Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-09, 21:57
  #13
Medlem
Kolreds avatar
Jag tittade vidare och de blended som de släpper numer är verkligen inga som jag skulle kalla för billiga. En flaska kostade, på denna sida i alla fall, 1300 kronor.

https://www.masterofmalt.com/distill...summers-brand/
Citera
2017-09-09, 22:01
  #14
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolred
Jag tittade vidare och de blended som de släpper numer är verkligen inga som jag skulle kalla för billiga. En flaska kostade, på denna sida i alla fall, 1300 kronor.

https://www.masterofmalt.com/distill...summers-brand/

Såg denna också. Ovanligheter och därav priset, men knappast något som tyder på ökad kvalitet. Just den flaskan som TS har förekommer ej heller, så jag tror på standardwhisky från ett bolag som gått omkull för länge sedan och som ska glömmas.
Citera
2017-09-10, 00:33
  #15
Medlem
Behåll flaskan oöppnad som minne av mormor.
Citera
2017-09-10, 17:22
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Behåll flaskan oöppnad som minne av mormor.

Ja det lär vara värt bra mycket mer, eller så kan han öppna den efter på mormors begravning och bjuda släkten.
Citera
2017-09-10, 18:52
  #17
Medlem
Kolreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMMOR
Ja det lär vara värt bra mycket mer, eller så kan han öppna den efter på mormors begravning och bjuda släkten.

Instämmer med ovanstående talare.
Citera
2017-09-10, 23:02
  #18
Medlem
Sista gången min far var i Spanien hade han köpt en brandy, tjusig flaska insvept i guldfärgad cellofan.
Den hävdade han att vi skulle dricka på fikat efter hans död.
Den smakade inte bra, någonting mellan fotogen och T-sprit, tror nästan att han blivit lurad där nere.
Den flaskan hade gjort sig bättre som oöppnad minnesgrej
__________________
Senast redigerad av Karon58 2017-09-10 kl. 23:11.
Citera
2017-09-11, 00:34
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Sista gången min far var i Spanien hade han köpt en brandy, tjusig flaska insvept i guldfärgad cellofan.
Den hävdade han att vi skulle dricka på fikat efter hans död.
Den smakade inte bra, någonting mellan fotogen och T-sprit, tror nästan att han blivit lurad där nere.
Den flaskan hade gjort sig bättre som oöppnad minnesgrej

Han kanske ville jävlas med er en sista gång Han gick in i någon affär i Spanien och frågade efter en snygg flaska men som smakade förjävligt.

Om du tänker så så blir det iaf roligare att tänka tillbaka på.

Var gammelgubben skojfrisk?
Citera
2017-09-11, 01:45
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMMOR
Han kanske ville jävlas med er en sista gång Han gick in i någon affär i Spanien och frågade efter en snygg flaska men som smakade förjävligt.

Om du tänker så så blir det iaf roligare att tänka tillbaka på.

Var gammelgubben skojfrisk?

Så sett har du nog rätt, men jag tror inte att det var ett skämt.
Antingen hade han fått smaka på en sort och blivit pådyvlad en annan, eller så köpte han helt enkelt en flaska han tyckte var snygg.
Hur det vill med den saken, tur han inte var med när vi drack upp den
Citera
2017-09-13, 17:49
  #21
Avstängd
verkr dock som att företaget har blivit uppköpt av något indikskt hitta detta:

Mason & Summers Alcobev Private Ltd (MSAPL), recently acquired by Ramesh Vangal-managed Katra Group, plans to launch new brands for the domestic and international markets.

The company is scouting for international collaboration for its global distribution arrangements. The company has recently acquired Mohan Bros International, as part of its global distribution alliances.

The $400-million Katra Group acquired Mason & Summers operating distillery in Scotland, which belonged to Scotch major Inver House.

"Mason & Summers envisages expansion of its portfolio as a reflection of emerging consumer tastes. This expansion will include own new brands and international distribution arrangements on a selective basis, especially through the recently acquired Mohan Bros International," Ashish Mishra, vice-president, marketing, Mason & Summers Alcobev Private Lyd, said.

The company has recently launched Glen Drummond, the first single malt scotch whisky, and Royal Crown, a rare deluxe whisky in Kolkata and Goa, respectively. It is planning to enter the north Indian markets. The company hopes to launch its both products in Delhi by mid-June.

"We will be launching new brands soon. We were the first company to introduce the single malt premium whisky in India. The group has allocated substantial investments towards the growth of Mason & Summers, which are primarily targetted at brand building and quality enhancements" said Mishra.

The total scotch whisky consumption in the country is estimated at 530,000 cases per annum, while total single malt scotch whisky consumption is estimated at 20,000 cases per annum.

"The market is expected to double very year. Mason & Summers has taken a leadership role in exploding this market and bringing the single malt Scotch whisky experience to Indian whisky drinkers," said Mishra.

The company had earlier launched Wild Horse Whisky, a regular priced Indian made foreign liquor (IMFL), which averages monthly sales of about 50,000 cases. Similarly, Mason & Summers' Royal Crown, a deluxe priced IMFL whisky, pitched against Seagram's Royal Stag is also doing well in the market.

The company has set up a network of eight bottling units across the country, which are located in key states such as Karnataka, Andhra Pradesh, Maharashtra, Madhya Pradesh, Rajasthan, Punjab and Uttar Pradesh.

The company has roped in a Bangalore-based advertising agency to handle its creative duties.

The Katra Group has a combined turnover of over $400 million. The group employs 4,000 personnel, and provides indirect employment to over 5,000 farmers.


ska för skojs skull lägga ut den på en engelsk auktionssida för whiskey är den inte värd nått åker den i återvinningen :
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback