Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-09, 19:54
  #1
Medlem
Träffade en kvinna i 40 års åldern i slutet på juli. Det klickade direkt och efter 3 minuter hamnade vi i sängs. Vi hade pratat ett tag om vad vi ville och båda hade en del förberedelse eller vad ska man ska säga, visste vad vi gav oss in på.

Sexet var det bästa i hela mitt liv, utan tvekan. Jag har för det mesta

Dagen efter skriver hon ett meddelande och vill ses så vi stämmer träff en vecka senare. Vi hörs dagen innan och det känns bra. Till den träffen gör jag i ordning två desserter. Men hon kommer inte. Ingen träff blir av och jag hör inget från henne. Efter ytterligare en vecka skriver hon ett meddelande och ber om ursäkt.

Eftersom jag inte vill gå miste om henne så ger jag det hela en chans till, men även den skiter hon i och meddelar inför andra träffen att hon tror att hon är gravid.

Jag undrar vad hon håller på med som inte kommer när vi stämmer träff. Så jag ger henne en chans till och när hon inte kommer den här gången heller så blockerar jag henne. Vid det här laget har hon enligt egen utsago gjort ett tillförlitligt graviditetstest och är inte gravid.

Så jag blockerar henne.

5 min senare ringer hon upp och och är ledsen över att jag blockerat henne. Och nu fattar jag ingenting.

Kan någon ge lite input, var hon intresserad eller inte?
Varför ville hon inte ses när vi hade bestämt det? Kvinnan bor 2 km ifrån mig och det tar 15 min att gå till henne.

Nu har hon visserligen fattat att jag ångrat men kan man verkligen vara så här velig?

Och varför har kvinnor generellt så svårt att förlåta?

I övrigt är hon helt fantastisk och passar mig perfekt.
__________________
Senast redigerad av normallekman 2017-09-09 kl. 20:10.
Citera
2017-09-09, 20:34
  #2
Medlem
Matsu-sans avatar
För du är en idiot och verkar ha noll koll på vart du släpper din "kärlekssås".

Och vem fan sitter och gör desserter inför en dejt? Är det här nån krukfabrik?
Du kan ju i alla fall skicka recepten till din dejt nästa gång.

Och du undrar varför hon inte dyker upp, du svarar ju själv på din fråga genom att hon skriver att hon tror att hon blivit gravid.
Citera
2017-09-09, 20:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
För du är en idiot och verkar ha noll koll på vart du släpper din "kärlekssås".

Och vem fan sitter och gör desserter inför en dejt? Är det här nån krukfabrik?
Du kan ju i alla fall skicka recepten till din dejt nästa gång.

Och du undrar varför hon inte dyker upp, du svarar ju själv på din fråga genom att hon skriver att hon tror att hon blivit gravid.
Så inför dejter får man inte göra desserter. Ok...

Om hon är gravid kan man ses och prata.
Citera
2017-09-09, 20:52
  #4
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Så inför dejter får man inte göra desserter. Ok...

Om hon är gravid kan man ses och prata.

Vem fan gör desserter inför andra dejten? Är du en chubby chaser?

Eller göra som du gör och blocka så blir det inget samtal överhuvudtaget.
Citera
2017-09-09, 21:00
  #5
Medlem
Om du tycker om henne så borde du kämpa för henne, det kan finnas hur många anledningar som helst till varför hon inte dykt upp till era dejter, men att hon trodde hon var gravid är väl den mest självklara? Väldigt mycket känslor och hormoner som tuggar igång vid en graviditet och även när en kvinna inte vet om hon är gravid eller inte, det innebär en enorm press som vi män ofta har svårt att relatera till. Då är det väldigt viktigt att visa sitt stöd och visa att man respekterar den andra individen, som alltid när någon i ens närhet har det svårt.

Vidare verkar det uppenbart att hon är intresserad av dig, hon har ju velat träffa dig flera gånger och blir ledsen när du tar avstånd.

Att hon inte dyker upp när ni bestämt träff tar förmodligen hårt på henne med, hon kanske blir så nervös över att träffa dig att hon inte vågar (kan ju vara fjärilar, om du har tur).

Ditt jobb som hennes potentiella partner är att få henne att känna sig trygg med sig själv och med dig, få henne att förstå att du är seriös och har självklart ingenting emot att tills hon känner sig redo.

Inga prestationskrav nu, ni ska lära känna varandra och måste vara öppna inför varandra.
Citera
2017-09-09, 21:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raldemar
Om du tycker om henne så borde du kämpa för henne, det kan finnas hur många anledningar som helst till varför hon inte dykt upp till era dejter, men att hon trodde hon var gravid är väl den mest självklara? Väldigt mycket känslor och hormoner som tuggar igång vid en graviditet och även när en kvinna inte vet om hon är gravid eller inte, det innebär en enorm press som vi män ofta har svårt att relatera till. Då är det väldigt viktigt att visa sitt stöd och visa att man respekterar den andra individen, som alltid när någon i ens närhet har det svårt.

Vidare verkar det uppenbart att hon är intresserad av dig, hon har ju velat träffa dig flera gånger och blir ledsen när du tar avstånd.

Att hon inte dyker upp när ni bestämt träff tar förmodligen hårt på henne med, hon kanske blir så nervös över att träffa dig att hon inte vågar (kan ju vara fjärilar, om du har tur).

Ditt jobb som hennes potentiella partner är att få henne att känna sig trygg med sig själv och med dig, få henne att förstå att du är seriös och har självklart ingenting emot att tills hon känner sig redo.

Inga prestationskrav nu, ni ska lära känna varandra och måste vara öppna inför varandra.
Intresserad är hon säkert, det såg jag i hennes ögon under träffen. Glittrande och glad från första stund och det var njutning hela tiden.

Tror du ag har sumpat chansen sen jag blockerade henne? Hon kan kontakta mig men jag kan inte kontakta henne. Hon har mitt mobilnummer men jag har inte hennes.

Enligt mig är det hon som tar avstånd. Den veckan hon hade en kompis hos henne så sa hon att hon stannar till söndag, men söndag blev måndag som blev torsdag. Hela tiden sköt hon upp det.

Till slut orkade jag inte med det och blockerade henne.

Mycket möjligt att hon har fjärilar för det var en träff utan dess like. Jag önskar bara att jag kan få tag i henne.

Dock en sak, i telefon när jag samtalade med henne sa hon att hon även pratar med andra men är försiktig i sina träffar. Varför säga att hon pratar med andra om hon gillar mig? Tror hon att jag blir glad av att höra henne drömma om andra män?
Citera
2017-09-09, 23:23
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Intresserad är hon säkert, det såg jag i hennes ögon under träffen. Glittrande och glad från första stund och det var njutning hela tiden.

Tror du ag har sumpat chansen sen jag blockerade henne? Hon kan kontakta mig men jag kan inte kontakta henne. Hon har mitt mobilnummer men jag har inte hennes.

Enligt mig är det hon som tar avstånd. Den veckan hon hade en kompis hos henne så sa hon att hon stannar till söndag, men söndag blev måndag som blev torsdag. Hela tiden sköt hon upp det.

Till slut orkade jag inte med det och blockerade henne.

Mycket möjligt att hon har fjärilar för det var en träff utan dess like. Jag önskar bara att jag kan få tag i henne.

Dock en sak, i telefon när jag samtalade med henne sa hon att hon även pratar med andra men är försiktig i sina träffar. Varför säga att hon pratar med andra om hon gillar mig? Tror hon att jag blir glad av att höra henne drömma om andra män?

Du behöver inte ha sumpat det, men du verkar vara i behov av lite skademinimering. Det bästa du kan göra är att helt rakt och ärligt tala om att du har blockat henne för att du kände dig sårad över att hon inte kom på er dejt, du ångrar dig och vill be om ursäkt då du känner att det var dumt gjort. det behöver inte vara komplicerat, raka rör och korten på bordet är det bästa sättet att bygga långvariga relationer.

Att du känner dig nobbad och sviken är inte konstigt, det är ok att vara besviken när dejten inte dyker upp. Däremot ska du inte älta i onödan eller ta för hårt på det, se det som en utmaning i stället, att göra henne trygg med att träffa dig genom att vara en reko kille som visar empati och förståelse inför hennes osäkerhet.

Försök glömma det där med vems fel olika saker är, ingen blir lyckligare av att vare sig ta eller ge skuld, det bygger bara på osäkerheten och ger er större problem. fokus borde istället ligga på att ha det så najs som ni kan tillsammans, vare sig ni pratar I telefon eller hänger face to face. Det kan du åstadkomma genom att leva i nuet, inte ta henne för givet och att alltid komma ihåg ditt jobb; få henne att känna sig trygg och bekväm med dig. Du vill ju ha någon att älska, inte någon att tjafsa med men samtidigt inte bygga upp frustrationer som du inte får utlopp för förrän det brister, därför är det viktigt med ständig dialog.

När hon berättar om att hon talar med andra så gör hon det av respekt till dig, det hade varit lättare för henne att ljuga och säga att du är den enda hon vill dejta men hon är hellre ärlig och lägger korten på bordet. Det är enbart en positiv egenskap, hon vet att seriösa relationer måste byggas på tillit och öppenhet. Hon verkar vara en riktig toppentjej med andra ord!

Så om det inte går att häva blockeringen av hennes nummer får du helt enkelt ta reda på numret på annat vis, skriv till henne på Facebook, det kanske till och med känns lättare för dig att uttrycka dig i text. Finns inte den möjligheten kan du ju alltid kolla Eniro eller om ni har någon gemensam bekant kan du ju fråga denne?

Hoppas det går bra för er!

Jag kan ju tillägga att jag själv hade behövt ta till mig av liknande råd, det är inte ovanligt att man ser brister hos andra men är blind för sina egna. Vissa beteendemönster man har förstår man kanske inte ens själv att de existerar, det kan ta tid att förändra sådana mönster.

Man måste ha i åtanke att ens partner stör sig precis lika mycket på ens mindre charmiga sidor som man själv stör sig på dennes. Om man själv tycler att ens partner är dum men sällan får höra sånt om sig själv så har man förmodligen slagit sig ihop med en riktig guldklimp. Kärlek visar man genom att acceptera sin partners alla egenskaper, att stödja sin partners strävan att nå individuella mål och att lyssna och ta till sig av sin partners kritik.
Citera
2017-09-11, 06:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raldemar
Du behöver inte ha sumpat det, men du verkar vara i behov av lite skademinimering. Det bästa du kan göra är att helt rakt och ärligt tala om att du har blockat henne för att du kände dig sårad över att hon inte kom på er dejt, du ångrar dig och vill be om ursäkt då du känner att det var dumt gjort. det behöver inte vara komplicerat, raka rör och korten på bordet är det bästa sättet att bygga långvariga relationer.

Att du känner dig nobbad och sviken är inte konstigt, det är ok att vara besviken när dejten inte dyker upp. Däremot ska du inte älta i onödan eller ta för hårt på det, se det som en utmaning i stället, att göra henne trygg med att träffa dig genom att vara en reko kille som visar empati och förståelse inför hennes osäkerhet.

Försök glömma det där med vems fel olika saker är, ingen blir lyckligare av att vare sig ta eller ge skuld, det bygger bara på osäkerheten och ger er större problem. fokus borde istället ligga på att ha det så najs som ni kan tillsammans, vare sig ni pratar I telefon eller hänger face to face. Det kan du åstadkomma genom att leva i nuet, inte ta henne för givet och att alltid komma ihåg ditt jobb; få henne att känna sig trygg och bekväm med dig. Du vill ju ha någon att älska, inte någon att tjafsa med men samtidigt inte bygga upp frustrationer som du inte får utlopp för förrän det brister, därför är det viktigt med ständig dialog.

När hon berättar om att hon talar med andra så gör hon det av respekt till dig, det hade varit lättare för henne att ljuga och säga att du är den enda hon vill dejta men hon är hellre ärlig och lägger korten på bordet. Det är enbart en positiv egenskap, hon vet att seriösa relationer måste byggas på tillit och öppenhet. Hon verkar vara en riktig toppentjej med andra ord!

Så om det inte går att häva blockeringen av hennes nummer får du helt enkelt ta reda på numret på annat vis, skriv till henne på Facebook, det kanske till och med känns lättare för dig att uttrycka dig i text. Finns inte den möjligheten kan du ju alltid kolla Eniro eller om ni har någon gemensam bekant kan du ju fråga denne?

Hoppas det går bra för er!

Jag kan ju tillägga att jag själv hade behövt ta till mig av liknande råd, det är inte ovanligt att man ser brister hos andra men är blind för sina egna. Vissa beteendemönster man har förstår man kanske inte ens själv att de existerar, det kan ta tid att förändra sådana mönster.

Man måste ha i åtanke att ens partner stör sig precis lika mycket på ens mindre charmiga sidor som man själv stör sig på dennes. Om man själv tycler att ens partner är dum men sällan får höra sånt om sig själv så har man förmodligen slagit sig ihop med en riktig guldklimp. Kärlek visar man genom att acceptera sin partners alla egenskaper, att stödja sin partners strävan att nå individuella mål och att lyssna och ta till sig av sin partners kritik.
Bra inlägg, jag har inte fått kontakt med henne på 4 veckor nu och är rädd att hon väntar på att det rinner ut i sanden. Jag har ingen möjlighet att kontakta henne och vet varken var hon bor eller har för nummer.

Sist ringde hon mig från hemligt nummer och hon syns inte till på nätet.

Varför har kvinnor så svårt att förlåta. Jag ville träffa henne men hennes sätt att ta mig förgivet och ställa in träffarna gjorde mig besviken. Och nr jag blockerade henne blev hon riktigt ledsen.

Hon har läst att jag ångrar men ignorerar mig. Jaja jag får vänta och jag har ingen aning om hon var gravid på riktigt eller om hon sa så för att behålla mig och när jag blockerade henne så insåg hon att jag inte är en ordentlig människa som bryr sig och visar förståelse för hennes eventuella graviditet.

Kan ha varit så.
Citera
2017-09-11, 07:30
  #9
Medlem
Skit i henne. En människa som inte respekterar avtal är en människa med låg trovärdighet. Är man sedan tillräckligt respektlös att man inte orkar ta 2 minuter och knappa ihop ett sms som säger att man har fått förhinder kan man dra åt helvete.
Citera
2017-09-11, 15:01
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemme242
Skit i henne. En människa som inte respekterar avtal är en människa med låg trovärdighet. Är man sedan tillräckligt respektlös att man inte orkar ta 2 minuter och knappa ihop ett sms som säger att man har fått förhinder kan man dra åt helvete.
Exakt som jag själv tänker.

Jag ska helt enkelt gå vidare, värdelösa kärring.

Saker och ting hade kunnat vara fint men så förstör hon allt genom att boka tre träffar och inte höra av sig. En vecka tidigast ber hon om ursäkt. Idiot egentligen men känslor är känslor. Nu har jag dock bestämt mig.
Citera
2017-10-18, 10:36
  #11
Medlem
Gick åt skogen. Hon verkade inte förstå att hon beter sig dåligt. Först ignorerar hon mig genom att inte komma upp på en avtalad träff och senare meddelar hon att hon är gravid för att ignorera mig i ytterligare drygt en vecka.

Hur går tankarna hos henne?

Nu blev jag otrevlig och sa att hon är en idiot som beter sig som hon gör och att hon borde lära sig kommunikation. Trodde hon att jag tar hennes info om en eventuell graviditet som en klackspark?

Sa till henne att hon beter sig som en idiot som inte respekterar andras tid. Och då blir istället hon ledsen, man undrar tankarna går. Ebligt samtalet har jag gjort avtryck på henne och hon ville ses igen, men då kan hon väl för fan sköta kontakten lite snyggare?
Citera
2017-10-18, 12:17
  #12
Medlem
Jag har grymt dåligt samvete och vill bara gottgöra allt och eventuellt ha tillbaka henne.

Fan, jag visste inte att hon gillade mig. Mycket mer än jag trodde dessutom.

Vad ska man göra?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback