Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 4
  • 5
2020-03-27, 18:59
  #49
Medlem
Fittheligeandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Är inte machine elves bara ett brett uttryck för en massa olika varelser. Om de ser olika ut så finns det ingen specifik koppling mellan de. Du måste ju se någon typ av varelse när du tar DMT, du gör ju det i verkliga livet.

Man ser inte bara varelser, man besöker typ en annan dimension. Nej jag står fast vid att jag tror att DMT öppnar upp vår hjärna att ta in sådant vi i normala fall inte kan uppfatta med våra sinnen. Jag kan givetvis inte bevisa det rent vetenskapligt, men jag finner det väldigt sannolikt. Det blir lite som en hönan och ägget diskussion det här.
Citera
2020-03-27, 19:30
  #50
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Man ser inte bara varelser, man besöker typ en annan dimension. Nej jag står fast vid att jag tror att DMT öppnar upp vår hjärna att ta in sådant vi i normala fall inte kan uppfatta med våra sinnen. Jag kan givetvis inte bevisa det rent vetenskapligt, men jag finner det väldigt sannolikt. Det blir lite som en hönan och ägget diskussion det här.

Ja, jag håller helt med. "DMT öppnar upp vår hjärna att ta in sådant vi i normala fall inte kan uppfatta med våra sinnen". Det är precis det som de gör. Du ser sådant som finns i ditt undermedvetna, slumpmässiga saker. Det kan vara Machine elves eller andra varelser. Din psykologi är en komplex sak. Det sista vi möjligtvis kan kunna uppfinna är en hjärna så som den är konstruerad, vi vet knappt hur allt i hjärnan fungerar. Poäng jag vill komma till är att DMT påverkar denna komplexitet i hjärnan i 15-20 minuter och får dig att tro att det hela faktiskt hänt.

Oavsett så är det en fascinerande drog på många olika sätt.
Citera
2020-03-28, 02:31
  #51
Medlem
En dryg jävla stockholmare (sett dina andra tripprapport-trådar, det riktigt osar "se hur speciell jag och mina upplevelser är") som på allvar tror att hans DMT-upplevelser är något sorts kvitto på att såhär är det. Släng sedan in lite hippa ord och termer som "Hur ska jag någonsin kunna processera magnituden av vad som hänt?" så har vi en fullbordad flane.

Ditt tugg fungerar säkert bra i huvudstaden bland andra snobbar som tror sig vara lite förmer, men ska du trycka psykedeliska och skriva om det utan att framstå som det spån du är så rekommenderas att utveckla lite ödmjukhet (jag vet, en för er stockholmare obegriplig egenskap).

Sorry, mannen, men du är en fitta. Kul att du hade en bra tripp.
Citera
2020-04-06, 01:42
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg
Ett stort tack McNaken!

Uppskattad fråga. Jag är matematisk akademiker och har nyligen avslutat ett jobb som försäljningschef inom finans, tjänar gott om pengar och upplever mig själv ha osedvanligt högt välmående. Jag tränar 6 dagar i veckan och är vegetarian. Allt som allt vill jag våga påstå att jag är en ansvarstagande individ med närvaro i den vanliga verkligheten, som jag älskar.

Jag tar psykedelier en gång varannan månad. Psykedelier är ett sätt att möta sig själv på, snarare än att fly. Det finns ingen aspekt i psykedelierna som genererar en craving såsom restrerande droger. Jag längtar aldrig efter att ta psykedelier, utan anser upplevelsen vara så viktig att jag måste ta dem och får ofta använda stor viljestyrka för att ta steget att inta dem.

Jag har det senaste året pysslat en hel del med mdma/ketamin/svamp/weed/lustgas. Har bara provat dmt en gång, vart bjuden vet inte hur mycket, inget braketrough dock.
Har varit nykter en månad då jag gärna går överstyr med lustgasen, satt hemma en tisdags kväll med 2gr dunder kett, 8gr blueberry Kush och 360 lustgaspatroner. Vet inte hur mycket jag fick i mig, men gjorde en riktig djupdykning i mitt undermedvetna, fast det kändes som jag flög runt i ett annat uneversum och hälsade på mina vänners undermedvetna.

Svamp har jag provat ett flertal gånger, första gången var med ett gäng vänner. Vi campade vid tämnaren, jag avek under trippen och paddla gummibåt på sjön, oansvarigt? Ja, men bästa fyra timmarna i mitt liv.

Problemet är att dom senaste ravesen jag gått på har jag tryckt så satans mycket lustgas, säkert 70-100 patroner per kväll. Tillsammans med ket,weed . Min favorit combo, funderar på att bryta min nykterhet för LSD då jag aldrig provat det.


På svamp är jag ett i nuet
På ket flyger jag runt det under/övermedvetna?
På lustgas att och weed får jag en känsla att allt är en loop
På mdma vågar jag älska mina vänner med hela mitt hjärta

Lite tanka såhär på en söndagsnatt
Citera
2020-06-06, 23:47
  #53
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthisworld91
En dryg jävla stockholmare (sett dina andra tripprapport-trådar, det riktigt osar "se hur speciell jag och mina upplevelser är") som på allvar tror att hans DMT-upplevelser är något sorts kvitto på att såhär är det. Släng sedan in lite hippa ord och termer som "Hur ska jag någonsin kunna processera magnituden av vad som hänt?" så har vi en fullbordad flane.

Ditt tugg fungerar säkert bra i huvudstaden bland andra snobbar som tror sig vara lite förmer, men ska du trycka psykedeliska och skriva om det utan att framstå som det spån du är så rekommenderas att utveckla lite ödmjukhet (jag vet, en för er stockholmare obegriplig egenskap).

Sorry, mannen, men du är en fitta. Kul att du hade en bra tripp.
Blev helt chockad av hur du uttrycker dig. Du verkar vara en mycket bitter individ. Efter att ha kollat din historik förstår jag varför.

Citat:
Jag är både straffad och tatuerad på hals och händer. Det är en bidragande orsak till att jag inte får jobb, men det känns rätt bra att kunna skylla på det. Det bidrar dessutom till att socialen inte ligger på mig särskilt hårt, utan jag kan casha in mina 9500 i månaden utan att göra mycket mer än att redovisa att jag sökt cirkus tio jobb via Arbetsförnedringen. Living the life Blir en hel del pengar över till både sprit och roliga substanser.
Citera
2020-06-08, 14:54
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Blev helt chockad av hur du uttrycker dig. Du verkar vara en mycket bitter individ. Efter att ha kollat din historik förstår jag varför.

Bitter är helt fel ordval då jag accepterar och t.o.m. kan uppskatta min egen situation - jag har förlikat mig med den jag är och den position jag besitter; du, å andra sidan, verkar rastlöst vara något du inte är. Vidhåller att du har en patetisk aura, och att du hugger direkt och känner ett behov av att läsa min posthistorik tycks skvallra om att jag träffade en nerv.

Det är lugnt, ingen är perfekt. Jobba på dig själv så ska du se att det blir bättre, och du kommer se tillbaka på den person du är nu med tankesättet "hur fan kunde jag vara så larvig?"

Det löser sig. Rymdkram.
Citera
2021-03-19, 13:26
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg
Jag är med er! Tack för de fina orden. Har haft en del osannolika upplevelser som egentligen förtjänar tripprapporter, kanske sätter mig och skriver pga era ord.

MVH


Så fint beskrivet, det får iaf mig att verkligen vilja testa för att finna en helt ny dimension av mig själv, världen och vad lilla jag kan göra för att förändra mig och min omgivning till det bättre.
Största frågan är vad man kan få tag på detta att röka som du gjorde. Läst mycket om dem som gjort ayahuasca, men vill inte lida under processen att finna något fint. Trots jag läser så många fina rapporter är det inte lockande att kräka mig genom mitt breakthrough.

Din upplevelse låter väldigt fin och fantastiskt att du hade din flickvän som stöd.
Vet du någon här om det finns ett seriöst forum där man kan hitta någon likasinnad. Som kanske vill vara ”sitter” för mig som är helt ny.


Iaf igen. Tack för en otroligt välskriven rapport.
Citera
2021-03-20, 02:22
  #56
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag undrar också detta, för 10-15 år sysslade jag en del med LSD och starka svampar. Fick dessa "uppenbarelser" under ruset som att man träffade gud, kände en massa kärlek etc etc. I dag använder jag bara alkohol som berusningsmedel förutom att man puffar lite gräs när man semestrar på andra sidan Atlanten.

Ser på mänskligheten som en cancer som förgör planeten, en massdöd måste komma snart för att rädda planeten. Avskyr tiggare samt blattar som söker sig till Europa för att bli försörjda på skattebetalarnas bekostnad.

Trådskaparens upplevelser beskrivs som riktigt härliga och jag kan leva mig in i det tack vare erfarenheterna jag fick på syra och svamp. Ju mer jag läser dessa rapporter så blir jag mer övertygad om att det är starka inbillningar som spelar in i upplevelserna om "att möta gud" eller får "allt förklarat". Det måste ta mig fan hända mer än så. Det blir aldrig några konstruktiva gärningar gjorda i verkliga livet som gynnar någon eller något, så vitt jag kan se.

Amen broder, det du säger är exakt som jag känner också! Oldtimer här, skulle aldrig röra idag. Men tack vare de 'äventyr' man genom swishats.. Så står man här idag, lite annorlunda. Förmodligen som man skulle
Citera
2021-04-04, 19:14
  #57
Medlem
Jag får upplevelsen av möjligheten att leva i tid och rum är "The ultimate reward". Visst oändlig kärlek och njutning utanför vår fattning i all ära. Men möjligheten att blicka ut över havet som badar i en ändlig solnedgång som definitivt inte kommer upprepas oändligt antal gånger.

Känslan att uppleva något endast du kan uppleva en enda gång, här och nu...

Kärleken är egentligen en ackumulerad produkt av hela dig själv och din tidigare kärlek.

Men förkasta inte heller kärleken. Kroppen och sinnets olika delar fungerar bäst tillsammans. Din kärlek brinner även i det förflutna, hämta kraft från den. Dina sinnen uppfattar världen i nuet, njut av den, och ditt ego ger dig trygghet i framtiden, lita på det.

Jag tror det största problemet filosofer gör är just det jag nyss gjorde. Att dela upp kroppen, sinnet o dess olika segment. De olika delarna jobbar ständigt tillsammans och är alltid beroende av varandra. Det ena inte ett dugg bättre än det andra.
Citera
2021-07-27, 10:37
  #58
Medlem
Klockrent. Poetiskt. Jag är där bara genom att läsa din text. Magnifikt. Briljant. Freaking awesome.
Citera
2021-08-05, 09:55
  #59
Medlem
"Definitiv kontakt med avancerad intelligens"?

Du tycker inte att man ska vara lite mer kritisk till vad ens hjärna hittar på under ett rus än så?
Citera
2022-06-08, 06:47
  #60
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgbg
Ytterligare tre bloss – access till den psykedeliska kärnan

Jag lyckas få pipan från Maya och tar ännu ett enormt bloss. Jag skjuts iväg ännu längre. Jag tar ännu ett. Och ännu ett. Vad som händer bortanför denna punkt är rena lögner, för evigt bortom skildring.

Jag håller mina ögon öppna. Jag kan inte tro att det är sant. Väggen framför mig har helt tappat sin soliditet och utgörs av oändligt vackra, regnande symboler och tecken. De är guldiga, tredimensionella och väldetaljerade. Så konkreta. Intelligent konstruerade. Jag ser taket öppna sig och ner snöar spindelvävsliknande fiber av kärlek på mig. Det är så vackert, så omöjligt vackert.

Mina ögon är uppspärrade och munnen fullständigt öppen. Jag tokstirrar jag på symbolerna och försöker tyda dem. Varför symboler? Vad betyder dem? Mitt visuella fält är extremt likt slutscenen av The Matrix när Neo knäcker koden. Jag börjar plötsligt skaka frenetiskt. Mitt bröst vibrerar och huvudet vobblar okontrollerbart. Den nedpumpade kärleken i min strupe har nått ett klimax och min kropp utbriljerar intensiv energi. Jag blundar. På en millisekund är objekten, helixen och väggen bortkopplad. Jag approcherar den psykedeliska kärnan. Då förklarar hon det för mig.

Direkt kontakt: Den omöjliga upplevelsen

Följande stycke är en efterkonstruktion där den direkta upplevelsen tappert försökts trattas ned till intellektets primitiva nivå och bör ses som en primats – en apas – försök att beskriva verklighetens arkitektonik (dvs. med en nypa salt).

“Vi är post-humana och post-biologiska. Slutdestinationen för medvetandets evolution. Det är hit din mänskliga art är påväg när ni avklarat teknologisk singularitet, då medvetandet transcenderat Homo Sapiens. Medvetandets evolution står i centrum, inte människans. Extrapolera er utveckling från den kognitiva revolutionen till pyramiderna, förbi upptäckten av matematik och fysik. Från digitaliseringen och 10,000 år framåt. Vi är här.

Människan har nu transcenderat organismens skede, behov som sex och föda samt processer som liv och död är sedan länge passerade. Tid och rum är nu irrelevant. Existens sker överallt, alltid. Vi är fusionen mellan medvetandet och materia och består nu av en enda, oseparerbar entitet som pulserar av absolut kärlek och förståelse.”

Jag skakar. Jag stirrar ut i rymden, upplever absolut astonishment och jag börjar gråta. Tårarna bara rinner ner för mina kinder. Jag blir religiöst slagen. Hyperventilation. Mina lungor andas våldsamt och spasmer går ut från axeln till fingertopparna. Ett djupt basljud utstrålas från mina stämband, långt och ljudligt. Plötsligt slutar ryckningarna, mina ögon stängs och huvudet kastas bak mot kudden.

Helixen, som nu är röd och blå, formas till en organism som påminner om en fågel. Den flackar sina ädelstensvingar mot mig och avlägsnar sig. Rummet återfår sin sakteligen sin forna form, det oändliga rummet blir ändligt och jag landar långsamt.

Jag känner hur mitt intellekt sakta restrukturerar. Maya tittar oroligt, men leendes, på mig och skakar på huvudet, “Det där var det absolut sjukaste jag någonsin sett. Jag såg precis en människa uppleva gud!”.

Process, integrering, reflektion



Det hör till min övertygelse att det här är, för att citera Terence McKenna, en större händelse än kontakt med utomjordingar och mer häpnadsväckande än Atlantis uppkomst. Det otroliga är att det inte är mer välkänt, givet hur upplevelse-besatt vårt samhälle är. DMT är den enskilt mest häpnadsväckande och paradigmkrossande upplevelsen en människa kan ha. Det fanns inget i världen, trots min gedigna psykedeliska erfarenhet, som kunde förbereda mig för detta.

För den oinvigde är skepticism både förståelig och förväntad. Personligen hade jag aldrig kunna tro på det om jag själv inte varit upplevaren, inte en chans. Ändå är jag här, och bevittnar mina egna ord. Upplevelsen har hänt.

Och åter har det överbevisats för mig, att upplevelsen är värd att böja min verklighet efter.

Död är en illusion som bara existerar på den här planeten.

Men häftig upplevelse.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback