Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-10, 00:10
  #1
Medlem
Beethovanias avatar
Jag har nyligen blivit väldigt frälst på att äta müsli till frukost, givetvis med en god fil till. Försöker hitta müslisorter som är goda utan att vara rena sockerbomber. Jag vet att man kan göra sin egna müsli, men jag är en lat och bekväm jävel.

Hittils har jag fastnat för Risenta som både har müsli och granola utan tillsatt socker, en favorit är müslin med mandel och hasselnöt.

Axa är ju också ett klassiskt märke, jag gillar deras variant med tranbär och hallon.

På ett sätt gillar jag verkligen Start och alla deras varianter, men de är så sockrade att jag lika gärna kan äta chokladkaka till frukost.

Vilken müsli väljer du i butiken?
Vad gör en müsli bra egentligen?
Citera
2017-09-10, 01:25
  #2
Medlem
Den får absolut inte vara för söt, helst inte sötad öht då jag anser att en müsli ska vara nyttig, Start är ett absolut nej för mig då det nästan knastrar mellan tänderna av allt socker. pauluns märken överlag tycker jag är väldigt bra, det får gärna vara nötter och bär, och gärna nyttiga bär, t.ex. blåbär.

Müsli ska också serveras i fil, inte yoghurt.
Citera
2017-09-10, 08:09
  #3
Medlem
AX64s avatar
Vad är det för fel på att köra på AXAs müslisorter då? Gillar dem själv då de har bra mixar, lite socker för det mesta och skippar totalflummiga ingredienser som räknas som specialkost. Gold nut, Fruit och Fruit Gold är favoriterna och de övriga sorterna tycker jag saknar något.
Citera
2017-09-10, 08:23
  #4
Medlem
Jag går på kilopriset, och hatar russin. så det blir Finax Sunt & Gott. tror den ligger på runt 20 kr kilot, kan vara 29 också.
Citera
2017-10-04, 13:44
  #5
Medlem
Moffins avatar
Lite sent svar här men Pauluns granola med kakao och hallon är kanon! Fjällfil Hjortron till såklart
Citera
2017-10-04, 13:54
  #6
Medlem
afrodisiaks avatar
Den är inte vidare nyttig men coop har en god med olika smaker. Mest socker säkert men riktigt god är den. Finns i jordgubb, hallon etc. Glömt vad den heter men är god.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback