Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-25, 00:25
  #541
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
https://www.folkhalsomyndigheten.se/...sofarlig-vara/

Fluklotizolam klassas som hälsofarlig vara.

Information från vetenskapliga källor, expertnätverk och internet visar att användning av substanserna innebär hälsorisker och kan medföra livsfara.

Självklart skriver dem det. Dock finns det knappt någon forskning om den, och detta är något dem gör för att förhindra att folk brukar substanserna. Blev lite förvånad över att dom fortfarande jobbar med denna klassningen dock, eftersom att det är så få som brukar just denna. Men men!
Citera
2018-09-25, 16:19
  #542
Medlem
Hur funkar den här för att landa från tjack?
Citera
2018-09-25, 17:22
  #543
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Hur funkar den här för att landa från tjack?

Bättre än ingenting. Vad jag minns så är den ganska klen så man får ta många
Citera
2018-09-25, 17:32
  #544
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Bättre än ingenting. Vad jag minns så är den ganska klen så man får ta många
Okej, typ hur många? Har 30st 0,5or och vill inte slösa i onödan snål som man är 😉
Citera
2018-09-25, 17:42
  #545
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Okej, typ hur många? Har 30st 0,5or och vill inte slösa i onödan snål som man är 😉

Börja med 5 st och känn efter
Citera
2018-09-25, 23:26
  #546
Medlem
5st räckte inte långt i mitt syfte tyvärr, dämpar typ som 0,5mg alpra men det kanske är en ca elvivalens. Nu åker rivon fram som komplement 😐
Citera
2018-09-26, 14:20
  #547
Medlem
linusbjornes avatar
Halloj någon som kan svara på hur denna fungerar att döda en tripp med? Vill främst ha Benz i nödlägen som det eller för eventuella sömnproblem !
Citera
2018-09-26, 21:21
  #548
Medlem
MissionFuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linusbjorne
Halloj någon som kan svara på hur denna fungerar att döda en tripp med? Vill främst ha Benz i nödlägen som det eller för eventuella sömnproblem !

haldol är väl främst för att döda trip elr psykos men jag skulle säga 2.5 mg för ångest lindring elr mild sömn hjälp. men den är mild som sagt vet ej varför dom doserar den så lågt konstigt ..
Citera
2018-09-28, 13:13
  #549
Medlem
sepekastrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Okej, typ hur många? Har 30st 0,5or och vill inte slösa i onödan snål som man är 😉

Av 0.5’orna får du ta en hel del. Jag har 2.25orna hemma, och jag får ta typ 6st för att dom ska märkas av. Då brukar jag benso typ, aldrig. Alltså har jag ingen tollerans alls. Dom är jävligt klena dessa, men tar man rätt mängd så funkar dom väl. Hade dock använt annat för att dämpa en tripp, så du slipper äta dem som tictac.
Citera
2018-09-30, 02:46
  #550
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag har använt uppskattningsvis tio till tolv stycken lappar med styrkan 0,5 milligram sedan i morse, initialt med det huvudsakliga syftet att utforska dess effekt mot känslor av tristess och generellt ointresse för vardagliga måsten, i andra hand för huruvida den reducerar spänningar från 4-Me-NEP. Min konsumtion av bensodiazepiner i allmänhet sker dagligen, om än oftast i rätt så sparsamma mängder, där metylklonazepam är den vanligaste substansen. Sedan ungefär två veckor tillbaka har jag i min forskning förbrukat ungefär 400 milligram doxefazepam också. Och för er som inte redan har läst mina inlägg och känner till mina rutiner, är det värt att nämna att jag i jämförelse med normalkonsumenten dricker relativt generöst med alkohol.

Över lag instämmer jag klart med att detta är en svag bensodiazepin i jämförelse med många andra från dess släktskap, fastän knappast så pass svag att den skulle gå att kalla för inaktiv. För nog finns där en effekt som infinner sig en kortare stund efter oralt intag av läskpapperna. Av dessa tio till tolv lappar har jag tagit som lägst en lapp och som högst fyra på en gång, där fyra stycken gav en klart kännbar men likväl vag effekt tillsammans med känslor av att en bensodiazepin onekligen cirkulerade i blodomloppet.

Baserat på de subtila och något så när diffusa effekter jag hittills har upplevt tycker jag att den känns lätthanterlig och funktionell; en substans med en så pass låg potens är dock knappast värd att använda om inte doserna på pappersbitarna hade ökats avsevärt. Nu klassificeras den ju likafullt inom kort ändå, så den här är nog ett svårslaget typexempel på en substans som fullkomligt och helt spårlöst ögonblickligen kommer att försvinna och aldrig någonsin låtas återses på den svenska marknaden igen.

För övrigt har jag bara använt substanser droppade på läskpapper vid några sanslöst få till antalet begränsade tillfällen, med den förutfattade meningen att tabletter eller pulver (alternativt kapslar) är så mycket bättre och praktiskt på något vis. Den inställningen har jag dock åtminstone börjat överge, för pappersbitar är liksom helt uppenbart minst lika praktiska, enkla att hantera och funktionsdugliga som de andra varianterna. I sak - rent objektivt sett - går det trots allt utan större svårigheter att argumentera för att pulver är det allra sämsta alternativet i fråga om hur enkel hanteringsprocessen för en substans är; problematiken uppstår förvisso ändock oftast när det helt sonika krävs att drogen är i pulverform för att kunna fungera för exempelvis intravenös injicering, nasalt intag, rökning eller drogkontaminerad vätskeutfyllnad i sin ändtarm.

Mest troligt köper jag inte denna kemikalie igen, av de orsaker som nämns ovan och tidigare i tråden, men jag är likafullt nöjd med att nu har provat på drogen eftersom jag ser bekantskapsstiftelsen med nästintill alla, för mig personligen, nya droger med glasögon vilka är utrustade med glas som får mig att se varje experiment som en ytterligare kunskap att kunna lagra i mitt medvetandes hårddisk - helt oberoende av om upplevelsen medförde positiva eller negativa minuter, timmar eller dygn. Frågan som nog egentligen bör ställas framför alla andra är kanske den om hur pass positivt det faktiskt är att sträva efter att utforska så många såväl naturliga som syntetiska kemikalier det bara går innan jag inte längre äger ett bultande hjärta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback