Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-09, 18:51
  #1
Medlem
Tjenare, var precis och handlade folköl som jag brukar göra på lördagar. Det blev 2 st 6-pack Falcon Bayerskt. Runt själva plasten stod det 3,5 % men när jag öppnar upp paketet så var alla 12 st 2,8%. Jag vet att det är en skitsak egentligen, men nu kommer frågan. Kan jag bli full? Brukar bli det på 3,5r i vanliga fall. 2,8r är ju bra mycket billigare dessutom.

MVH
2017-09-09, 19:12
  #2
Avstängd
lägg upp bild på kvittot vad det står där, det är det som gäller
2017-09-09, 19:17
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstHopper
lägg upp bild på kvittot vad det står där, det är det som gäller

Bad aldrig om kvitto, gör det aldrig dessvärre
2017-09-09, 19:25
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av deadvein
Bad aldrig om kvitto, gör det aldrig dessvärre
då är det kört (om du vill ha tillbaka pengarna, annars är lätt bevisa att gå dit igen och be de scanna in om det säger 3,5 eller 2,8) Vad kostade ölen?
2017-09-09, 19:30
  #5
Medlem
Det är bara att gå in i affären igen, be dem ta fram ett sexpack och ta av plasten. När de sedan ser att de fått in en felaktig sändning kommer hela partiet skickas tillbaka...oavsett om du har kvitto eller inte kommer du få dina pengar tillbaka.

Varför, jo för att det såklart inte bara är dina öl som är felpaketerade.
2017-09-09, 19:34
  #6
Moderator
Gromguttens avatar
Sådär, det var nog bästa tipsen... Annars hänvisas du till Juridik, i drycker diskuteras nämligen själva innehållet i burken.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback