Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-28, 01:08
  #1
Medlem
Någon som vet något mer om detta, verkar nertystat av media? Har inte sett någon tråd om detta?
Citat:
MALMÖ. I söndags blev tre personer i 20-årsåldern påkörda när de befanns sig på en trottoar vid Dalaplan i Malmö. Föraren smet från platsen men kunde gripas på måndagen – misstänkt för mordförsök.

http://m.malmo.lokaltidningen.se/bil...kler/170729957


-------------------------------------
DOMEN:
(FB) Körde på tre på trottoaren – döms för misshandel
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-09-13 kl. 21:52.
Citera
2017-07-28, 01:31
  #2
Medlem
Trollfeeders avatar
Ingen dog ens, en parentes som hör vardagen till i det nya Sverige.
Citera
2017-07-28, 01:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Ingen dog ens, en parentes som hör vardagen till i det nya Sverige.

Inte riktigt än, men kan det var ett terrordåd? Väldigt konspiratoriskt, men frågan måste lyftas.
Citera
2017-07-28, 01:52
  #4
Medlem
MoaLjungs avatar
Det var nog ett fyllo. Annars hade det varit en lastbil. Terroristerna brukar härma varandra.
Citera
2017-07-28, 01:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Det var nog ett fyllo. Annars hade det varit en lastbil. Terroristerna brukar härma varandra.

I England var det ingen lastbil?
Citera
2017-07-28, 01:59
  #6
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
I England var det ingen lastbil?

Njä, men i Sverige, ska du terrorisera här så måste du ju visa att du är lika duktig terrorist som Rakhmat.
Citera
2017-07-28, 02:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Njä, men i Sverige, ska du terrorisera här så måste du ju visa att du är lika duktig terrorist som Rakhmat.

Inget njä? Det var ingen lastbil i England, fakta!
Citera
2017-07-28, 02:04
  #8
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
fakta

Blev osäker på mitt minne, men ok, var säkert så. Läste inte mycket om just den grejen, hjärtat orkade inte just då.
Citera
2017-07-28, 02:05
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Inte riktigt än, men kan det var ett terrordåd? Väldigt konspiratoriskt, men frågan måste lyftas.
Hade det varit terrordåd hade du vetat om det, det är själva grejen med terrordåd. Annars kan man inte riktigt klassa det som terrordåd, det är väldigt bundet till definitionen. Skulle vara mordförsök annars som någon skrev. Inget speciellt. Men verkar snarare vara ett fyllo än mordförsök... Mordförsök med bil? Alla tre på en gång? Satt han och väntade på vägen med bilen tills rätt timing? Inte fan vet jag.
Citera
2017-07-28, 02:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Hade det varit terrordåd hade du vetat om det, det är själva grejen med terrordåd. Annars kan man inte riktigt klassa det som terrordåd, det är väldigt bundet till definitionen. Skulle vara mordförsök annars som någon skrev. Inget speciellt. Men verkar snarare vara ett fyllo än mordförsök... Mordförsök med bil? Alla tre på en gång? Satt han och väntade på vägen med bilen tills rätt timing? Inte fan vet jag.

Avfärda gärna konspiratorer men kom med motbevisande fakta bara?
Citera
2017-07-28, 02:17
  #11
Medlem
skunkjobbs avatar
Det har stått i Sydsvenskan men Skånska dagbladet har den fylligaste artikeln om fallet: http://www.skd.se/2017/07/25/bilfora...sok-till-mord/

18-åring kör på tre 20-åringar, misstänkt med avsikt. Jag skulle snarare gissa på att de kände varandra sedan tidigare och att han använde 1,5 ton stål på hjul i brist på skjutvapen som hämnd för någon oförrätt eller liknande.
Citera
2017-07-28, 02:22
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Avfärda gärna konspiratorer men kom med motbevisande fakta bara?
Du kan inte be om bevis om du inte ens har kommit med det själv. Det jag gjorde var att jag resonerade, påstod inte att en konspiration inte var möjligt, försökte bara resonera om inte bara hur liten sannolikhet det har, utan även hur väl du har spunnit på fantasin här med tanke på vad vi vet: absolut inget.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback