Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-11, 18:38
  #25
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Ja folk vänder sig ju till dom när dom mår dåligt, behöver råd tips eller liknande. Jag vill inte tro ont om alla. Det finns säkert någon som är bra som hjälpt någon men i det stora hela så ser även jag det som bluff och att dom gör ett tv program utav det är ännu värre.

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Precis, vad har det med psykologer att göra?
Citera
2017-09-11, 21:28
  #26
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
att ta betalt för påstådda paranormala förmågor, det är bedrägeri.

Inte enligt vad samhället och lagen säger.
Citera
2017-09-12, 19:18
  #27
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Jag har aldrig ringt ett medium, men jag minns att jag vid ett tillfälle ville kontakta ett, och det var för att få sinnesro när jag var ledsen och orolig för min katt som var bortsprungen. Jag ville bli försäkrad om att han mådde bra. Det var en desperation inom mig som jag ville få lugnad. Men rationell som jag är så skippade jag det. (Hittade honom välbehållen till slut för övrigt)
Kan tänka mig att det är en sådan känsla som många av dessa kvinnor känner när de ringer din fru. Att de vill stilla en oro som inte går att stilla på konkreta vis, utan enbart med hjälp av "högre" makter. Är man inte religiös, eller vill ha mer "direkta" svar än man får via en bön så kanske medium är det man föredrar att vända sig till.

Tack för ett vettigt och begripligt svar. Och jag uppskattar att det kommer från någon som kan svara utifrån egen erfarenhet. Jag tror att jag kan förstå den desperationen och att man kan ta till sånt som man vanligtvis inte gör vid såna tillfällen. Och att man kanske går ur det rationella för att få svar på något obegripligt.
Citera
2017-09-16, 23:42
  #28
Medlem
Robert Aschberg hade ett program på tv3 för 10 år sen typ. Kommer inte ihåg vad det var för nåt program men vad man kom fram till där var att det var totalt hokus pokus. Man hade låtsas gipsat en producents ben så att det skulle likna att han brytit benet vid en olycka. När man sedan frågade detta mediumet (man träffades öga för öga) så hade hon helt fel i sin beskrivning.
Någon som vet vilket program jag pratar om? Ska se om jag googla fram det.

EDIT - insider hette programmet tydligen.
Citera
2017-09-16, 23:44
  #29
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Robert Aschberg hade ett program på tv3 för 10 år sen typ. Kommer inte ihåg vad det var för nåt program men vad man kom fram till där var att det var totalt hokus pokus. Man hade låtsas gipsat en producents ben så att det skulle likna att han brytit benet vid en olycka. När man sedan frågade detta mediumet (man träffades öga för öga) så hade hon helt fel i sin beskrivning.
Någon som vet vilket program jag pratar om? Ska se om jag googla fram det.

EDIT - insider hette programmet tydligen.


jo,kommer ihåg. den gick direkt efter programmet efterlyst
Citera
2017-09-18, 05:25
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Min fru jobbar som medium och det ringer så in i helvete hela tiden. Kvinnor är i klar majoritet om inte rentav de enda som ringer. En procent gubbar kanske. Frågorna liknar varandra, vänstrar han? är killen jag träffade i fredags den rätte? Kommer jag vinna på bingolotto? Ska jag säga upp mig? Ska jag suga av honom? Varför dumpade han mig? Vill han ha mig? Vill han inte ha mig? Ska jag flytta? Kommer han sluta att vara otrogen?

Och många ringer igen. och igen, och igen och igen osv osv etc etc et cetera.

Att min fru kan se sånt genom att ta fram ett tarotkort och titta på det....mnjaaaaa......mnääää....

Men ändå, ni ringer ju. Alltså: När ni får känslan av att er gubbe knullar runt, så ringer nhi ett medium som kollar i korten: Nej, han lunchade med en kvinnlig kollega. "Ja, vad bra, då kan jag vara lugn. " Personligen skulle jag inte vara lugn för nåt sånt efter ett mediums svar.

Så ni mediumringare: Är det värt pengarna? Får ni rätt/bra svar? Ringer ni flera medier om samma sak? Vad gör ni om ni får olika svar?

Är det verkligen ett medium som din fru är då och inte en spådam eller liknande? Eller är tanken att spökerna "svarar" åt henne?

Jag trodde mest att "medium" handlade om att tala med döda släktingar, djur och så vidare än vanlig horoskop-aktiga slutsatser om framtiden blandat med spådamsgöra, men jag kan ha fel såklart.
Citera
2017-09-18, 12:14
  #31
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Är det verkligen ett medium som din fru är då och inte en spådam eller liknande? Eller är tanken att spökerna "svarar" åt henne?

Jag trodde mest att "medium" handlade om att tala med döda släktingar, djur och så vidare än vanlig horoskop-aktiga slutsatser om framtiden blandat med spådamsgöra, men jag kan ha fel såklart.

Du har antagligen rätt. Nej, det är inga spöken involverade på något sätt, så det är nog mest riktigt att säga spådam.
Citera
2017-09-19, 11:17
  #32
Medlem
En arbetskamrat, vars far dog på ett tragiskt vis, blev tipsad om ett seriöst medium i Vårgårda Hon skulle sätta in 200:- på ett konto och skicka ett foto på pappan och sig själv. Detta var i våras. Tror inte att hon har fått svar än, eller pengar/bilder tillbaka.
TYVÄRR följer denna anekdot helt mallen för hur "mediala" personer utnyttjar olyckliga människor. Beware! (Mediet heter H*id* M*lsä. *=e,i,ö)
Citera
2019-02-02, 12:37
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
En arbetskamrat, vars far dog på ett tragiskt vis, blev tipsad om ett seriöst medium i Vårgårda Hon skulle sätta in 200:- på ett konto och skicka ett foto på pappan och sig själv. Detta var i våras. Tror inte att hon har fått svar än, eller pengar/bilder tillbaka.
TYVÄRR följer denna anekdot helt mallen för hur "mediala" personer utnyttjar olyckliga människor. Beware! (Mediet heter H*id* M*lsä. *=e,i,ö)

Citat:
Ursprungligen postat av IMMOR
Finns massor granskningar på det där dom bevisar att dom är bedragare.

Kommer ihåg att Robban Aschberg granskade en snubbe i något tv-program tror det hette det okända eller liknande.
Han gick hem till den där jäveln och la fram bevis för att han lurade och utnyttjade folk, då började han grina.

Jävla avskum!

Hittade ett klipp på tuben från scenariot jag beskrev.
https://www.youtube.com/watch?v=tPW3i-kZtCQ

Jag tror absolut på mediala förmågor. Vad säger att det måste vara fake bara för att det är över telefonen? Jag tror att det finns många olika företag och personer som alla inte är seriösa med vad dom gör. Men alla behöver ju inte vara så? Eller?
Jag har vid ett flertal tillfällen pratat med en tjej på den här sidan. https://www.xn--spland-jua.se/
Första gången var då min hund sprungit bort och hon förutspådde att han skulle komma hem igen efter tre dagar och hunden kom tillbaka efter 2. Jag har inte gett henne någon information förutom att jag berättat om mina galna drömmar, och ändå vet hon saker som det inte är möjligt att hon vet. Det hon säger till mig har faktiskt visat sig stämma varje gång. Någon gång har jag frågat en fråga som hon säger att hon inte kan svara på för att hon inte får in något. Det verkar ärligt och seriöst. Jag tror att man måste våga prova sig fram tills man hittar en spådam som känns helt rätt för en själv. (och som verkligen har gåvan givetvis).
Citera
2019-02-04, 11:39
  #34
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proffssara
Jag tror absolut på mediala förmågor. Vad säger att det måste vara fake bara för att det är över telefonen? Jag tror att det finns många olika företag och personer som alla inte är seriösa med vad dom gör. Men alla behöver ju inte vara så? Eller?
Inget säger att det måste vara fejk. Så länge inget medium bevisat sin övernaturliga förmåga kan det vara fejk. Det finns många självutnämnda medium som avslöjats som bedragare.
Frågan är hur man tar reda på om det är fejk ellrr inte. Medium verkar vara allergiska emot att bevisa de påstådda förmågorna.

Citat:
Ursprungligen postat av proffssara
Jag har vid ett flertal tillfällen pratat med en tjej på den här sidan. https://www.xn--spland-jua.se/
Första gången var då min hund sprungit bort och hon förutspådde att han skulle komma hem igen efter tre dagar och hunden kom tillbaka efter 2. Jag har inte gett henne någon information förutom att jag berättat om mina galna drömmar, och ändå vet hon saker som det inte är möjligt att hon vet. Det hon säger till mig har faktiskt visat sig stämma varje gång. Någon gång har jag frågat en fråga som hon säger att hon inte kan svara på för att hon inte får in något. Det verkar ärligt och seriöst. Jag tror att man måste våga prova sig fram tills man hittar en spådam som känns helt rätt för en själv. (och som verkligen har gåvan givetvis).
Det kanske är så att du bara kommer ihåg de gånger som det stämmer någorlunda?

Att en hund kan komma tillbaka efter 3 dagar kan till och med jag gissa.
Citera
2019-02-08, 21:24
  #35
Avstängd
SinnesFrisks avatar
Skicka ett PM, jag gör lite allt möjligt- gratis. (Om det känns rätt.)
Healing/Energi-arbete,
Psykiska läsningar
Andliga dispyter
Kan även kolla upp andlig aktivitet överlag i din närhet.

Mvh
Citera
2019-02-08, 21:26
  #36
Avstängd
SinnesFrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Inget säger att det måste vara fejk. Så länge inget medium bevisat sin övernaturliga förmåga kan det vara fejk. Det finns många självutnämnda medium som avslöjats som bedragare.
Frågan är hur man tar reda på om det är fejk ellrr inte. Medium verkar vara allergiska emot att bevisa de påstådda förmågorna.

Finns överallt på nätet, dokumenterat.
Testa sök lite med en öppen inställning och läs runt.

https://en.wikipedia.org/wiki/One_Mi...rmal_Challenge
Om du tänker på denna tävlingen, så var den fake.

Utöver det så är inte vetenskapen så intresserad av att bena ut verkligheten och sanningen just nu,
Tvärt om, dom har en agenda att dölja detta.

Jämför med arkeologi, där det göms och förseglas samt förstörs något kopiösa mängder med historiska föremål.
I detta ämne, behöver dom inte ens förstöra något - Bara förhindra forskning "åt fel ändamål".


Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback