Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-09-08, 17:29
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Enligt uppgifter till Nordfront har Granskning Sverige inte bara blivit tillfälligt avstängda utan permanent borttagna från Facebook.
https://www.nordfront.se/granskning-sverige-borttagna-fran-facebook.smr

Detta vad det verkar efter kampanj utförd av #jagärhär. Vad var det som Granskning Sverige avslöjade för att se skulle reagera med att framföra censurkrav?

De måste ha trampat på ömma tår tänker jag. Frågan är också var och hur Granskning Sverige fortsätter sin verksamhet? Vet att de är uppskattade av många.
Citera
2017-09-08, 18:19
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
https://www.nordfront.se/granskning-sverige-borttagna-fran-facebook.smr

Detta vad det verkar efter kampanj utförd av #jagärhär. Vad var det som Granskning Sverige avslöjade för att se skulle reagera med att framföra censurkrav?

De måste ha trampat på ömma tår tänker jag. Frågan är också var och hur Granskning Sverige fortsätter sin verksamhet? Vet att de är uppskattade av många.

Det är väl bara att byta namn.
Citera
2017-09-08, 19:52
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Det är väl bara att byta namn.

Även om det är så enkelt så har man förlorat alla följare vilket tar en stund att bygga upp igen.
Citera
2017-09-08, 20:57
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Även om det är så enkelt så har man förlorat alla följare vilket tar en stund att bygga upp igen.

*suck*

Detta stämmer givetvis och sen när de väl är i samma nivå igen som kommer väl bara skitskallarna tillbaka och anmäler igen för gud förbjude att någon har avvikande åsikter. Hade Sverige haft lika stor följeskara och potentiella nättrafik som USA och Alex Jones hade det tamigfan varit andra ballonger.
Citera
2017-09-08, 21:09
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
*suck*

Detta stämmer givetvis och sen när de väl är i samma nivå igen som kommer väl bara skitskallarna tillbaka och anmäler igen för gud förbjude att någon har avvikande åsikter. Hade Sverige haft lika stor följeskara och potentiella nättrafik som USA och Alex Jones hade det tamigfan varit andra ballonger.

Det är väl inte avvikande åsikter det gäller, utan Granskning Sverige hade tydligen hotat flertalet JÄH-medlemmar (vilket även en av GS-medlemmarna erkänt har förekommit). Och hot är ju aldrig ok, oavsett åsikter.
Citera
2017-09-08, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Det är väl inte avvikande åsikter det gäller, utan Granskning Sverige hade tydligen hotat flertalet JÄH-medlemmar (vilket även en av GS-medlemmarna erkänt har förekommit). Och hot är ju aldrig ok, oavsett åsikter.

Det är riktigt att det var orsaken.
Hatare lär sig aldrig vilka regler som gäller i ett demokratiskt samhälle.
De fungerar som de gamla nazisterna i Tyskland, alla åsikter tolereras bara det är deras egna.
Citera
2017-09-08, 23:09
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Exakt vilka hot uttalades och till vilka #jagärhär-medlemmar?
Citera
2017-09-08, 23:11
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Exakt vilka hot uttalades och till vilka #jagärhär-medlemmar?

Ingen aning, vet bara att det ska ha förekommit hot, men inte vad eller vem. Men FB stänger ju knappast ner en sida enbart pga anmälningar, utan det måste ju ligga något bakom.
Citera
2017-09-08, 23:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Det är riktigt att det var orsaken.
Hatare lär sig aldrig vilka regler som gäller i ett demokratiskt samhälle.
De fungerar som de gamla nazisterna i Tyskland, alla åsikter tolereras bara det är deras egna.
Så du är alltså kritisk mot #jagärhär ?
Citera
2017-09-08, 23:21
Medlem
dacks avatar
Citat:
Ingen aning, vet bara att det ska ha förekommit hot, men inte vad eller vem. Men FB stänger ju knappast ner en sida enbart pga anmälningar, utan det måste ju ligga något bakom.
Var det inte något jidder även här på FLB och i jag är här tråden igår någon kallades hora mm.
Citera
2017-09-08, 23:23
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Var det inte något jidder även här på FLB och i jag är här tråden igår någon kallades hora mm.

Jo det kan nog stämma, men säg vilken tråd som är fritt från sånt.
Citera
2017-09-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Så du är alltså kritisk mot #jagärhär ?
Jag kollar inte dem, jag kollar bara hatsajter där odemokratiska grupper hänger ihop.
Följer man inte den policy som gäller blir man nedstämd. Så jag förutsätter att #jagärhär alltså följer policyn, annars blir ju även de stängs ner.
Logiskt eller hur, sköter man sig inte hamnar man i kylan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in