Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-08, 22:20
  #1
Medlem
Porsennas avatar
Ska riva ihop en middag imorgon och har upplevt sedan tidigt 1990-talet att ICA Globen verkar vara ett jävligt vitalt inköpsställe. Hur starkt utbud har ICA Globen? Har tjackat grejer och käk mestadels ute på Värmdö. Ska man ta sig tiden och mödan att handla grejer på ICA Globen? När det begav sig i slutet på 1980-talet och tidiga 1990-talet så verkade ICA-Globen vara mer välsorterat än självaste hötorgshallen.
Citera
2017-09-08, 22:32
  #2
Medlem
Bra för att vara ett ICA. Värt en omväg vettefan.

Det mesta finns i delikatesser (i medelhög svenssonanda-kvalitet) finns men det gör det även i Hemköp-Skanstull, som jag skulle rekomendera om du ändå är i krokarna.

Förundrad över din beundran över tid för ICA-Globen, gillar folk med konstiga hangups.
__________________
Senast redigerad av B.Dowie 2017-09-08 kl. 22:44.
Citera
2017-09-08, 22:39
  #3
Medlem
Porsennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Bra för att vara ett ICA. Värt en omväg vettefan.

Förundrad över din beundran över tid för ICA-Globen, gillar folk med konstiga hangups.

Har bara besökt Globen-området för att se Hockey och konserter. Upplevde 10-20 gånger i rulltrappan att ICA-Globen hade höga ambitioner. Man glömmer inte sådana bilder. Idag kör jag bil eller kommer med tunnelbana och passerar inte rulltrappan. Men minnesbilden lever kvar.
Citera
2017-09-08, 22:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Har bara besökt Globen-området för att se Hockey och konserter. Upplevde 10-20 gånger i rulltrappan att ICA-Globen hade höga ambitioner. Man glömmer inte sådana bilder. Idag kör jag bil eller kommer med tunnelbana och passerar inte rulltrappan. Men minnesbilden lever kvar.

, du verkar vara en skön lirare.

Ändrafe lite i texten efter att du citerade det.
Citera
2017-09-08, 22:54
  #5
Avstängd
ilpobres avatar
Varför ska vi rekommendera den om du redan är intresserad av den? Eller är den här tråden bara ämnad för att diskutera ICA Globens förträfflighet?
Citera
2017-09-08, 23:11
  #6
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Eminent inköpsställe!

Tyvärr drivs det av två bröder med kopplingar till grov kriminalitet i öst. Trafficing och tunga droger. därför har jag på senaste året valt att bojkotta.

Kom ihåg var ni läste det först!

Men vill du ha den bästa sparrisen och de möraste gurkorna? Kör hårt!
Citera
2017-09-09, 23:43
  #7
Medlem
Porsennas avatar
ICA Globen måste ha varit jävligt inne åren 1989 och 1990? Top of the line.
Citera
2017-09-10, 23:01
  #8
Medlem
Porsennas avatar
Hur välsorterad är butikens chark-disk? Har de Ventricina?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback