Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-12, 15:39
  #1
Medlem
bjornebarns avatar
Jag tänkte att det vore bra med en samlingstråd för kollektivtrafiksfrågor.

Jag öppnar tråden med en fråga. Hur tar jag mig smidigast med kollektivtrafik från Haneda till svenska ambassaden i Roppongi, utan att behöva gå från Hamamatu-chou?
Citera
2017-09-12, 16:01
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag tänkte att det vore bra med en samlingstråd för kollektivtrafiksfrågor.

Jag öppnar tråden med en fråga. Hur tar jag mig smidigast med kollektivtrafik från Haneda till svenska ambassaden i Roppongi, utan att behöva gå från Hamamatu-chou?
Har för mig attt KeiKyu line går från Handeda till Shinagawa och även Shinagawa. Försök ta den in till Hibiya och byt till Hibiya line. Åk tillbaka mot Ebisu och stig av vid Kamiyacho. Gå sedan norrut uppför backen till ambassaden, tar max 10 minuter. Fråga vid utgången på Haneda, dom har Engelsktalande turistguider. Jag var där i Maj och det går i alla fall tåg in till Shinagawa och troligen till Shimbashi.
Citera
2017-09-13, 12:07
  #3
Medlem
Det gar faktiskt en buss fran Hamamatsucho till Kamiyacho.
浜95 東京タワー行き fran 浜松町駅前. Bussstationen du skall ga av heter 神谷町駅前.

Annars kan du val ta 京急線 fran Haneda till 東銀座 och sedan 日比谷線 till 神谷町.
Citera
2017-09-13, 12:37
  #4
Medlem
xlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blimp
Det gar faktiskt en buss fran Hamamatsucho till Kamiyacho.
浜95 東京タワー行き fran 浜松町駅前. Bussstationen du skall ga av heter 神谷町駅前.

Annars kan du val ta 京急線 fran Haneda till 東銀座 och sedan 日比谷線 till 神谷町.

Vilka krångliga och bökiga vägar ni kommer upp med. Buss i Tokyo bör i allra högsta grad undvikas då det tar en evighet att ta sig från punkt A till B.

95an är väl Toei? 210 yen oavsett var du än åker är jag rätt säker på. Ingen större summa, men tar betydligt längre tid och kostar mer.

Anyway, tror dessutom att Roppongi Ichome är enklare och snabbare att ta sig till från Haneda.

Ta Keikyu från Haneda till Shinbashi, byt till Ginza line till Tameike Sanno. Därifrån Namboku till Roppongi Ichome. Ta sedan Izumi Garden Exit och du når ambassaden på ett par minuter.

Jag antar efter alla dina år i västra delarna av Japan att du läser språket till den grad att du kan använda Yahoo Norikae. Det är din bästa vän här

https://transit.yahoo.co.jp/search/r...B8%81%E7%9B%AE
Citera
2017-09-16, 10:53
  #5
Medlem
bjornebarns avatar
Tack för svar Det fick bli
Haneda - (keikyu) - Higashi Ginza - (Hibiya) - Kamiyachou.

Valde den för att det bara var ett byte. Tidsmässigt verkade alla vara runt 50 minuter ändå.
Citera
2017-09-17, 05:24
  #6
Medlem
Nu vet jag inte om du redan har akt men det gar en buss fran haneda till hotel okura, vilket ar mer eller mindre jamte ambassaden. jag ar lite osaker pa var exakt bussen stannar da huvudbyggnaden (hotel okura) haller pa att renoveras, men om du har tur sa stannar den vid annexet vilket ar annu narmare.

jag har aldrig akt den sa jag har ingen aning om tider.
Citera
2017-09-21, 12:56
  #7
Medlem
Domyojis avatar
Vad fan ska du till taishikan o gora anyways?

Hade ocksa reccat roppan ett-chome varje dag i veckan, men whatevs, det ar tokkan, man kan promenera. Skal.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2872456

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback