Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-11, 18:52
  #1
Medlem
Tjena! Jag skall ta upp ett gammalt intresse att köra fyrhjuling (quad). Har haft en raptor 700 -07 förut men så provkörde jag en polaris outlaw 525 irs -07a i helgen. Och det var nått av det jävligaste jag kört!!! Hört mig om och förstått att en polaris outlaw är det värsta man kan ha men känsliga för motor ras, dyra i delar och svårt att få tag i delar? Så vad skall jag köpa för att vara värst?! reggat eller oreggat spelar ingen roll.

Tack på förhand.
Citera
2017-09-12, 21:41
  #2
Medlem
VLS, RST och EATV... det är VASSA grejer, inte så vanliga kanske, men klart vassare än både Raptor och Polaris.
Just 525:an du testade är väl med KTM-motor?
Citera
2017-09-13, 18:52
  #3
Medlem
Japp den har ktm motor. Vad är de för fyrhjulingar?
Citera
2017-09-13, 22:25
  #4
Medlem
Har du internet?
Testa isf att googla.

På Blocket ser man ibland nån av dem, men det är inte så ofta... EATV bygger oftast på KTM-snurror medan de andra två ofta har tvåtakt.
EATV finns vägreggade medan de andra två mest är för race, typ supermotard.
Så, nu får du kolla lite själv.
Citera
2017-09-13, 22:28
  #5
Medlem
Ofta ger man dessa svar till de som "vill vara värst".
Men sen när de själva kollar lite så... nä, då kroknar de.

En ny EATV kan lätt kosta både 3 och 400 000:-

Begagnade finns de dock från typ 50 elelr nåt... RST och VLS börjar väl beggat på typ 60-80 eller nåt...
Citera
2017-09-14, 21:22
  #6
Medlem
E-ATV RC-8 är den snabbaste/dyraste och mest livsfarliga då den toppar runt 250km/h med ca 180hk från fabrik. Jag har en Can-Am Renegade 800cc, den gör 0-100km/h på ca 5 sekunder och vill du vara lite snabbare så finns den senaste 2017 med omgjorda toppar och 1000cc och 89hk som går att trimma mera vilket skulle vara mitt val över en Raptor 700.
Citera
2017-09-17, 16:34
  #7
Medlem
Spanade in dem på blocket och de på tok för dyra mot vad jag hade tänkt lägga just nu... Har haft arctic cat 1000cc förut men är mer sugen på ren leksak nu. Renegaden är ju absolut en go hjuling men även dem är lite för dyra just nu :/
Citera
2017-09-17, 22:25
  #8
Medlem
Mm... som jag trodde... folk som "vill vara värst" har sällan budget till det...

Renegade går BRA, vill man kan man ju dessutom turbokonvertera, klart lättare där än på tex Raptorn som ju har stånka.
Men Renegaden är rätt klumpig, inte lika "sportig" som en quad, tex Raptor 700... eller VLS/RST/EATV osv...

En genväg att gå är ju att köpa en quad där de bytt ut motorn mot en mc-motor med mer effekt, tex en Raptor med R1-motor... eller bygga själv.
Man blir ju utan back, men det har inte VLS/RST/EATV heller.

Man får ju dock inte ett lika stabilt chassie som om man köper nån av de dyra.

Sen har du ju Can-Am Spyder!

...eller varför inte Yamahas lilla bil, YXZ eller vad den nu heter... sekventiell låda osv men nog svår att hitta för under 200 ännu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback