Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 11:00
  #1
Avstängd
Såg de vart det barkade hän eller var de bara losers? Att de sedan fick rätt tycker jag inte har någon betydelse om det enbart var tur.
I dag inser ju nästan alla vad som pågår och många inser också att det redan är för sent att göra något åt eländet.
Är det ofrånkomligt att den breda massan inser en sak när det redan är för sent och att de som är före sin tid idiotförklaras?
Jag talar av viss egen erfarenhet då jag så länge jag kan minnas har ogillat svartingarna trots att jag såg min första blatte på högstadiet.
Citera
2017-09-10, 11:10
  #2
Medlem
Då fanns det fortfarande minnen av kriget och nazismen hos folk .Så någon
större framgång hade de inte.
Citera
2017-09-12, 07:52
  #3
Medlem
Ja och nej.
De som varnade och såg vartåt det barkade var inga idioter, snarare tvärtom.
Däremot var de stora skarorna skins osv. som mest följde en hipp trend och ville supa/slåss idioter.
Citera
2017-09-12, 20:47
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olovsvensson
Såg de vart det barkade hän eller var de bara losers? Att de sedan fick rätt tycker jag inte har någon betydelse om det enbart var tur.
I dag inser ju nästan alla vad som pågår och många inser också att det redan är för sent att göra något åt eländet.
Är det ofrånkomligt att den breda massan inser en sak när det redan är för sent och att de som är före sin tid idiotförklaras?
Jag talar av viss egen erfarenhet då jag så länge jag kan minnas har ogillat svartingarna trots att jag såg min första blatte på högstadiet.

Det fanns knappt några sådana dumskallar på den tiden, och de som fanns var det inga som brydde sig om.
De var heller inte FÖRE sin tid, de hade retarderats bakåt till 1930-40-talet.
Extremhögern/nazisterna är som barn, gör vad som helst för att få uppmärksamhet, när de får uppmärksamhet, oavsett om den är negativ, tror de själva i sin villfarelse att de är omtyckta fastän det är bara inom egna kretsen.

Människorna var intelligentare på den tiden, och mer upplysta och toleranta.
Idag är det bland ungdomen bara tjejerna/kvinnorna som är mogna/intelligenta nog att se längre än näsan räcker.
Citera
2017-09-13, 23:16
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Det fanns knappt några sådana dumskallar på den tiden, och de som fanns var det inga som brydde sig om.
De var heller inte FÖRE sin tid, de hade retarderats bakåt till 1930-40-talet.
Extremhögern/nazisterna är som barn, gör vad som helst för att få uppmärksamhet, när de får uppmärksamhet, oavsett om den är negativ, tror de själva i sin villfarelse att de är omtyckta fastän det är bara inom egna kretsen.

Människorna var intelligentare på den tiden, och mer upplysta och toleranta.
Idag är det bland ungdomen bara tjejerna/kvinnorna som är mogna/intelligenta nog att se längre än näsan räcker.

Ja för unga flickor följer inte strömmen
Citera
2017-09-13, 23:23
  #6
Medlem
Readyfreddies avatar
Vi var självklart klarsynta redan då.
Tänk om vi hade "Bevarat Sverige Svenskt", vilket paradis vi hade levt i idag.

Det är de som var/är förblindade av sin ideologi som blir överraskade av hur samhället har blivit, för en vettig människa är ju utvecklingen tyvärr logisk. Importerar man kaosmänniskor så får man märkligt nog kaos.
Citera
2017-09-14, 14:37
  #7
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Dom var mycket klarsynta. Dessutom beskyddade polisen dom så långt som möjligt.

När finska skinheads var hela tiden i rubrikerna - de tog ofta ihop med blattarna - gav polisen rådet att dom "försvinner" i mc-klubbar. Det var inte bara polisen, det var också personer från armén som samarbetade med skinheads och mc-killar.

Alla försvann inte i mc-klubbar, dom klädde sig i kostym och sitter idag i regeringen (Sannfinländarna), polismakten, armén osv.

Nu tycks finska mc-klubbarna ha gått under jorden, ingen vet vad har hänt och i vilken form dom dyker upp?! Soldiers of Odin?

Nyss höll finnarna en demonstration, där en invandringskritisk person, Marco de Witt, var intervjuad.

Ha ha, en vänsterdåre red på en hästkäpp framför skinheads, dom skrek "Dra till helvete och sätt käppen i ditt röv" osv.

När vänsterdårar kom för nära Marco de Witt, dykte Soldiers of Odin upp och bildade en mur framför dom.

Senare försökte YLE-reportern intervjua, men skinheads bad henne att dra åt helvete.

Dom finns ännu kvar, det bästa är att ingen vet var dom är. Jag antar att hela SD-partiet är f.d. skinheads, lol

https://www.youtube.com/watch?v=E0RKgZUUBD8

edit:

Soldiers of Odin och Marco de Witt:

https://www.youtube.com/watch?v=ku597orZE30
__________________
Senast redigerad av NeverCryWolf 2017-09-14 kl. 14:52.
Citera
2017-09-17, 18:13
  #8
Medlem
Epimetheuss avatar
Jag skulle nog säga att vi varken var klarsynta eller några idioter.
Visst såg vi varthän det barkade, men ingen av oss kunde i vår vildaste fantasi ana hur illa det skulle bli med massinvandring och ökad kriminalitet.

På den tiden var våldsbrott mest riktade mot män.
Den klick invandrare som stod för våldtäkterna var främst chilenarna, men dom var relativt harmlösa jämfört med dagens afghaner.
Gruppvåldtäkter, skjutningar och bilbränder var sällsynta.

Men ingen av oss såg dagens samhälle komma.
Vi försökte väl inte direkt förändra världen, utan var väl mera en sammanslutning av liktänkande som älskar vårt land och som ville göra livet så svårt som möjligt för dom som var emot oss.

Mindre kloka var vi kanske som även riktade vår ilska mot för många fronter.
Alla som inte föll in i mallen skulle hatas.
Allt från HBTQ-personer till skötsamma invandrare skulle bekämpas, till varje pris.
-Vi såg inte vilken den verkliga fienden var, utan riktade lika stor energi på att ge oss på en hårt arbetande grek eller asiat på någon restaurang, eller en etnisk svensk bög, som på muslimska kaos-blattar.

Med facit i hand skulle vi ha enat oss mot en och samma front, alltså mot islam, men problematiken i samhället såg inte ut som den gör idag, inte på långa vägar.
Det var helt omöjligt att på 80-90-talet inse hur jävligt det skulle bli i Sverige.
Islam diskuterades t.o.m. som en slags möjlig "allierad" i kampen mot den onda och hemska juden, som var vårt främsta hatobjekt på den tiden.
Idag anser jag tvärtom att Israels sak är vår, och att islam bör bekämpas till varje pris.
Citera
2017-09-26, 17:25
  #9
Medlem
Linnaeusss avatar
Även om många till synes var försupna, slagsmålskåta nollor så verkade en del vara någorlunda klarsynta och kunde föra en jordnära diskussion. Minns att jag hittade ett avsnitt ur en talkshow på YouTube för ett tag sedan, som tycks vara borta nu, där en skinnskalle stod på sig med goda argument när programledaren och hela publiken gormade åt honom. Programledaren ställde frågan "Where is 6 million Jews?" när skinnskallen ifrågasatte Förintelsen, och den frågan på egen hand dumförklarade bara programledaren. Dock bör NS-killen ha haft ett vårdat utseende istället för att vara klädd som en skinhead.
Citera
2017-09-26, 20:10
  #10
Avstängd
DisSids avatar
Nazi-boneheads var och är bra folk. Vem kan klandra någon för att vara försupen och slagsmålskåt i dagens Sverige eller i ett av NATO sönderbombat Serbien?

Kommer ihåg att Jonas de Geer körde ett citatvänligt uttalande om hur han nog hellre hängde med packade och tatuterade grabbar som lyssnar på Skrewdriver under bildäck än högfärdiga identitärer i en VIP-hytt.
Citera
2017-10-03, 14:53
  #11
Medlem
Ratozs avatar
Det var en tvättäkta gräsrotsrörelse. Byggd av samhällets lägre rankade medborgare av och för dem själva. De köpte inte att makten var en äkta arbetarrörelse som jobbade för deras bästa.

Sen var det där Hitlervurmandet idealiserad bild av hur Tyskland varit en gång. De borde haft mer fokus på idéer än på personer.

Så sanningen är väl lite både ock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback