Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-10-20, 01:52
  #13
Avstängd
Mp3Kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
...

Testade appen, la till min egen sida utan problem. Vad får du för error?

Men jag ser att man inte kan göra lika mycket i appen om man jämför om jag skulle besöka min egna sida via en dator eller i ditt fall platta.

Varför inte gå till din wordpress sida via Chrome på din platta? Då kan du göra allt ändra tema plugins etc.
__________________
Senast redigerad av Mp3Kung 2017-10-20 kl. 01:59.
Citera
2017-10-20, 01:59
  #14
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mp3Kung
Testade appen, la till min egen sida utan problem. Vad får du för error?

Men jag ser att jag kan inte göra ett piss i appen, bara göra inlägg och kolla kommentarer.
Kan inte installera plugins, ändra tema etc.

Varför inte gå till din wordpress sida via Chrome på din platta? Då kan du göra allt ändra tema plugins etc.

Felmeddelandet är att det inte finns någon sida på den adressen.

Jag tänkte att vissa saker skulle bli enklare genom appen, och att det rentav skulle finnas smidigare funktioner där. Fast jag får väl helt enkelt göra som du säger. Tack för din hjälp.
Citera
2017-10-20, 02:01
  #15
Avstängd
Mp3Kungs avatar
Mmmm kollade appen lite extra mm tråkig app enligt mig.
Mycket man inte kan göra där.

Jag skrev in min sida så här.

www.xxx.se (fungerade)(ej min sida bara exempel)
xxx.se (fungerade)(ej min sida bara exempel)

Kanske kör du nån gratis host eller en host som inte tillåter viss funktion som appen behöver.
Kanske är det nåt fel på din wordpress sida? Saknas nån fil?
Citera
2017-10-20, 02:07
  #16
Avstängd
Mp3Kungs avatar
Har du läst denna? https://ios.forums.wordpress.org/top...te-into-wp-app

Citat:
1. Go to http://xmlrpc.eritreo.it, enter the URL for your blog in the address field, and press the Check button. (Ignore the username and password field under "Enable HTTP Auth")
2. If the check passes, enter your credentials in the next screen and press the Check button again.

Let me know if you see any error messages or if either of the checks fail.

You can also try temporarily disabling any third-party plugins and switch to a default theme to see if one is causing a conflict. If you're able to sign into the app when plugins are disabled you can start enabling them one at a time until you find the one causing a problem.

Lastly, there have been some rare cases where certain special characters are not recognized as valid by either the blog, or the app. If your password contains special characters, you might try switching to an alphanumeric password and see if you are then able to sign in. If it turns out a special character was causing a problem please let us know which one and we'll get the problem fixed.
Citera
2017-12-02, 07:14
  #17
Medlem
Vad gäller det fria paketet får användaren t ex 3gb lagringsutrymme. Hur ser jag hur mycket lagringsutrymme jag har använt och hur mycket jag har kvar?
Citera
2017-12-29, 17:20
  #18
Medlem
Terminal ssh
root@xxx : Df -h (human eller GB)

Eller df -m. (MB)

Pröva det.
__________________
Senast redigerad av Hadtodoit 2017-12-29 kl. 17:22.
Citera
2018-01-25, 13:00
  #19
Medlem
Jag har en sida där jag lägger in företag som sedan kan sökas via fritext eller filtrering på län och/eller kommun. När jag lägger in företaget väljer jag helt enkelt via checkbox vilket län och kommun företaget finns i. Nu har jag upptäckt att alla företag inte visas om man väljer ett län.

Exempel 1 Om jag filtrerar på Stockholms län ska 74 företag finnas men alla visas inte. I till exempel Upplands-Bro finns 2 företag som visas om jag enbart filtrerar på just Upplands-Bro men när jag filtrerar på Stockholms län visas bara det ena företaget.

Exempel 2 Vid filtrering på Stockholms län får man 2 sidor sökträffar men sida 2 är inte alls filtrerad på Stockholms län utan verkar vara helt slumpmässigt utvalda företag.

Exempel 3 Om jag inte filtrerar över huvud taget listas företagen i en mycket märklig ordning som i princip gör det omöjligt att se om alla visas. Dalarnas län som visas först har 13 företag min på första sidan i sökresultatet visas bara tre av dem. Resterande 10 dyker upp på andra sidor i sökresultatet i vad det verkar slumpartad ordning men fortfarande under rubriken Dalarnas län. Företag i Stockholms län visas på typ samtliga sidor i en ofiltrerad sökning.

Exempel 4 Varför kommer över huvud taget Dalarnas län först i en ofiltrerad lista? Rimligen borde Blekinge komma först. Över huvud taget vore det trevligt med en svensk alfabetisk ordning där Å, Ä, Ö inte sorteras som A, A, O.

Sidan byggdes ursprungligen av en webbyrå men detta kanske jag kan fixa till själv om jag får lite tips på hur jag gör...
Citera
2018-01-25, 16:25
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underbarabarbara
Jag har en sida där jag lägger in företag som sedan kan sökas via fritext eller filtrering på län och/eller kommun. När jag lägger in företaget väljer jag helt enkelt via checkbox vilket län och kommun företaget finns i. Nu har jag upptäckt att alla företag inte visas om man väljer ett län.

Exempel 1 Om jag filtrerar på Stockholms län ska 74 företag finnas men alla visas inte. I till exempel Upplands-Bro finns 2 företag som visas om jag enbart filtrerar på just Upplands-Bro men när jag filtrerar på Stockholms län visas bara det ena företaget.

Exempel 2 Vid filtrering på Stockholms län får man 2 sidor sökträffar men sida 2 är inte alls filtrerad på Stockholms län utan verkar vara helt slumpmässigt utvalda företag.

Exempel 3 Om jag inte filtrerar över huvud taget listas företagen i en mycket märklig ordning som i princip gör det omöjligt att se om alla visas. Dalarnas län som visas först har 13 företag min på första sidan i sökresultatet visas bara tre av dem. Resterande 10 dyker upp på andra sidor i sökresultatet i vad det verkar slumpartad ordning men fortfarande under rubriken Dalarnas län. Företag i Stockholms län visas på typ samtliga sidor i en ofiltrerad sökning.

Exempel 4 Varför kommer över huvud taget Dalarnas län först i en ofiltrerad lista? Rimligen borde Blekinge komma först. Över huvud taget vore det trevligt med en svensk alfabetisk ordning där Å, Ä, Ö inte sorteras som A, A, O.

Sidan byggdes ursprungligen av en webbyrå men detta kanske jag kan fixa till själv om jag får lite tips på hur jag gör...

Ingen här kommer kunna hjälpa dig med så bristfällig information. Vi vet ingenting om hur lösningen ser ut. Det smartaste vore nog att betala en slant för att få hjälp med detta problem.
Citera
2018-01-25, 18:08
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nich
Ingen här kommer kunna hjälpa dig med så bristfällig information. Vi vet ingenting om hur lösningen ser ut. Det smartaste vore nog att betala en slant för att få hjälp med detta problem.
Ok, tack.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback