Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-12, 03:46
  #1
Medlem
Tjena Har rökt nu 2 cigg. Munbloss är ju inga problem, men halsbloss?? Går ju fan inte för mig?
Jag är ingen rökare, har aldrig rökt innan. Men jag ville bara testa lite, typ, öva inför när jag ska röka på CB och vill ju kunna ta halsbloss då och bli bäng

Testade röka Marlboro cigg.
När jag skulle försöka med ett halsbloss, så tog jag ett bloss från ciggen, tog bort ciggen från munnen och andades in luft från munnen och sedan andades ut röken. Hostade ingenting och kände ingen svidande/brännande känsla i halsen, inte heller kände jag att röken skulle tagit sig ner till lungorna. Lyckades jag inte?
Testade även att, som jag läst i vissa gamla trådar, att säga "pepparkaka" inåt och det borde hjälpa med ett halsbloss. Samma sak där, kände ingenting.
Nu halvtimme senare känner jag inget förutom att det gör lite "ont" i lungorna (tror jag), men annars inget nikotin-kick heller..
Försökte verkligen känna att röken går ner till lungorna men blev så besviken för att jag, vad jag tror, inte lyckats få ner röken i lungorna och inte heller känt nånting efter ciggen

Är det någon som har tips på hur jag lär mig halsbloss? Om det nu är så att jag gör fel..
Citera
2017-09-12, 03:54
  #2
Medlem
Griogarachs avatar
Sug in röken i munnen och ta sedan ett djupt andetag, tänk att du kommer upp till ytan efter att ha varit under vatten länge och kippar efter luft.
Citera
2017-09-12, 04:35
  #3
Medlem
Jag kan iaf garantera att du märker när du lyckats med halsbloss, om du aldrig rökt innan det vill säga.
Citera
2017-09-12, 05:29
  #4
Medlem
ninjutsus avatar
Testa andas in genom munnen och ut genom näsan. Upprepa tills tills röken kommer ut genom näsan.
Citera
2017-09-12, 22:15
  #5
Medlem
Avsiktarens avatar
Andas ut sug det hårdaste du kan tills du känner något i halsen och ta ett djupt andetag så fort som möjligt.
Citera
2017-09-13, 21:12
  #6
Medlem
AA-suiteds avatar
Du gjorde rätt baserat på din beskrivning. Men vad fan ska du röka cigg för? Det var det dummaste jag någonsin har hört. Snusa om du verkligen måste ha i dig nikotin men att röka är en dyr vana som ökar takten mot domedagen i utbyte mot ett till en början mediokert rus som sedan går över till ett måste för att undvika att må dåligt.
Citera
2017-10-06, 20:24
  #7
Medlem
Hupats avatar
Sug rejält och ta ett djupt andetag därefter. Repetera. Tar ett tag att lära sig och nikotinkicken är inte så där super. Yrsel och lite illamående. Vill du garantera en nikotinkick så testa en snus. Bättre för lungorna. Sedan tycker jag inte att cigg är brutalt mot lungorna, blir bara krasslig om jag kedjerökt under en festkväll.
Citera
2017-10-06, 22:02
  #8
Medlem
Dimaks avatar
In och ut
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback