Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-11, 21:18
  #1
Medlem
fliffos avatar
Jag får ofta finnar i nacken och hårbotten. Senast nyss hade jag en "inombordare", alltså en stor klump som inte har nåt hål där det vita sprutas ut när man trycker på den.
Jag bestämde mig för att trycka allt vad jag kunde på den och kände verkligen hur det rörde sig under huden när den sprängdes. Det blev inte kladdigt och nu är huden helt platt där jag hade klumpen, så den verkar ha sprängts åt fel håll.
Är det här dåligt eller farligt på något sätt? Det blir såhär lite då och då. Den vita sörjan måste ju ta vägen nånstans och nu är den borta...
Citera
2017-09-12, 07:49
  #2
Medlem
Mackan52s avatar
Absolut, jättefarligt.

Varet kan samla sig på en punkt, bli självmedvetande, ta sig till hjärnan och ta över. De är ingen vänlig sälle heller, så som du klämt hans bröder kommer han "klämma" alla du älskar

Citera
2017-09-12, 12:08
  #3
Medlem
Det är farligt om finnen sitter på nsäsan ex.vis. Källa Aftonbladet.
Citera
2017-09-12, 17:20
  #4
Medlem
fliffos avatar
Men vaddå ska jag åka till sjukhuset eller?
Citera
2017-09-12, 18:30
  #5
Medlem
felstavadds avatar
Nä, ha lite koll så det inte blir inflammerat bara, kroppen tar oftast hand om sånt den inte behöver.
Skulle det bli ömt, rött, alltså inflammerat och inte gå om, slå en signal till 1177 men jag gissar det har försvunnit om nån dag eller två.
__________________
Senast redigerad av felstavadd 2017-09-12 kl. 18:33.
Citera
2017-09-14, 13:01
  #6
Medlem
fliffos avatar
Okej tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback