Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-10-14, 22:33
  #25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Förstår inte varför TS ska ha en cross om han ska åka på skogsvägar?

En en väglaglig dual-purpose max 500 kubik eller enduro är det som gäller då. De klarar även traktorspår och stigar bra. De behöver inte lika mycket tät kärlek som en cross och du hittar mängder av bättre begagnade på Blocket.

Runt Stockholm är det för mycket folk i skogen och det blir många sura blickar. Men dra iväg en bit så träffar du knappt en människa i skogen utanför svamp- eller älgjaktstiden.

Sedan rekommenderar jag givetvis att du skaffar hojkort!
Citera
2017-11-22, 19:06
  #26
Medlem
Risken är väl inte precis så stor att polisen bryr sig om cross åkare, har kört själv lite över 20år och har hittills har dom bara försökt fåtal gånger (2gånger jag kan minnas på rak arm), Mao väldigt liten chans, nu håller jag mig dock största del ute i skogen och enbart centralt när jag ska tanka eller handla ev saker före färd.

Jag skulle satsa på 2takts enduro, dels för att underhåll är enklare på 2takt, sen är det betydligt mer tacksamt att gå från 2t till 4t.
Citera
2017-11-22, 22:30
  #27
Medlem
8bitrages avatar
Sen är ju böterna för att man kör i skogen skitlåga, 400kr kostar brott mot terrängkörningslagen.
Det värre är väl om ägaren av marken kräver ersättning för skadegörelse av t.ex. träd/rötter/whatever.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback