Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-11, 15:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Tanka inte ner OS, köp det hellre på tex kinguin, då köper du licensnyckeln där och tankar hem ISO filen på microsoft hemsida, funkar mycket bra.

Ang ramminnen, du ska köra på minst 2400MHz minnen till denna setup, helst 3000MHz.

Lådan du valt R4 är ett bra chassie men för att få bra luftflöde genom lådan måste man
montera bort ena hårddiskburen, bättre ta ett FD S istället om du klarar dig utan 5.25" plats för DVD.

Moderkortet du länkade till är av typen mATX, bättre köra fullstort ATX istället.

Förslag: https://www.inet.se/kundvagn/visa/10692772/
Kan du länka vilket OS jag bör köpa från kinguin?

Jag har redan lagt beställningen och inet har redan plockat ihop det så tyvärr försent att göra några ändringar nu, tack för tipsen dock!
__________________
Senast redigerad av ASAPROCKY 2017-09-11 kl. 15:35.
Citera
2017-09-11, 15:50
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Kan du länka vilket OS jag bör köpa från kinguin?

Jag har redan lagt beställningen och inet har redan plockat ihop det så tyvärr försent att göra några ändringar nu, tack för tipsen dock!

Sitter på jobbet nu så kommer inte åt sidan, men köper du Windows 10 Home OEM så klarar du dig säkert, pro versionen har funktioner som du aldrig kommer använda.
Citera
2017-09-11, 17:08
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Sitter på jobbet nu så kommer inte åt sidan, men köper du Windows 10 Home OEM så klarar du dig säkert, pro versionen har funktioner som du aldrig kommer använda.
Verkar inte gå att ladda ner ISO-filen via microsofts hemsida utan att köpa produkten först.
När jag installerar med USB så är det bara att stoppa in USBt, gå in i bios och konfiguera datorn så att den startar från USBt va?
Är smått nojig över att denna installation kommer gå åt helvete
__________________
Senast redigerad av ASAPROCKY 2017-09-11 kl. 17:11.
Citera
2017-09-11, 18:09
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Verkar inte gå att ladda ner ISO-filen via microsofts hemsida utan att köpa produkten först.
När jag installerar med USB så är det bara att stoppa in USBt, gå in i bios och konfiguera datorn så att den startar från USBt va?
Är smått nojig över att denna installation kommer gå åt helvete

Du ska köra media creation tool https://www.microsoft.com/sv-se/soft...load/windows10
bara tryck på ladda ner verktyget och följ sedan instruktionerna, den fixar allt så att stickan blir bootbar
Citera
2017-09-20, 06:38
  #17
Medlem
annanmedlems avatar
Köpt datorn?

i5 8600K om 2+ veckor?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback