställning" så blir det nog lite fel?

Jag skrev inte sexuell beroendeställning. Jag skrev utnyttjatt nån sexuellt i beroendeställning. Hennes beroendeställning var droger.
Citera
2018-01-08, 17:40
  #1891
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Massi Fritz överklagar domen i Fittjamålet
https://www.dn.se/sthlm/massi-fritz-...i-fittjamalet/

Vill också lämna in mer bevisning som kommer senare skriver media i dag. Så dom bör ha något förhandsbesked gällande mobilerna eftersom Massi Fritz via sin klient överklagar.

GW i dag är skämskudden eftersom han knappast är jurist utan kriminolog. Visserligen har han en del rätt gällande domslutet, men resten är så jävla lågt. Massi Fritz försvarar våldtäktsoffer och det genom att säga till honom att hon inte sålt sex för knark utan att hon är våldtagen. Han vet inte vad som skett, så han ska vara tyst på den punkten och enbart tala om den kassa polisutredningen.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-01-08 kl. 17:43.
Citera
2018-01-08, 17:47
  #1892
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPN007
Enda spöket jag ser just nu ska väl vara dig då!

Nej men vi kan enas om att vi är oense

Resten av det du skriver är obegripligt. Vad menar du med: "inte MGM men ett par andra yngre" ?

Jag pratar inte om sexköpslagen här, jag pratar om att det är olagligt att utnyttja nån sexuellt i beroendeställning och då är det våldtäkt enligt lagen. Avsugning är också en sexuell handling. Skilj på det!

Jag behöver inte undervisas i lagskriften.
Det du gör är att du bestämmer dig först och har överseende med varenda lucka i utsagan och slätar över allt det som talar för de tilltalade.

Det är deras version som gäller i en rättsstat om inte åklagaren lyckas bevisa motsatsen.

Avsugning är en sexuell handling men bara olaglig om den genomförs
1. Av tvång
2. Av betalning

Det är helt i avsaknad av betydelse om akten involverar en karl eller 50.

Nr 2 blir inte möjligt att åtala för då rubriceringen inte finns.

Du ser ett sönderslaget offer som dumma tingsrätten inte tror på. Och du utelämnar konsekvent allt som går emot det.
Jag ser en mytomanisk lögnhals och en sinnesrubbad bevakning.
Citera
2018-01-08, 17:49
  #1893
Avstängd
aFvRenOndskAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPN007
Hjälplöst tillstånd? Gå och lägg dig, var står det i lagen att man måste vara det? Drogpåverkad står det i brottsbalken. Skilj på det!

Sen hoppade du bekvämt över att dom utnyttjat henne i beroendeställning vilket också räknas som våldtäkt. Eller har du en egen lag du går efter? Jag har refererat till lagtexten. Vad har du?

Sexköp med betalning av droger är inte samma som betalning med cash!. Utnyttjande av beroendeställning är det. Skilj på det!

Nej.

"Särskilt utsatt situation" är inte detsamma som att någon är drogpåverkad eller har missbruksproblematik. Med den logiken är det ju våldtäkt såfort man har sex med någon som är berusad också.

Kanske dags för farbror att börja ta sina mediciner igen?

Och nej. Det är fortfarande inte automatiskt våldtäkt ( utnyttjande av beroendeställning) då någon byter droger emot sex. I brb 6 : 11 står det klart och tydligt " ersättning ", vilket betyder att det inte bara är i byte mot pengar som räknas utan att det också kan innefatta alkohol, droger, mat,husrum osv osv.

Läs på. Gör om. Gör rätt.
__________________
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2018-01-08 kl. 17:55.
Citera
2018-01-08, 17:59
  #1894
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VPN007
Jag skrev inte sexuell beroendeställning. Jag skrev utnyttjatt nån sexuellt i beroendeställning. Hennes beroendeställning var droger.


Citat:
De har levererat knark till en missbrukare. Knarklangarna har krävt sex som betalning för narkotikan. Det är att utnyttja en människa i beroendeställning och en form av människohandel och prostitution.

Du har rätt i sakfrågan och mitt råd är att inte mata trollen i tråden. Att försöka förklara simpla sakfrågor för kvinnohatare eller andra mindre intelligenta ger inget. Självklart är att det fanns andra rubriceringar att komma åt dom här männen med.
Citera
2018-01-08, 18:05
  #1895
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du har rätt i sakfrågan och mitt råd är att inte mata trollen i tråden. Att försöka förklara simpla sakfrågor för kvinnohatare eller andra mindre intelligenta ger inget. Självklart är att det fanns andra rubriceringar att komma åt dom här männen med.

Argumentationsfel Classic.
Hade den du citerar haft rätt i sakfrågan hade tingsrätten formulerat en fällande dom.
Detta blev inte möjligt då Mä brister i såväl trovärdighet som tillförlitlighet.
Citera
2018-01-08, 18:09
  #1896
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Advokat i Fittjafallet: Dödshot har riktats mot samtliga åtalade
Är händelserna polisanmälda?

– Jag vet inte om hoten blivit anmälda, men det rör sig om mordhot.
https://www.metro.se/artikel/advokat...a-%C3%A5talade

Snyftartiklarna gagnar inte dom misstänkta eftersom man inte ens vet om dom anmält hoten.
Inte konstigt att folk går bananas då rättsväsendet saknar allt förtroende som finns gällande just detta fallet och många andra. Så dom små liven hotas, så får dom ju springa och anmäla då tycker jag.
Polisen prioriterar säkert dom här hoten och får fram en misstänkt gärningsman ganska snabbat.

Citat:
– Han mår väldigt dåligt för hur de har målats ut i media under ärendets gång. Även om de är frikända tror svenska folket att de är skyldiga.
Nää, mår han dåligt? Tja jag tycker inte synd om dom och än så länge är fallet överklagat, så utmålningen lär fortsätta. Lite mer knark kanske hjälper till att må bättre.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2018-01-08 kl. 18:13.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback