Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 14:37
  #1
Medlem
H4C35G36s avatar
Är det tillåtet? Är det inte väldigt farligt om man lyser någon i ögonen?
Citera
2017-09-10, 14:51
  #2
Medlem
Du behöver ju inte ha ett allt för starkt sikte, <1mw är lagligt har jag för mig, och då kan den inte orsaka permanenta skador.
Citera
2017-09-10, 16:34
  #3
Medlem
Extremeflys avatar
Har själv varit aktiv inom airsoft tidigare, och vi hade en del medlemmar som hade just laser sikte. Är det på dagtid och man delvis spelar inomhus också så är det inte så farligt. Nattetid är de lite värre om man tar någon i ögonen., Dock vet jag faktiskt inte vad lagen säger om detta. Men tips är väl annars rödpunkt sikte? Har du kollat vad det finns på marknaden? Kan tipsa om ett ställe i Höör combatzone, kolla deras utbud, annars kan du säkert hitta för en bråkdel av priset på Wish
Citera
2018-08-29, 09:08
  #4
Medlem
Marodeurs avatar
Ge fan i det. Laser dag/natt spelar ingen roll, när kineslaser på 1mW ändå lyser med 3, och släpper igenom mycket osunda våglängder. Infraröd strålning känner du inte i ögonen och du ser inte när det lyser. Men du blir lika blind.

Nä se till att ha en stilig ficklampa på vapnet istället. Det ger mycket effekt i mörkret.

Ge fan i lasersikten för annat än prickskytte. Det enda sårbara i airsoft är ögonen och det har vi ju glasögon för. Köp en tracer och rödpunkt/holo.

Laser.. uhg.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback