Tjo!
Befinner mig i en ganska tråkig fas av livet, där det inte händer så mycket helt enkelt. Har bestämt mig för att skaffa mig en hobby som får mig att känna mig levande, och jag funderar på att köpa en cross (250-2t). Syftet med den skulle vara att köra där & när jag behagar. Jag inbillar mig att jag vet hur man hanterar en cross, och jag har kunskap om generella trafikregler genom bilkörning.
Har alltid tyckt om att cykla, men jag känner att en hoj skulle vara lite mer spännande. I allra värsta fall blir jag stoppad och åker fast för olovlig körning. Självklart skulle jag bära hjälm och följa diverse trafikregler. Har roffat åt mig information om hur svårt det är att smita från snuten (såvida det är en bil som följer efter mig), och det verkar inte som någonting jättesvårt. Har ingen lust att införskaffa AM/A1-körkort så jag tror jag skippar den delen.
Jag bor söder om Stockholm i en villa med garage om det spelar någon roll.
pros:
+ adrenalinkick, dels av att åka som en raket genom skogen, dels av att åka ännu fortare från snuten
+ känna sig levande
+ lära sig meka
+ skåda den fina naturen, eller iallafall försöka hinna med det
+ kunna åka vart man vill, när man vill
+ etc etc
cons:
- kostar fan 20 papp för en bra cross
- ingen höjdare med dagsböter upp över öronen
- prickar i registret är inget o hänga i granen
- etc etc
Om jag ska gå till väga med detta, har ni några rekommendationer på hojar just för denna typ av åkande? 450-4t eller 250-2t? Eller något annat? Är helt ny i den här branschen
Vad tycks? Dum idé?