Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-11, 12:21
  #1
Medlem
kolla länken http://www.bjornstrom.net/%d6ppet/speedfan.JPG

Bytte just moderkort och får sånna där värden. 125+ känns inte bra. Visar den fel eller ? den måste ju som göra det hehe. När jag kollar med everest ligger allt på ca 40 grader.

Sen vill jag gärna veta vilken temperatur som går till vilken hårdvara!.
Tacksam för svar

Edit: hmm konstigt funkar länken för någon annan ?..
Det sitter som sitter i datorn är. Moderkort, cpu, hårddiskar, ram minnen, dvd läsare, nätverkskort, grafikkort. hmm har säkert glömt något men men..
Citera
2006-01-11, 12:25
  #2
Medlem
NrGs avatar
Ptja, länken funkar inte för mig men jag sitter i en skola så vad vet jag... Sen kanske du kan skriva vad du har för hårdvara då om du vill veta vad andra har för temperaturer
Citera
2006-01-11, 13:36
  #3
Medlem
Kolla nu på config och ser vad som är så **** varm

lm75 temp 125C intel SMbus

De är den som är 125 grader. Frågan är ju vad de är för något?
Citera
2006-01-11, 13:58
  #4
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
kolla länken http://www.bjornstrom.net/%d6ppet/speedfan.JPG

Bytte just moderkort och får sånna där värden. 125+ känns inte bra. Visar den fel eller ? den måste ju som göra det hehe. När jag kollar med everest ligger allt på ca 40 grader.

Sen vill jag gärna veta vilken temperatur som går till vilken hårdvara!.
Tacksam för svar

Edit: hmm konstigt funkar länken för någon annan ?..
Det sitter som sitter i datorn är. Moderkort, cpu, hårddiskar, ram minnen, dvd läsare, nätverkskort, grafikkort. hmm har säkert glömt något men men..

Gissningsvis så är inga sesorer inkopplade där värdet blir 125 grader, därav den orimliga siffran. Har tidigare inte sett så höga värden i Speedfan, däremot många minusgrader vilket ju är lika orimligt.

För att utröna vad som är vad är det ju bara att belasta datorn på olika sätt och se hur värdena ändras. Ett tips är att använda "Charts" i Speedfan så får Du en graf ritad över hur temperaturen varierar över tiden.
Citera
2006-01-11, 14:09
  #5
Medlem
Händer inget specielt när man belastar/inte. Båda är 125 grader oavsett vad man gör. Så man behöver nå inte oroa sig ändå.
Citera
2006-01-11, 14:18
  #6
Medlem
RollerBoySEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaX
Händer inget specielt när man belastar/inte. Båda är 125 grader oavsett vad man gör. Så man behöver nå inte oroa sig ändå.

Om min teori (inga sensorer inkopplade) är rätt så skall det ju inte göra det heller, däremot så skall Du väl kunna härleda de andra temperaturerna på det sättet.
Citera
2006-01-11, 14:25
  #7
Medlem
jepp dom vanliga som hd/cpu etc. dom ändras. Men som sagt ändras inte dom två som står på 125 grader. Så

Tackar för hjälpen RollerBoySE
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback