Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 01:03
  #1
Medlem
StormaktRods avatar
Behöver bygga om fälgen och sätta dit en navväxel med skivbromsfäste innan vintern då jag inte orkar hålla på med utanpåliggande grejer. Behöver inte heller DI2 växelservo då automatisk växling ändå inte skulle fungera pga cykeln är "trimmad", datorn registrerar inte korrekt kadens och hastighet och jag är tveksamt till tillförlitligheten när det är minusgrader.

Just nu sitter det en 38T Shimano Steps vevkrans och Shimano 13-34T 8-delad kassett bak. Har kollat på 36H nav med skivbromsfästen som Shimano Alfine 8, Nexus 8,3 och SRAM inter-3. Cyklar mest på plan mark, med någon enstaka backe här och där så jag är mest intresserad av utväxling över 1:1 då nuvarande 8:ans växel är alldeles för hög/låg?, mina ben får snurra för fort iaf. Vore bra om det åtminstone går att växla under måttlig belastning på veven och vid stillastående. Budget är max 4000kr med drev och monteringssats, så vad ska jag köpa som pallar vintern?
__________________
Senast redigerad av StormaktRod 2017-09-10 kl. 01:09.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback