Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-11, 00:51
  #1
Medlem
En finfin laptop har fallit i min ägo.
Just nu har jag inte mer än själva maskinen, men jag tänkte att det var dags att införskaffa lite acessoarer:

1. En väska. I egenskap av student så har jag tänkt att den lilla burken ska kånkas med hit och dit, i ur och skur. Vanligaste transporten blir gissningsvis lägenhet - Campus t or, per cykel. Jag vill alltså ha en väska som kan hantera väderlek av olika slag, och dessutom är praktisk att ta med sig. Kanske är alla väskor sådana, vad vet jag. Är det axelväska eller något ryggsäcksliknande som gäller?

2. Ett par ganska så rediga hörlurar, av kåptyp, vore också finemang. Är det någon som har något bra tips på dylika? Har de bra prylar i datorbutiken, eller bör jag söka mig till någon annan affär?

3. Ett USB-minne blev jag helt plötsligt sugen på att äga. Vilken minnesstorlek ger mest valuta för pengarna? Finns det några märken man bör akta sig för?

Ja, det var väl ungefär det. Jag är tacksam för snabba svar. Har ni några andra köptips är jag idel öra!
Citera
2006-01-11, 01:08
  #2
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
2. Ett par ganska så rediga hörlurar, av kåptyp, vore också finemang. Är det någon som har något bra tips på dylika? Har de bra prylar i datorbutiken, eller bör jag söka mig till någon annan affär?

Philps hp890, äger själv ett par och kan inte säga annat än att dom är dom bästa lurarna som har gjorts.

Hoppas att det var sånn sort du menade

http://webbhallen.se/prod.php?id=19819
Citera
2006-01-11, 01:13
  #3
Medlem
" Produkten är slut och tillverkas ej längre. Produkten går därför ej att beställa!"


Men jo, det var något dylikt jag tänkt mig.
Citera
2006-01-11, 01:51
  #4
Medlem
groils avatar
Fan! Missade det

Aja det finns andra lurar i HP serien, och dom flesta är bra. Ialla fall dom jag har testat.
Citera
2006-01-11, 02:01
  #5
Medlem
slippys avatar
Clas Ohlsson har väskor till laptop för 200:-, den har både axelrem och vanligt handtag och är gjord i nylon, antar att den står emot lite regn då. Jag äger en sån själv och har inte hittat någon brist med den ännu.

I hörlursväg gillar jag dessa. En polare har sådana, grymt ljud! Synd på designen bara.

http://www.hifiklubben.com/se/produk...ur.htm?id=6224

USB minne skulle jag vilja säga..köp det billigaste skiten du hittar. Se till att den stödjer USB 2.0 bara men det tror jag alla USB minnen gör idag.
Citera
2006-01-11, 02:11
  #6
Medlem
Hmmm... De perfekta lurarna för den kommande DJ-stjärnan? Tack, men nej tack.
Går man över femhundringen för ett par lurar tycker jag att det är för mycket. Det lär väl finnas kvalitetsprylar i den prisklassen också, eller?

Hmm, de där väskorna, är det "one-size-fits-all" som gäller? 200 spänn lät synnerligen behändigt.
Citera
2006-01-11, 02:16
  #7
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Hmm, de där väskorna, är det "one-size-fits-all" som gäller? 200 spänn lät synnerligen behändigt.

Hmm nu när du säger det..morsans Acer Aspire 15.4" passade inte, men det var inte bredden som var problemet utan djupet. Men Aspire modellen är tämligen klumpig oxå.

En normalstor 15.4" eller mindre får plats.


Har inte sån himla koll på lurar egentligen men både jag och han köpte lurar på HiFi klubbem och båda var det grymt ljud i. Jag köpte ett par Denon lurar men dom har utgått i sortimentet. Problemet med dessa är att det känns som huvudet blir mosat efter man haft dom ett par timmar. Men för 500:- borde du lätt kunna få ett par bra lurar.
Citera
2006-01-11, 02:19
  #8
Medlem
Bredd: 32,9 cm
Djup: 26,7 cm
Höjd: 3 cm
Står det på den medföljande lappen.
Är min dator normal och bra?
Citera
2006-01-11, 02:22
  #9
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyslektiker
Bredd: 32,9 cm
Djup: 26,7 cm
Höjd: 3 cm
Står det på den medföljande lappen.
Är min dator normal och bra?

Jepp, den skulle få plats. Alltså är den normal
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback