Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-12, 00:46
  #1
Medlem
Hej, fick nyligen en adidas hoodie i present som jag är mycket nöjd med (100% bomull) http://www.adidas.se/dis/dw/image/v2...w=230&sfrm=jpg

Som ni ser så är tröjan kräm-vit med ett stort vitt tryck på. Märkesbög som man är så skulle jag vilja att trycket står ut lite mer i kontrast till färgen på tröjan. Går det på något vis att färga tyget en annan färg utan att trycket blir förstört/färgat? Alternativt färga själva trycket och på så vis skapa en tydligare kontrast mellan tyg och tryck?

Tittade på textilfärger i affären - på paketen stod det "använd ej på textil med speciell ytbehandling". Antar att ett screentryck går under den kategorin?

Alla tips och råd välkomnas. Är pysslig utav mig, så brainstorma med idéer!
Citera
2017-09-12, 00:48
  #2
Medlem
Stormakts avatar
Textilfärg kommer inte påverka screenfärgen.

Varför inte be om kvittot och byta till färgen du vill ha?

Annars gör ba tyedye? Hade sett coolt ut
Citera
2017-09-12, 01:01
  #3
Medlem
Är du säker på det? Kan tänka mig att trycket skulle kunna bli aningen missfärgat/flammigt/förstöras utav kemikalierna?

Skicka tillbaka är inte ett alternativ.

Tie dye hade onekligen blivit häftigt. Känns aningen hippie kanske?
Citera
2017-09-12, 01:10
  #4
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttler
Är du säker på det? Kan tänka mig att trycket skulle kunna bli aningen missfärgat/flammigt/förstöras utav kemikalierna?

Skicka tillbaka är inte ett alternativ.

Tie dye hade onekligen blivit häftigt. Känns aningen hippie kanske?

Mja alltså den erfarenheten jag har av visserligen lite mer DIY screens och textilfärg är att det är typ omöjligt att påverka screenfärgen. Då har jag erfaenhet med främst att färga ljusg jeanstyg svart med vit screenfärg. Men är du osäker så kanske det inte är värt risken? Dock skulle min gissning vara att ADIDAS har bra mycket bättre screenfärg än de små punkband jag har erfarenhet av så i mity tycke borde det vara fritt fram att färga.

Nä det tycker jag inte, eller ja beror ju på hur din övriga stil är, men en tiedyead adidashoodie kan vara en klockren färgklick i garderoben. Nästan så jag vill ha en själv.

Finns ett par jävligt feta limiterade ZX boost svart/röda tiedyeade som är så galet snygga
Citera
2017-09-12, 01:36
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormakt
-
Ptja, min stil är ju iofs väldigt ledig med skate, rock och streetwear influenser. När du säger tie dye så tänkte jag direkt på den klassiska spiralen i flummiga färger. Men finns ju oändligt många sätt att färga tie dye på. Du gav mig en idé faktiskt.. imorgon ska här pysslas!
Citera
2017-09-12, 01:47
  #6
Medlem
Stormakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttler
Ptja, min stil är ju iofs väldigt ledig med skate, rock och streetwear influenser. När du säger tie dye så tänkte jag direkt på den klassiska spiralen i flummiga färger. Men finns ju oändligt många sätt att färga tie dye på. Du gav mig en idé faktiskt.. imorgon ska här pysslas!

Go nuts! Om du tar tag i det så hade bilder varit najs. Blev sugen på att göra jag med!
Citera
2017-10-07, 07:38
  #7
Medlem
Stormakts avatar
Hur gick det för dig? Gjorde du tiedye?
Citera
2018-03-13, 22:42
  #8
Medlem
Hej haha, nu några månader senare har jag äntligen tagit tummen ur och färgat min adidad-tröja. Här är resultatet, jag blev grymt nöjd faktiskt! https://imgur.com/gallery/rVy7e
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback