Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2017-09-12, 10:41
  #109
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultra24
Blir det inte problematiskt då dom är inhyrda? Då kan väl egentligen företaget själva bestämma att dom inte ens får äta på stället utan måste göra det på en extern plats om dom ska ha lunch?

No offense mot ditt yrke eller dylikt, men vill minnas att det är så.

När jag jobbade som inhyrd för längesedan var det ett företag vi var på där inhyrda inte fick äta i ordinaries matsal.
Egentligen vet jag inte den exakta anledningen men dom ville inte att vi skulle blandas med anställda.
Citera
2017-09-12, 11:01
  #110
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Även mitt råd är att bara sitta kvar och nonchalera de som ber er att flytta på sig. Har själv varit på en arbetsplats där vissa med högre befattningar ansåg att vissa ytor var deras utan att det fanns något som sa att det var så. Jag bara låtsades vara helt oförstående till att de inte tyckte att jag fick sitta/vara där och det hände aldrig att jag kördes bort.

Vad tror du händer utifall han ignorerar informationen om att städarna ska äta på specifika ytor?
Då ringer chefen helt enkelt till städfirman och säger att juiceme vägrar lyssna på ledningen för arbetsplatsen, på grund av det så får ni flytta honom till ett annat företag.

Personen som har bestämt detta behöver inte ens sparka snubben eftersom det inte är hans ansvar, han ber dom helt enkelt bara ta bort honom från drift på arbetsplatsen.
Citera
2017-09-12, 11:08
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Vad tror du händer utifall han ignorerar informationen om att städarna ska äta på specifika ytor?
Då ringer chefen helt enkelt till städfirman och säger att juiceme vägrar lyssna på ledningen för arbetsplatsen, på grund av det så får ni flytta honom till ett annat företag.

Personen som har bestämt detta behöver inte ens sparka snubben eftersom det inte är hans ansvar, han ber dom helt enkelt bara ta bort honom från drift på arbetsplatsen.

Finns det verkligen en fastslagen regel som säger att städarna bara får äta på vissa ställen? Eller är det bara vissa som tycker att det ska vara så?
Citera
2017-09-12, 11:11
  #112
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorRuffel
Finns det verkligen en fastslagen regel som säger att städarna bara får äta på vissa ställen? Eller är det bara vissa som tycker att det ska vara så?

Det har inte att göra med städare/funkstionshinder/någontin, det handlar om att TS arbetar för ett externt företag som hyrs in av arbetsplatsen.

Utifall chefen för arbetsplatsen inte vill ha externa i samma matsal som ordinare finns det ingenting som kan göras.

Dom blir inte utfrysta ur verksamheten, dom är inte del av verksamheten utan ett extern företag som hyrs in. Även utifall dom klagar till folk i verksamheten finns det ingenting dom kan göra utan det måste tas upp med deras eget företag som sedan kan diskutera med interna chefer.
Citera
2017-09-13, 21:49
  #113
Avstängd
Jag jobbar på Samhall, jag kan knappt bli sparkad (kanske om jag hugger någon) men annars inte.

Att jag sätter mig i matsalen där alla viktigpetters finns, HAH. det finns fan inte på kartan.

Har inte kontaktat Fastighets än, som jag sa, är jag med där helt i onödan. Men kunden har pratat om mig; de vet vem jag är på Flashback osv.

Det Samhall och kunden pratade om var att kunden ville ha iväg mig pga tråden men samhall ville ha kvar mig.

De kom överens om att "OM jag inte är våldsam" så funkar det.

helt ärligt så funkar det. Mina arbetskamrater pratar som ett par operasångerskor. Men att jag ska bli bannad pga av det. Ja... Jag går väl upp någon dag och fikar och skiter i vad de sagt.
__________________
Senast redigerad av juiceme 2017-09-13 kl. 21:55.
Citera
2017-09-14, 11:55
  #114
Medlem
Ratozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
Jag jobbar på Samhall, jag kan knappt bli sparkad (kanske om jag hugger någon) men annars inte.

Att jag sätter mig i matsalen där alla viktigpetters finns, HAH. det finns fan inte på kartan.

Har inte kontaktat Fastighets än, som jag sa, är jag med där helt i onödan. Men kunden har pratat om mig; de vet vem jag är på Flashback osv.

Det Samhall och kunden pratade om var att kunden ville ha iväg mig pga tråden men samhall ville ha kvar mig.

De kom överens om att "OM jag inte är våldsam" så funkar det.

helt ärligt så funkar det. Mina arbetskamrater pratar som ett par operasångerskor. Men att jag ska bli bannad pga av det. Ja... Jag går väl upp någon dag och fikar och skiter i vad de sagt.

Allvarligt talat kan jag inte tänka mig att det är någon där som förtjänar att utsättas för våld?
Citera
2017-09-16, 21:43
  #115
Medlem
Ratozs avatar
Är det någon mer än jag som tolkar ts som att han vill använda våld mot sina kollegor.
Citera
2017-10-23, 21:44
  #116
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juiceme
......"Ni får inte sitta och äta i den här matsalen. Ni måste sitta i den andra." ....
Är det rätt att bli behandlad på det här viset? Att personer inte vill sitta i samma rum med oss för att vi har ett lägre yrke?

Jag tycker såhär; att är vi så äckliga, så kan ju personerna som har problem låsa in sig på sitt rum och äta själva.


om sådana personer som är otrevliga vill inte att du ska äta i deras matsal då fattar jag noll varför du vill äta med sådana personer hellre äter jag på toa en att sitta bredvid sådant "rasistiska" personer

är du dummare än dem eller?
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback