Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-09-21, 12:53
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Librarian
Har suttit i ett tag nu och funderat på nästa dator och har kommit fram till följande konfiguration.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10694769/


Vad tror ni om detta? Är det något jag har glömt, eller något som jag borde lägga till / ta bort / förändra?

Räcker PSU:n? Passar kylningen?

Ska du lägga så möe pengar på en,dator så gå upp på ett bättre nätagg. Minst gold . Helst ytterligare en
Citera
2017-09-21, 14:54
  #26
Medlem
SKetchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Ska du lägga så möe pengar på en,dator så gå upp på ett bättre nätagg. Minst gold . Helst ytterligare en

Detta är värt att ha i åtanke, även om jag mår illa när folk använder 'möe', 'gött' eller 'la' i skrivform.

Ditt el-aggregat/GPU är oftast den svaga länken i bygget, och är den hårdvarubit ger efter först.
Har haft två explosioner i mina egna byggen, då har det ifs varit billigare komponenter.

Din valda GPU rankas tier 3 av "Tom's Hardware".

För 50:- mer Be Quiet Straight Power och för 500:- tier 1 Be quiet! Dark power.

Lycka till
Citera
2017-09-21, 15:18
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKetcher
Detta är värt att ha i åtanke, även om jag mår illa när folk använder 'möe', 'gött' eller 'la' i skrivform.

Ditt el-aggregat/GPU är oftast den svaga länken i bygget, och är den hårdvarubit ger efter först.
Har haft två explosioner i mina egna byggen, då har det ifs varit billigare komponenter.

Din valda GPU rankas tier 3 av "Tom's Hardware".

För 50:- mer Be Quiet Straight Power och för 500:- tier 1 Be quiet! Dark power.

Lycka till

Sorry ska typ inte använda så mycket möe i så möe mer nu 😛. Hahaha ne fy vad elak jag är 😂😃.
Är det någon skillnad mellan be quiete och tex corsiar finare nätaggs ? 🤔. Tänker på dom som går upp emot gold. Men även seasonics. Dock såg jag en video från carey holzman när han försökte installera ett sånt nätagg. Don hade inte följt atx standarn för nätagget så skruvhålen passade inte perfekt. E det vanlig med seasonic ? Någon som vet ?
__________________
Senast redigerad av Jens86 2017-09-21 kl. 15:36.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback