Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-09-30, 18:47
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpenskutt
Nu har det ju aldrig varit muslimer som startat krig de senaste tusen åren

" det var dom som började " Iran och Irak kriget på 80-talet i all ära men det var säkert någon annan som började.
Somalia har legat i krig så länge att ingen levandes minns väl idag vem som började.
Citera
2017-10-01, 20:36
  #62
Medlem
A-party-with-martys avatar
[quote=Methos|61932014]Ta dig några minuter och läs igenom dina texter så ser du snart att, för att vara en infödd svenne, skriver du som en 12åring. Den sk. "muslimen" skriver således betydligt bättre än vad du gör, även om denne inte är född i Sverige. Han poänger är självklart bättre än dina då din text inte går att läsa.

Min text går inte att läsa? trotts det har du ju väldigt många kommenterar med kopplingar till mina poänger. Det verkar således som du dumförklarar dig själv. Sen är det för mig en väldig skillnad att skriva anonymt på ett webbforum jämfört med att skriva uppsats på högskola. Dvs dina löjliga teser borde ingen vettig individ bry sig ett skit om. Här vill jag att det ska gå undan med förkortningar etc. Har du inget bättre att komma med Täppas Fågelberg ? läs igenom din egen text pk-gubbe "Han poänger" (snygg grammatik där exempelvis)



Nej då, min gosse. I behöver inte förklara allting långsamt. I kunnen väl förklara ditt budskap lite bättre? Eder vill jag dock tälja att jag inte gillar dej (som deg), men däremot rimmar det med sej.

Våra politiker har inte öppnat upp gränserna. Gränserna är stängda till den nivå som är skäligt utifrån schengern och EUs direktiv. Alla europeiska medborgare skall ha möjligheten att fritt knalla in i alla Eus medlemsländer.

Så EU-landet Ungern är precis som Sverige? Gud vad korrekt info du har.



Jag, kan räknas som höger, ja. Men det är nog enkom tack vare mitt biologiska lynne och min ålder. Att du som ungsven inte har koll på moder Sveas historia är för mig inte något nytt. Att komma från Svea-ätt är något som envar skall vara stolt över. Att vara födder, buren och klädd under moder Svea är inget att hymla över.

Som skolad inom biologisk systematik kan jag tyvärr inte hänföra mig till de saliga trälar som hänför sig till rasism. Samer är att se som ett folk, enkom av att de har ett eget ting. Annars är samer en gruppdefinition bestående av ett flertal folkgrupper som lever på samma landsarea, som utövar samma kultur och som pratar samma språk. Det kan man dock inte säga om dessa "svenskar" som aldrig har varit burna inom samma landskap, haft samma kultur och talat samma språk. Samma gäller givetvis japaner, som också är en gruppdefinition på cirka 50 talet folkgrupper, ingen av dessa har delat samma kultur och pratar samma språk.

Du kan ju fråga Japanerna rent generellt om dom håller med dej om att ingen japansk kultur el folk existerar. Tycker det är vettigast att dom får avgöra det själva. Du kan ju fråga kurderna om inte vi kan få semesterorter i ett eventuellt Kurdistan (dom har ju fått hänga i Sverige så länge) det finns ju ändå inga gränser, kulturer el folkslag enligt dig (med undantag av Samerna).


Om man som världsmedborgare är bildad i biologi och medicin kommer ganska många "muslimer" upp såsom fysiologen Ibn_al-Nafis och fysikern och filosofen Ibn_al-Haytham. Även Darwin har sin föregångare; en systematiker vid namn Al-Jahiz som var nästan ett millennium före Darwin på att förstå djurs arv och indelning.

Ganska irrelevant om det funnits muslimska matematiker osv till o med du kan väl se att den muslimska världen inte utvecklats på samma vis som väst & Japan etc? Visst vissa har olja men dom flesta har krig. Finns såklart ingen koppling enligt dig.



Säg mig, min bäste gosse; hur tas ditt arv dig (märk stavning) ifrån? Ditt arv kommer från dina föräldrar. Deras arv kommer från sina föräldrar. Förhoppningsvis, för dig, är båda dina föräldrar burna i Svea-Rike. Annars sitter du här och täljer en saga som även Nornorna skulle missunna.

Det är väl inte så komplext egentligen. Om min familj vill ge bort hela sitt arv till nån individ dom träffat för nån månad sedan blir jag såklart förvånad & besviken. På samma vis känns det orättvist att våra förfäder som bott här och skapat Sverige nu via etablissemangseliten ska ge bort landet till några främlingar som islamiserar o dyl. Dom tar ju del av resurserna som annars hade gått till det svenska folket. Vi får ju inte ta del av deras land heller. Ganska logiskt att det inte får gå hur långt som helst.
Citera
2017-10-02, 08:43
  #63
Medlem
VW.Hydris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarmenKell
Jag behöver inte rättfärdiga min existens i Sverige eftersom jag är svensk medborgare.

Klart du behöver. Eftersom det finns en växande skara invånare som nu tröttnat på kulten du representerar som direkt resultat av den effekt Islam haft på västvärlden.. Tacksamt nog lyckas folk även vakna för den massiva korruption västvärlden leds av. På sikt är det win/win för alla utom klanmän och konspiratörer.
Var beredd på att betala extra skatt för ditt uppehälle. Oavsett om du är svenskfödd och svensk rent genetiskt eller född i en sandhög.

Myshandskarnas tid är knapp för de ideologiskt och intellektuellt vilseledda.
Citera
2017-10-02, 08:57
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JarmenKell
Europa, och särskilt Sverige, är smarta nog att inte ta den konflikten med de miljoner muslimer som finns i Europa. Vad tror du händer om man ex i Sverige skulle behandla muslimer som tyskarna behandlade judarna? Tror du att vi muslimer tyst och stilla skulle acceptera ett folkmord? Redan idag räds Sverige och resten av Europa muslimsk vrede. Hur tror du det är om ytterligare några decennier när andelen muslimer är ännu större? Vi har kommit för för att stanna.


Hvorfor vil dere så absolutt til oss når dere hater vår måte at leve ? hvorfor bygger dere ikke opp deres egne lender ? Tørr du inrømme at dere er missunnerlige på oss og hva vi klarer at bygge opp og gjøre i form av sivilisasjon og framgang ? tørr du være den første muslimen som tørr inrømme at du syns ditt eget land er dritt og at du vil ha det vi har ?

Jeg trur enn idag at dere egentligen hater dere selve og er misførnøyde med livet dere selve har byggt. dere er sint på deres egne førfædrer som ikke kunne noe, hade ikke noe at lære videre likt det vært fra generasjon fra generasjon .
__________________
Senast redigerad av Rafinha 2017-10-02 kl. 08:59.
Citera
2017-10-02, 12:23
  #65
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarmenKell
Jag är muslim. Djupt troende vet jag inte om jag är. Försöker att leva så rättfärdigt som möjligt det bara går i ett land som Sverige. Ber dock inte fem gånger om dagen även om jag försöker hinna med i vart fall två gånger per dag och ber hemma, inte i moskén. Jag behöver inte rättfärdiga min existens i Sverige eftersom jag är svensk medborgare.

Jag tycker att det finns starka skäl att förbjuda organisationer som nazistiska NMR. De respekterar inte allas rättigheter och vill kasta ut invandrare. Jag tycker också att SD borde fast jag är inte lika övertygad om det eftersom SD ändå är ett parlamentariskt parti som verkar inom demokratin. Däremot borde man använda brottet hets mot folkgrupp mycket vidare så att det även kan användas mot de som tex vill förbjuda muslimers rättigheter. Om man gjorde detta så skulle man inte behöva förbjuda SD eftersom SD då skulle tvingas anpassa sig till lagen. Och självklart borde straffen för hets mot folkgrupp alltid vara fängelsestraff på minst ett halvår.

I Holland så har man ett parti likt Kristdemokraterna fast på muslimsk grund och även icke-muslimer röstar på dom. Det partiet vill heller inte förbjuda rasister eller rasistiska partier däremot vill man att registrerade rasister ska förbjudas att ha offentliga anställningar, dvs att de inte ska få anställning inom staten eller kommuner. Det tycker jag är rätt väg att gå. På så sätt så bevarar man demokratin, det är tillåtet att vara tex sverigedemokrat men att man också tvingas att välja. Man kan inte vara både sverigedemokrat och anställd inom statliga eller kommunala organisationer.
Då anser jag att man inte kan vara utövande Muslim och anställd inom statliga eller kommunala verksamheter i Sverige.
Islam har politik i sin religion och i Sverige är kyrkan/ religion skilld från staten.
I de flesta Muslimska länder runt om i världen får inte en Icke etnisk medborgare eller en Kristen medborgare vara statligt anställd.
Citera
2017-10-03, 14:58
  #66
Medlem
A-party-with-martys avatar
Inte bara svenska kvinnor förlorar på islam i Sverige även svenska män förlorar på import av muslimska karlar men även av att beslöjade kvinnor tar upp plats i landet. Hur glädjedödande är ej det egentligen?
Citera
2017-10-19, 19:24
  #67
Medlem
JarmenKells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Då anser jag att man inte kan vara utövande Muslim och anställd inom statliga eller kommunala verksamheter i Sverige.
Varför inte det?
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Islam har politik i sin religion och i Sverige är kyrkan/ religion skilld från staten.
Islam handlar om GUD, inte politik.
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
I de flesta Muslimska länder runt om i världen får inte en Icke etnisk medborgare eller en Kristen medborgare vara statligt anställd.
Det stämmer men det är för att folket vill bevara och försvara sin religion.
Citera
2017-10-19, 19:37
  #68
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarmenKell
Varför inte det?
Islam handlar om GUD, inte politik.
Det stämmer men det är för att folket vill bevara och försvara sin religion.

Islam är en religion som till stor del styr politiken i Muslimska länder.
Svaret på din första fråga är svaret du gav i den sista kommentar.
__________________
Senast redigerad av goran744 2017-10-19 kl. 19:39.
Citera
2017-10-19, 21:45
  #69
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarmenKell
Varför inte det?
Islam handlar om GUD, inte politik.
Det stämmer men det är för att folket vill bevara och försvara sin religion.


Det är ju ganska uppenbart för oss medvetna svenskar att balansgången är extremt skev. Dvs vi bjuder in muslimer o islam till vår kultur & samhälle men motsvarande situation kommer inte ens på tal för muslimerna trotts att det är vi som hjälpt dom i våra vita länder i modern historia. Men visst kan man ha åsikter om inblandning i krig o kolonistation etc men blir lite märkligt att invandrande muslimer i västländer är så upprörda över just den aspekten egentligen. Är ju det argumentet man får höra typ "ja men vit terrorism existerar ju i form av kristna västerländska soldater i våra länder, stöd till israel" bla bla bla
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback