Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 02:04
  #133
Medlem
Den där undersökningen skrivs ut i typ 3 exemplar.
Jan Helin, eventuell kommunikationschef och någon redaktionell chef för nyheterna.

Efter 15 minuter med kaffe och bulle (som vi betalar) så enas man om att resultatet är fel och kan orsaka misstro.
Man hittar på ett metodfel - exempelvis att länken kunnat spridas i externa forum - och sen blir det papperstuggen.

Tanken var så klart att låta den ligga på sajten så att bara SVT-trogna (alltså sossar) i något hundratal svarar tillsammans med ALLA i tv-huset.
Förmodligen har alla anställda ombetts svara för att spä ut eventuell kritik.

Hade man varit seriösa hade man naturligtvis anlitat en firma som gjort enkät med ett par tusen personer med korrekt representation för ålder, boende och politiska preferenser.
Det hade dock varit i det närmaste en garanti för att få kritik av de 70% som inte är yttervänster.
Citera
2018-07-16, 08:05
  #134
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
För att betala tv-licens måste du själv anmäla tv-innehav. Du kan ha en tv och skita i att anmäla tv-innehav utan att nåt kommer hända. Eller så har du en avgiftsfri dator där du ändå kan kolla på svtplay.

Trams, du tvingas lämna personuppgifter när du köper din TV, det vet jag med bestämdhet. Hur det är med datorer skall jag låta vara osagt eftersom jag köper sådant på nätet.
Citera
2018-07-16, 08:22
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Trams, du tvingas lämna personuppgifter när du köper din TV, det vet jag med bestämdhet. Hur det är med datorer skall jag låta vara osagt eftersom jag köper sådant på nätet.

Det är bara att avanmäla tv-innehav, och inte släppa in kontrollanten. Vad fan ska dom göra menar du, dyka upp med husrannsakningsorder?
Citera
2018-07-16, 08:34
  #136
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Det är bara att avanmäla tv-innehav, och inte släppa in kontrollanten. Vad fan ska dom göra menar du, dyka upp med husrannsakningsorder?

Du har aldrig hört talas om kontrollanter som ringer på dörren, kikar genom fönster, etc.? Oavsett det, avgiften är obligatorisk vid TV-, radio- och datorinnehav och således en skatt. Att du genom bedrägligt beteende kan undvika nämnda skatt hör egentligen inte hit, man kan ju jobba svart också som exempel på skattesmitning.
Citera
2018-07-16, 15:09
  #137
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Trams, du tvingas lämna personuppgifter när du köper din TV, det vet jag med bestämdhet. Hur det är med datorer skall jag låta vara osagt eftersom jag köper sådant på nätet.

Det låter sjukt men jag köpte min senaste tv på 90-talet så jag kan inte säga emot dig. Däremot behöver man inte betala avgift för dator och vill du inte göra det för tv är det bara att skita i det. Det finns inget hot om våld om du inte gör det.
Citera
2018-07-16, 18:33
  #138
Medlem
RogerRogers avatar
Inte ett dugg. Det bevisas varje dag. Senaste nyhetssändningen rådde begravningsstämning i rapporteringen från mötet mellan Trump och Putin. Det är en ren fräckhet och skamlighet att de får hålla på som de gör, dag efter dag, månad efter månad, år efter år.
Citera
2018-07-16, 19:19
  #139
Medlem
Klosss avatar
De är inte opartiska eller trovärdiga för fem öre. Tydligast märks det hur man rapporterar om Trump där det är idel negativa vinklingar även om det man rapporterar om är positivt i mångas ögon så är det uteslutande negativ kritik som gäller. SVT har bara skit att säga om Trump. Jämför bara med hur SVT rapporterade om Obama och hur det var exakt tvärt om. Man har samma ständigt negativa vinklingar om Brexit, Ungern/Polen, Sverigedemokraterna osv. SVT/SR bryter mot sitt sändningstillstånd varje dag. Lägg ner skiten.
Citera
2018-07-31, 23:11
  #140
Medlem
Triremers avatar
Inte särskilt. De älskar massinvandringen så pass att vi till och med har nyhetsuppläsare som inte kan uttala ord och som använder utfyllnadsord mellan varje mening.

https://www.svtplay.se/video/1881225...t-31-jul-16-25
Citera
2018-08-02, 14:14
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
De är inte opartiska eller trovärdiga för fem öre. Tydligast märks det hur man rapporterar om Trump där det är idel negativa vinklingar även om det man rapporterar om är positivt i mångas ögon så är det uteslutande negativ kritik som gäller. SVT har bara skit att säga om Trump. Jämför bara med hur SVT rapporterade om Obama och hur det var exakt tvärt om. Man har samma ständigt negativa vinklingar om Brexit, Ungern/Polen, Sverigedemokraterna osv. SVT/SR bryter mot sitt sändningstillstånd varje dag. Lägg ner skiten.

Norges public service NRK kan till stor del jämföras med Sveriges.

Där erkänner tom de ansvariga att de medvetet inte har varit "neutrala och oberoende" utan haft/har en medveten agenda att rapportera fientligt om och mot Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=qykIi2tcoRY
Citera
2018-09-09, 12:27
  #142
Medlem
Eva Landahl som gick in och recenserade och markerade emot en enskild partiledare
i 2018 års valslutdebatt är programledare för SVT Nyheter, vidare är Landahl ansvarig
utgivare för debattprogrammet Agenda.

Opartiska och trovärdiga SVT Nyheter? Inte ens SVT kan påstå det längre efter
det här blamaget där man så entydigt recenserade och markerade emot en
enskild partiledare i 2018 års avslutande valdebatt.
__________________
Senast redigerad av Mrbosun 2018-09-09 kl. 12:37.
Citera
2018-09-09, 12:59
  #143
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Eva Landahl som gick in och recenserade och markerade emot en enskild partiledare
i 2018 års valslutdebatt är programledare för SVT Nyheter, vidare är Landahl ansvarig
utgivare för debattprogrammet Agenda.

Opartiska och trovärdiga SVT Nyheter? Inte ens SVT kan påstå det längre efter
det här blamaget där man så entydigt recenserade och markerade emot en
enskild partiledare i 2018 års avslutande valdebatt.
Eva Landahl har även offentliggjort sitt ogillande av SD:

Citat:
En genomgång av hennes Twitterkonto visar nu att hon tryckt gilla på en tweet med texten ”LEDARE: SD är ett helt onödigt parti”.
Två av hennes 17 gilla-markeringar på Twitter är SD-kritiska, enligt genomgången.

Och hennes förklaring är patetisk:

Citat:
...jag har inte förrän i dag varit medveten om att jag också kommit åt att gilla dem.

Om det kommer upp något statement om att "SVT är en helt onödig kanal" kommer jag definitivt att trycka på like-knappen.

(Jag är alliansröstare och inte SD-dito, men SVTs övertramp, grodor och den uppenbara partiskheten hos ledande befattningshavare är så uppenbara, att det behövs en rejäl upprensning, eller varför inte nedläggning.)
Citera
2018-09-10, 06:58
  #144
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Klickade just in på SVT Nyheter och ser att de genomför en undersökning om hur de uppfattas av läsarna. Alla kan delta i undersökningen och den tar bara någon minut.

https://www.svt.se/nyheter/var-med-i-var-undersokning

Påståenden man ska fylla i hur väl de stämmer; exempelvis:

"SVT Nyheter är sakliga och opartiska."
"Jag uppfattar SVT:s nyheter som trovärdiga."


osv...

Hur tror ni att undersökningen slår ut? Kommer det bli ett wake up call för vänsterpatrasken på Public Service?

Roligt med ett sånt problem. När skulle SVT garantera sin egen pålitlighet?

Ponera att SVT är opålitliga och lögnaktiga. Då skulle det vara opålitligt att säga att SVT var pålitligt. Alltså skulle SVT säga just det!

Ponera istället att SVT är pålitliga. Då skulle det vara korrekt att säga att de var pålitliga. Ex hypothesis skulle SVT säga just det!

Således: Oavsett om SVT är pålitlig eller opålitlig, kommer SVT säga att SVT är pålitlig.

Det är anledningen att man aldrig ska fråga någon vars pålitlighet ska etableres, om personen går att lita på. Det är meningslöst. Precis som SVT.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback