Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-09, 15:17
  #1
Medlem
Då var det dags för även mig att starta en journal här. Tänkte presentera mig själv, min bakgrund och min målsättning.

Kön: Kvinna
Ålder: Kring 25
Längd: 163 cm
Vikt: 77 kg
Kroppsform: Timglas med smal överkropp (förutom bysten), stor bak och stora ben.

Målsättning
Nå drömkroppen och bättre fysisk och psykisk hälsa genom att:
Gå ner till 68 kg, bli av med mitt hetsätningsbeteende, hålla min nykterhet (endast dricka vid vissa tillfällen, tex nyår/midsommar) samt hålla mig fri från vissa livsmedel (godis, snacks, vitt bröd, vetemjöl etc).

Upplägg
Kaloriräkning och träning.
Äta clean mat, bra råvaror och lära mig mer om näringslära och fysiologi.
Lågintensiv aktivitet som promenader, viss högintensiv cardio som crosstrainer eller trappmaskin, styrketräning.

Bakgrund
Fram till senare tonåren var jag smal, men efter en tuff period i senare tonåren spårade det ur. Jag slutade träna, började hetsäta och utvecklade en osund relation till alkohol, mat och socker. Gick från kanske 65-70kg till 95 kg, min högsta vikt någonsin. Detta var ca 5 år sedan.
Efter ett år tog jag tag i livet igen och gick ner 32 kg (till 63 kg) på bara 6 månader. Med en jävla viljestyrka och näst intill nolltolerans mot alkohol, snabbmat, socker och snacks.
Den vikten höll jag i ca ett år, sen blev man sambo och de flesta vet vad den bekvämligheten innebär Och här är jag idag... tre år senare... uppe på 77 kg!
Tre år av jojobantning. Men nu räcker det!

Därav denna journal. För att motivera mig själv att ta mig upp ur det träsket. Och förhoppningsvis kunna finna inspiration hos er andra grymma flashbackare, och kanske till och med få lite stöttning.

Kommer här försöka uppdatera nästan varje dag.
Jag räknar som sagt kalorier och kommer dela med mig av mitt matintag, vad jag äter, och min aktivitetsnivå.

Då kör vi (jag)!
Citera
2017-09-09, 16:16
  #2
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabapan
Kan inte du hålla dig till familjeliv istället? Jag tror inte det finns någon på flashback som är intresserade om dina berättelser över din feta kropp

Ner i papperskorgen tack!

Alla är välkomna att starta en journal, det är det denna trådavdelning är till för, läs inte om du är ointresserad.
Citera
2017-09-09, 17:06
  #3
Medlem
Jaha, det var väl inte en så motiverande start här. Är ny på fb men har länge läst flera journaler här. Tänkte detta forumet var just för detta, men jag kanske har fel? Finns det speciella kriterier att uppfylla utöver det jag presenterat om min journal?
Citera
2017-09-09, 17:20
  #4
Medlem
Skit i andras åsikter.
Alla har sin rätt och anledning att föra journal om det inte passar vissa så kan dom hoppa över att läsa.
Lycka till!
Citera
2017-09-09, 19:33
  #5
Medlem
Kennethkvartings avatar
Arabapan verkar vara en arabisk apa.

Som du beskriver dig själv med stor rumpa och lår låter det som att du har goda förutsättningar att få en riktigt snygg kropp.

Kör hårt.
Citera
2017-09-09, 20:48
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Skit i andras åsikter.
Alla har sin rätt och anledning att föra journal om det inte passar vissa så kan dom hoppa över att läsa.
Lycka till!

Tack för lite pepp! Redovisar senare hur dagen varit.
Citera
2017-09-09, 20:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Arabapan verkar vara en arabisk apa.

Som du beskriver dig själv med stor rumpa och lår låter det som att du har goda förutsättningar att få en riktigt snygg kropp.

Kör hårt.

Hahaha!
Tack för peppen! Gjorde mig på mycket bättre humör!
Citera
2017-09-09, 21:43
  #8
Medlem
Kör på ett tag och ser om jag fastnar för att föra journal här då!

Träning
Promenad 2 timmar samt 2x30 minuters promenad

Frukost, 250 kcal
Två rågknäcke, Bregott mindre smör, två skivor kalkonbröst och 50g sallad och kaffe med mjölk.

Lunch, 240 kcal
Quinoasallad (gurka, tomat, röd paprika, rödlök) med räkor

Middag, 615 kcal
Fullkornspasta med vegetarisk bolognese och parmesanost

Totalt: 1150 kcal

Övrigt: Sovit helt ok, började med ny medicin igår kväll för sömnen efter lång tid av insomni...

Imorgon blir det styrketräning förhoppningsvis Vart alldeles för dåsig idag! Rumpa och ben på schemat!
Citera
2017-09-09, 22:45
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerfjompen
Då var det dags för även mig att starta en journal här. Tänkte presentera mig själv, min bakgrund och min målsättning.

Kön: Kvinna
Ålder: Kring 25
Längd: 163 cm
Vikt: 77 kg
Kroppsform: Timglas med smal överkropp (förutom bysten), stor bak och stora ben.

Målsättning
Nå drömkroppen och bättre fysisk och psykisk hälsa genom att:
Gå ner till 68 kg, bli av med mitt hetsätningsbeteende, hålla min nykterhet (endast dricka vid vissa tillfällen, tex nyår/midsommar) samt hålla mig fri från vissa livsmedel (godis, snacks, vitt bröd, vetemjöl etc).

Upplägg
Kaloriräkning och träning.
Äta clean mat, bra råvaror och lära mig mer om näringslära och fysiologi.
Lågintensiv aktivitet som promenader, viss högintensiv cardio som crosstrainer eller trappmaskin, styrketräning.

Bakgrund
Fram till senare tonåren var jag smal, men efter en tuff period i senare tonåren spårade det ur. Jag slutade träna, började hetsäta och utvecklade en osund relation till alkohol, mat och socker. Gick från kanske 65-70kg till 95 kg, min högsta vikt någonsin. Detta var ca 5 år sedan.
Efter ett år tog jag tag i livet igen och gick ner 32 kg (till 63 kg) på bara 6 månader. Med en jävla viljestyrka och näst intill nolltolerans mot alkohol, snabbmat, socker och snacks.
Den vikten höll jag i ca ett år, sen blev man sambo och de flesta vet vad den bekvämligheten innebär Och här är jag idag... tre år senare... uppe på 77 kg!
Tre år av jojobantning. Men nu räcker det!

Därav denna journal. För att motivera mig själv att ta mig upp ur det träsket. Och förhoppningsvis kunna finna inspiration hos er andra grymma flashbackare, och kanske till och med få lite stöttning.

Kommer här försöka uppdatera nästan varje dag.
Jag räknar som sagt kalorier och kommer dela med mig av mitt matintag, vad jag äter, och min aktivitetsnivå.

Då kör vi (jag)!

Tillägg
Vill lägga till att jag har storlek S/36-38 i kläder på överkroppen men storlek L över rumpa/lår. All min vikt ligger där. Så särskilt fet är jag icke.
Citera
2017-09-10, 21:39
  #10
Medlem
Dagens träning
Morgonpromenad 2 h
Promenad 2x30 min
Styrketräning rumpa+ben

Frukost, 265 kcal
2 rågknäcke, Bregott "mindre" smör, 2 skivor kalkon, 50g sallad, kaffe m lättmjölk.

Mellis (efter gymmet), 100 kcal
200g Coops lättkvarg m vaniljsmak

Lunch, 240 kcal
Quinoasallad med räkor

Middag, 420 kcal
Curry-kikärtsbiffar med couscoussallad.

Totalt intag: 1015 kcal

Dagens gympass:
Squats, utan vikt: 4x12
Hip raises i smithmaskin: 25 kg, 5x10
Adduction-maskin (insida lår): 30 kg, 4x20
Abduction-maskin (rumpa): 60kg 3x12 / 65kg 3x8 / 70kg 3x6
Liggande bencurl (baksida lår): 15kg, 3x12 (sista till failure, 20 reps)

Sammanfattning och funderingar
Första rumpa/ben-passet på säkert två månader pga sjukdom. Kändes underbart Svetten rann verkligen. Fick riktigt bra kontakt, speciellt i baksida lår. Kunde knappt gå hem efter passet!

Dålig aptit idag. Undrar om det beror på nya sömnmedicinen

Funderar över ifall jag ska byta ut min frukost, och i isåfall till vad. Gillar inte ägg något särskilt, och absolut inte gröt. Kanske en knäckemacka (istället för två) som jag åt till dagens frukost, ihop med ca 250g kvarg. Lite mer protein, lite mindre kolhydrater. Tips mottages gärna
Citera
2017-09-11, 22:49
  #11
Medlem
Dagens träning
Morgonpromenad 2 h
Promenad 2x30 min
Styrketräning överkropp+mage

Frukost, 145 kcal
250g kvarg Coops lättkvarg jordgubb/hallon, kaffe med lättmjölk.
Lunch, 225 kcal
150g couscoussallad m 100g räkor.
Mellis, 160 kcal (innan gym)
350ml Arla drickkvarg jordgubb och hallon.
Middag, 510 kcal
200g fullkornspasta, 200g veggo-bolognese, 40g ketchup (Heintz 50% mindre socker).

Totalt intag: 1050 kcal - lite för lågt men haft dålig aptit

Kvällens gympass
Axelpress: 6kg, 3x12 - sista till failure, 19 reps
Axlar hantellyft åt sidan: 6kg 9 reps + 4kg 7 reps för att krama ut det sista
Framsida axlar, hantellyft framåt: 4kg 3x12 vardera arm
Triceps, hantlar: 5kg, 3x8
Bicepscurl hantlar: 3kg, 3x20
Omvänd peck deck (baksida axlar): 11kg, 2x12 / 18kg, 1x6
Leg raises (mage): 5x20
Mage, rund vikt i handen, luta sidleds: 10kg, 3x12 - vet inte vad denna övningen kallas, haha

Kom just hem från mitt första riktiga överkropps-pass på två månader! Och det kändes så jäkla bra, nästan samma vikter innan mitt avbrott pga sjukdom+skada. Kramade ur varenda muskel jag körde tills jag verkligen inte kunde mer Den känslan asså, längtar till nästa pass! Motivationen på topp idag!

Dagsläget
Sömnen inatt var helt värdelös. 3-4 gånger uppvaknanden, kl 04 vaknade igen och kunde inte somna om efter 4,5 timmars "sömn"...
Inatt var den tredje natten med min nya medicin som jag tar när jag går och lägger mig. Den är känd för att öka aptiten skitmycket, likaså sug efter viss mat. Men jag känner inte av det alls, tvärtom. Har ingen aptit alls. Men fullt av energi ändå En ovanligare biverkning ska vara stor rastlöshet, kanske är det.

Men idag fick jag hem min nya personvåg, Beurer 700! Så imorgon när jag vaknar ställer jag mig på den och mäter morgonvikten, % i kroppsfett, % i vatten och % i muskler! Ska bli redigt spännande att följa min framgång via den appen som tillhör
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback