Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-12, 09:35
  #1
Medlem
Går det verkligen att skicka snigelbrev(alltså via brevlåda) anonymt? Papperet man använder måste man ju ta i och då får papperet ens fingeravtryck. Samma sak med kuverten som man måste ta i någon gång(kan ju inte köpa kuvert med handskar på sig), måste klistra igen det och tejp går inte för fingeravtryck hamnar på tejpen, saliv går inte på grund av DNA och vanligt vatten förstör kuvertet. Nu kan man ju använda frimärken för de behöver man inte slicka längre för att de ska fästa. Dessutom kan man inte skriva adress för hand etc då mottagaren kan känna igen stilen alternativt gå ut i media och då visa stilen som nån känner igen, via dator är ju svårt för att få adressen rätt på kuvertet. Är jag fel ute?
__________________
Senast redigerad av mattep74 2017-09-12 kl. 09:39.
Citera
2017-09-12, 09:38
  #2
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Går det verkligen att skicka snigelbrev(alltså via brevlåda) anonymt? Papperet man använder måste man ju ta i och då får papperet ens fingeravtryck. Samma sak med kuverten som man måste ta i någon gång(kan ju inte köpa kuvert med handskar på sig), måste klistra igen det och tejp går inte för fingeravtryck hamnar på tejpen, saliv går inte på grund av DNA och vanligt vatten förstör kuvertet. Nu kan man ju använda frimärken för de behöver man inte slicka längre för att de ska fästa. Är jag fel ute?

Du kan väl köpa papper och kuvert i pack eller liknande och öppna med handskar hemma?
Citera
2017-09-12, 09:43
  #3
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
kan ju inte köpa kuvert med handskar på sig

Varför skulle man inte kunna köpa kuvert när man har handskar på sig? Vägrar kassören sälja åt dig om handskarna är på?
Citera
2017-09-12, 10:07
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Går det verkligen att skicka snigelbrev(alltså via brevlåda) anonymt? Papperet man använder måste man ju ta i och då får papperet ens fingeravtryck. Samma sak med kuverten som man måste ta i någon gång(kan ju inte köpa kuvert med handskar på sig), måste klistra igen det och tejp går inte för fingeravtryck hamnar på tejpen, saliv går inte på grund av DNA och vanligt vatten förstör kuvertet. Nu kan man ju använda frimärken för de behöver man inte slicka längre för att de ska fästa. Dessutom kan man inte skriva adress för hand etc då mottagaren kan känna igen stilen alternativt gå ut i media och då visa stilen som nån känner igen, via dator är ju svårt för att få adressen rätt på kuvertet. Är jag fel ute?

Ser inte något av ovanstående som du inte skulle kunna göra med handskar.

- Folk med eksem och liknande handlar ofta med handskar (tunna bomullsvantar).
- Tejp lossar du enkelt med en vass kniv från rullen, även här med vantar.
- Du kan på ovanstående sätt tejpa igen kuvertet eller använda vatten. Förstör kuvertet gör det ju bara om du öser på med vatten. Självklart ska du inte använda mer än motsvarande mängd saliv.
- Det är heller inga problem att få adressen rätt via dator. Skriv ut adressen, klipp ut och klistra fast på kuvertet. Många skrivare kan dessutom hantera kuvert så att det går att skriva direkt på dem.

Så, ja, du är fel ute.
Citera
2017-09-12, 11:32
  #5
Medlem
Förr i tiden åkte man dit på att alla skrivmaskiner har unika små fel i bokstäverna.

Alla skrivare har en unik kod också -

Så om det ska skickas brev så gäller det att klippa ut bokstäverna/orden och limma.
Citera
2017-09-12, 12:47
  #6
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Förr i tiden åkte man dit på att alla skrivmaskiner har unika små fel i bokstäverna.

Alla skrivare har en unik kod också -

Så om det ska skickas brev så gäller det att klippa ut bokstäverna/orden och limma.
Alternativt kan man köpa en begagnad Halda på Myrorna
Citera
2017-09-12, 13:19
  #7
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Går det verkligen att skicka snigelbrev(alltså via brevlåda) anonymt? Papperet man använder måste man ju ta i och då får papperet ens fingeravtryck. Samma sak med kuverten som man måste ta i någon gång(kan ju inte köpa kuvert med handskar på sig), måste klistra igen det och tejp går inte för fingeravtryck hamnar på tejpen, saliv går inte på grund av DNA och vanligt vatten förstör kuvertet. Nu kan man ju använda frimärken för de behöver man inte slicka längre för att de ska fästa. Dessutom kan man inte skriva adress för hand etc då mottagaren kan känna igen stilen alternativt gå ut i media och då visa stilen som nån känner igen, via dator är ju svårt för att få adressen rätt på kuvertet. Är jag fel ute?

Du köper många kuvert, som är förpackade i plast. När du sedan öppnar dem har du jättetunna plast- eller gummihandskar. Till klistret på kuvertet använder du vatten. Texta.

Du verkar dock för klumpig och fantasilös för att ge dig på grejer som detta.
Citera
2017-09-12, 13:24
  #8
Medlem
199702042s avatar
Blöt ner en svamp med vatten och dutta försiktigt.
Sen säljs kuvert 25x 50x osv.

Ska du gå hela vägen så är det kliniskt rent rum med sluss, heltäckande kläder, helst ihoptejpat. Mask och hårnät givetvis.

Vem är politikern?
Citera
2017-09-12, 14:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Blöt ner en svamp med vatten och dutta försiktigt.
Sen säljs kuvert 25x 50x osv.

Ska du gå hela vägen så är det kliniskt rent rum med sluss, heltäckande kläder, helst ihoptejpat. Mask och hårnät givetvis.

Vem är politikern?

Politiker? Jag hade inte tänkt skicka något brev till politiker. De mejlar jag och skriver under med mitt namn när jag vill säga vad jag tycker om folk.

Handlar mer om man i framtiden vill skicka till random människa i Sverige
Citera
2017-09-12, 14:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Du köper många kuvert, som är förpackade i plast. När du sedan öppnar dem har du jättetunna plast- eller gummihandskar. Till klistret på kuvertet använder du vatten. Texta.

Du verkar dock för klumpig och fantasilös för att ge dig på grejer som detta.

Jo, jag tror det jag också, så det är nog bäst att avstå.
Citera
2017-09-12, 15:48
  #11
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Politiker? Jag hade inte tänkt skicka något brev till politiker. De mejlar jag och skriver under med mitt namn när jag vill säga vad jag tycker om folk.

Handlar mer om man i framtiden vill skicka till random människa i Sverige

Du är anonym här, vad ska du skicka som inte går att spåra med det största förstoringsglaset?
Citera
2017-09-12, 19:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Du är anonym här, vad ska du skicka som inte går att spåra med det största förstoringsglaset?

Hämnas på mobbare genom att skriva till hans fru att han nyss varit otrogen den gången han var på konferens och det har givit oanade konsekvenser till exempel.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback