Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 08:50
  #133
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectsmile
https://www.richmeetbeautiful.com/sv/

Alltså ett utländskt pissföretag. Det är illa nog med alla jävla bettingsajter som kringgår spelmonopolet, vi behöver inte mer av den här utländska skiten eller deras larviga reklamkultur. Hårt och stelt ska det vara med tunga, dunkla färger och raka, tydliga budskap. Inte bjärta färger och fjantigt säljtjafs.
__________________
Senast redigerad av Mackan52 2017-09-14 kl. 08:53.
Citera
2017-09-14, 12:37
  #134
Medlem
Dugins avatar
Jag är den sista som brukar klaga på sexism och annat marxistiskt tjafs men denna sida och reklam är utan tvekan en av de mer smaklösa och demoraliserande reklamerna jag sett på ett bra tag. >Detta ska inte uppmuntras.
Citera
2017-09-15, 06:43
  #135
Medlem
DoktorEbbas avatar
Helt rätt.

Den här reklamen är sexistisk.

Och framförallt; studenter ska ska STUDERA, inte slösa bort sin tid på sån här skit...
Citera
2017-09-15, 13:27
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
"Hatar du din granne? Välj Remington."
Mord? Brott..
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
"Trött på polisen? Köp ett alibi."
Ljuga i domstol? Brott..
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
"Livet för jobbigt? Välkommen till Systembolaget."
inget brott = ok
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
"Halal äktenskap. När din första fru helt enkelt är för gammal."
Byta fru? ok antar jag

Jag håller med han som skrev att det enda raka är total yttrandefrihet. Brott är en sak, allt annat blir censur. Tror du bara vill ha lagstiftning bara för att du har en annat åsikt. Men det är just bara en åsikt, och det spelar ingen roll vad folk råkar tycka om saker och ting.
Citera
2017-09-15, 13:44
  #137
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorEbba
Helt rätt.

Den här reklamen är sexistisk.

Och framförallt; studenter ska ska STUDERA, inte slösa bort sin tid på sån här skit...

Annonsen både sexistisk och lite rubbad, men det är folk i allmänhet.

Jag tror inte det är någon större risk att ett lämmeltåg av stundentskor nappar på möjligheten. Gör dom det kommer det att gå åt helvete för dom senare i livet i alla fall.
Citera
2017-09-15, 20:22
  #138
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubstomper
Mord? Brott..

Ljuga i domstol? Brott..

inget brott = ok

Byta fru? ok antar jag

Jag håller med han som skrev att det enda raka är total yttrandefrihet. Brott är en sak, allt annat blir censur. Tror du bara vill ha lagstiftning bara för att du har en annat åsikt. Men det är just bara en åsikt, och det spelar ingen roll vad folk råkar tycka om saker och ting.

Problemet är att lagen är vad vi gör den till. Jag kan skoja och skämta en del men ärligt talat så ryser jag inför tanken på en moralpolis som bestämma vad som ska och inte ska finnas i det offentliga rummet men personligen så avskyr jag som person blind marknadsföring, rovdriftskapitalism och utländska företag som helt enkelt stör ordningen (det som finns kvar) i vårt samhälle med sin aggressiva reklam och sina lågkvalitativa produkter.

Personligen så tror jag dock inte att det ens går att göra en lagstiftning mot sådan här reklam utan att det skär i yttrandefriheten på ett sådant sätt att det blir outhärdligt. Den bästa lösningen rent praktiskt är nog som jag skrev i ett tidigare inlägg att reklam förpassas till områden som redan har omfattande kommersiell aktivitet.
Citera
2017-09-15, 23:01
  #139
Medlem
farbror Svens avatar
Planerar torsken Sigurd Vedal också att hans barn ska sälja sina sexuella tjänster på sajten?
Citera
2017-09-16, 22:06
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Att ett gäng tokar på en onödig myndighet tycker så betyder inte ett skit.
Incest?? Vad i helvete! Man måste ha en mycket sjuk hjärna för att göra dom kopplingarna.
För mig är det HELT uppenbart att reklamen riktar sig till mannen, inte barnen, som också köper presenter till mors dag.
Freaks!

Reklamombudsmannen är ingen myndighet utan branschens egen s.k självsanering. De kan inte utdöma något straff eller liknande.
Citera
2017-09-17, 09:31
  #141
Medlem
Tycka vad man vill om folks egenbestämmande och rätten att yttra sig. Men sådana kampanjer ligger på fel sida linjen tycker jag.
Det skall inte normaliseras och i min värld är det lika fel som att sätta upp reklamskyltar för sexleksaker utanför ett dagis. Inte för att jag sett det men alltså, om det nu skulle vara så.
Citera
2017-09-28, 21:08
  #142
Medlem
farbror Svens avatar
Den norska torsken satsar nu på Belgien, men får där tampas rättvisan.

https://www.theguardian.com/world/20...hmeetbeautiful
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback